• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tapatalks framtid på klocksnack

Minuteman

Rolex
Skulle sakna TT om det försvann.
Känns som om det är trögare att läsa i Chrome.
Dock är ju funktionaliteten mycket bättre där, så det är ju definitivt en vinst.
Hur som hellst, grymt bra jobbat med forumet daviden :)
 

_jonte

Patek
Mycket synd om Tapatalkstöd skulle försvinna. För mig helt oumbärligt att köra forum den vägen. Även om KS är ovanligt bra i webbläsaren går det fortfarande betydligt snabbare och smidigare via Tapatalk. Stringensen och snabbheten i navigerandet man får i tapatalk går ej att återskapa i en webbläsare. Ofrivilliga zoomningar, navigering mellan trådar fram och tillbaka, kommer alltid göra webbläsare till ett långsammare alternativ.
 

SSL

Audemars
Nu kommer det här tapatalk upp hela tiden efter att jag rensat cookies å historik (göres dagligen).
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
keep-calm-the-show-must-go-on-27.png
 

Rivalen

Rolex
Har inget behov av TapaTalk så för min del kan du ta ner det direkt, så slipper du pilla med det. Yack för allt jobb du och gänget runt KS lägger ner.
 

leicaphile

Panerai
Mycket synd om Tapatalkstöd skulle försvinna. För mig helt oumbärligt att köra forum den vägen. Även om KS är ovanligt bra i webbläsaren går det fortfarande betydligt snabbare och smidigare via Tapatalk. Stringensen och snabbheten i navigerandet man får i tapatalk går ej att återskapa i en webbläsare. Ofrivilliga zoomningar, navigering mellan trådar fram och tillbaka, kommer alltid göra webbläsare till ett långsammare alternativ.

Håller med, dessutom är Notifications i Tapatalk fantastiskt bra att ha.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tapatalk är ett minne blott. KS är fantastiskt optimerat för webbläsaren i smartphones, inte ens en separat KS-app behövs.

Fantastiskt jobb du lägger ner daviden!
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
För mig hade de inte varit några problem alls om det inte vore för den lilla detaljen att TT ger mig möjligheten att följa massvis med forum från samma plats. Jag följer ett par-tre stycken forum som inte har Tapatalk men dessa får tyvärr inte ens i närheten av lite mycket tid som de som har TT, trots ett brinnande intresse. Jag kan verkligen inte försvara användningen av TT för att det går fortare, de är helt upp till optimeringen av forumets mobilsite och KS har en mycket bra mobilsite.

Så jag tror jag talar för fler när jag ber om att inte ta bort TT, går de möjligtvis att lösa på något annat sätt? Måste den t.ex. alltid vara 100% up to date? Kan någon annan hjälpa till med just TT på forumet?

Utöver det görs det ett fantastiskt jobb med KS som jag uppskattar in i minsta detalj! Jag tror bara att om TT slutar fungera kommer ett stort antal lite lagom intresserade själar att helt enkelt sluta kolla helt, och de vore jätte tråkigt.
 

Johan M

Cartier
Synd, jag tycker det är lättare att läsa med tapatalk. Det blir så jäkla små knappar att trycka på i telefonen annars och bildvisningen är mycket bättre i tapatalk. Bildvisningen fungerar inte bra i safari/iOS. :/
 

Apansson

Torpare
Bra beslut. Hur kommer det se ut på ipad? Tycker att det blir lite väl "inzoomat" när man kör direkt på webbplatsen på en ipad. På mobil (iphone 5) tycker jag att det funkar klockrent!
 

Sond

Patek
Om Daviden tycker så av support arbetsskäl kan jagrespektera det. Men att andra som inte verkar använda TT skriver typ bra, bra beslut etc förstår jag inte. Vad kan vara bra med det beslutet utifrån en icke användare???
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Om Daviden tycker så av support arbetsskäl kan jagrespektera det. Men att andra som inte verkar använda TT skriver typ bra, bra beslut etc förstår jag inte. Vad kan vara bra med det beslutet utifrån en icke användare???

Därför då kan daviden fokusera på viktigare saker i forumets utveckling.
 
  • Like
Reactions: ssl

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Går det att se statistik hur många besök/poster som är från tapatalk resp från browser? Jag tänker att en viss % av aktiviteten kommer ju att försvinna om man lägger med stödet för tapatalk.
 
Topp