• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tapatalks framtid på klocksnack

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det har släppts tre nya versioner av Tapatalk utöver den som körs på klocksnack.
Tre gånger har jag försökt uppdatera med krasch som resultat.

Nu får det vara nog med Tapatalk. Tapatalktjänsten är trevlig men otroligt eftersatt i support och utveckling.
Jag kommer inte längre uppgradera Tapatalk, och den dag vår nuvarande version slutar fungera och supportas kommer Tapatalk fimpas helt för klocksnack.se.

Jag kan i stället lova att klocksnack 3.0 kommer vara mycket bättre i mobilen. Snyggare och med fler smarta funktioner.

Det var allt.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Använde bara Tapatalk för KS-surfning förr men inte överhuvudtaget längre. Forumet fungerar verkligen bra via mobilen. Känns som rätt val att lägga ner krut på att göra det ännu bättre i framtiden istället för att försöka få det kompatibelt med nyare versioner av tapatalk.

Keep up the good work!
 

san

Cartier
2-Faktor
Det tycker jag är helt rätt. De enda fördelarna med Tapatalk som jag ser det är väl detta med pushnotiser, men det kan enkelt ersättas med den befintliga lösningen i form av mejlbevakning av trådar.

Två tummar upp för KS mobilanpassade sida! Ni gör ett grymt jobb :)
 

Brogren

Cartier
Jag säger som aleks, använde tapatalk förut men inte längre.
Vad jag inte kan se på mobilen är nya notiser eller nya konversationer. Antagligen jobbar du väl redan med detta? ;)

Detta är det bästa forum jag hittills har sett så ni gör ett grymt jobb.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Rätt väg att gå! Forumet är redan mobilvänligt nog och med kommande uppdateringar kommer tapatalk inte att behövas alls. Grymt jobbat med forumet :)
 

P-A

Sir Spamalot
Bra!
Men när jag surfade in på KS på mobilen idag så fick jag upp denna bild. Jag gissar på att det inte var du som ordnade det isf?
image.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Bra!
Men när jag surfade in på KS på mobilen idag så fick jag upp denna bild. Jag gissar på att det inte var du som ordnade det isf?
image.jpg
Fick installera om Tapatalk idag igen p.g.a. buggar i den senaste versionen.
Då nollställdes valet man gjort att trycka "skip" där.
 
  • Like
Reactions: P-A

Sputniq

Panerai
Forumet är redan riktigt(!) välanpassat till mobilen så tycker att det är helt rätt! Ser fram emot framtida funktioner :)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Klocksnack funkar ypperligt utan Tapatalk. Speciellt sedan inhouse bilduppladdningen introducerades :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Funkar kanon i android-chrome utan tapatalk. Skönt om folk slutar använda det för att ladda upp bilder då man nästan aldrig orkar klicka på dem...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Grymt.
Stort tack till dig och övriga som lägger ner både tid och pengar för att detta skall fungera och gör detta forum till vad det är:)

/C
 

demondave

Rolex
För min del kan tapas-grejen skippas. Ser inget som helst behov för den när forumet har den mobilfunktionaliteten det har. Grymt jobbat med plattformen, det här är utan tvekan det bästa forumet jag lurkar på, även rent tekniskt.
 

Sond

Patek
Jag kommer sakna Tapatalk. Inget ont om allt arbeta som ligger bakom KS och det hoppas jag du vet att jag uppskattar mycket. Och inte bara uppskattar, resultatet är strålande. Men Tapatalk via iPhone är riktigt bra. Åtminstone för det sätt jag använder TT. Jag har aldrig fått samma flyt i användandet vi Safari på iOS/iPhone.

Sedan kan inte jag bedöma vad för strul och hur mycket jobb TT innebär så jag kan inte säga, please släpp på det igen. Men för min del riskerar en hel del av användandet mellan möten/i taxi/på flygplatser/i hissen/vänta på lunchkollega/hemma hos vänner användandet minska.

Självklart ska jag se om jag kan få till ett bra flyt via iPhone. Hoppas det går bra efter lite inskolning.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag kommer sakna Tapatalk. Inget ont om allt arbeta som ligger bakom KS och det hoppas jag du vet att jag uppskattar mycket. Och inte bara uppskattar, resultatet är strålande. Men Tapatalk via iPhone är riktigt bra. Åtminstone för det sätt jag använder TT. Jag har aldrig fått samma flyt i användandet vi Safari på iOS/iPhone.

Sedan kan inte jag bedöma vad för strul och hur mycket jobb TT innebär så jag kan inte säga, please släpp på det igen. Men för min del riskerar en hel del av användandet mellan möten/i taxi/på flygplatser/i hissen/vänta på lunchkollega/hemma hos vänner användandet minska.

Självklart ska jag se om jag kan få till ett bra flyt via iPhone. Hoppas det går bra efter lite inskolning.

Tapatalk kommer alltså inte försvinna inom det närmaste. Bara det att jag inte tänker ge mig på att uppdatera det vid nya versioner, är trött på att det buggar så mycket.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag kommer sakna Tapatalk. Inget ont om allt arbeta som ligger bakom KS och det hoppas jag du vet att jag uppskattar mycket. Och inte bara uppskattar, resultatet är strålande. Men Tapatalk via iPhone är riktigt bra. Åtminstone för det sätt jag använder TT. Jag har aldrig fått samma flyt i användandet vi Safari på iOS/iPhone.

Sedan kan inte jag bedöma vad för strul och hur mycket jobb TT innebär så jag kan inte säga, please släpp på det igen. Men för min del riskerar en hel del av användandet mellan möten/i taxi/på flygplatser/i hissen/vänta på lunchkollega/hemma hos vänner användandet minska.

Självklart ska jag se om jag kan få till ett bra flyt via iPhone. Hoppas det går bra efter lite inskolning.

Gillar också tapa, även fast det är ganska buggigt.

Speciellt enkelt när man kör flera forum på appen.
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Jag gillar Tapatalk då jag även följer andra forum, bra att ha det samlat på samma ställe i samma format. Men, har även kört lite via Safari på iPad och det har fungerat ypperligt. Så får testa lite mer där helt enkelt.

Instämmer i övriga, stort tack för ett superbra jobb!
 
Topp