Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Modellen är trevlig, med den feta 50-talsboetten, men tavlan är dessvärre ommålad.Jag hittade den här klockan på Catawiki, kommer inte slå till eftersom jag väntar på att min Seamaster 30 förhoppningsvis kommer tillbaka i fungerande skick från service...
https://auktion.catawiki.se/kavels/29677291-omega-seamaster-m-n-1970-1979
Någon som vet mer om den klockan? Tycker att den är rätt snygg med siffrorna förhöjda, dock rätt låg värdering! Har inte sett den förut och vill kanske köpa en liknande senare.
Förmodligen har även boetten handskats med, åtminstone bandhornen. Ser inte helt lyckat ut IMO.Modellen är trevlig, med den feta 50-talsboetten, men tavlan är dessvärre ommålad.
Stämmer absolut. Men @Makkaboo , om du gillar denna så rekommenderar jag att läsa i denna tråden tillägnad just dessa typer av Seamasters. Här finns mycket bra info!Förmodligen har även boetten handskats med, åtminstone bandhornen. Ser inte helt lyckat ut IMO.
Underbart, tack! Och tack för informationen ovan. Kan någon vänlig själ länka till en sådan här klocka som inte är ommålad?Stämmer absolut. Men @Makkaboo , om du gillar denna så rekommenderar jag att läsa i denna tråden tillägnad just dessa typer av Seamasters. Här finns mycket bra info!
https://klocksnack.se/threads/50-tals-omega-seamaster.31122/
Kul att kunna vara behjälplig. Finns gott om fina exempel i trådenUnderbart, tack! Och tack för informationen ovan. Kan någon vänlig själ länka till en sådan här klocka som inte är ommålad?
De är ju från -50, den på Catawiki är enligt uppgift från -70. Eller är det fel månne?Kul att kunna vara behjälplig. Finns gott om fina exempel i tråden
Det är fel. Denna generations Seamaster släpptes -48 och är tydligt centrerade kring 50-talet.De är ju från -50, den på Catawiki är enligt uppgift från -70. Eller är det fel månne?
Lite naiv kanske, men är inte det dåligt av Catawiki att göra värderingen med fel information? 50-talsklocka i halvrisigt skick, ommålad, marknadsförs som 70-talsklocka.Det är fel. Denna generations Seamaster släpptes -48 och är tydligt centrerade kring 50-talet.
Tycker man kan bortse från de värderingarna, de är ofta fel eller bara konstiga. Mer utav en schablonartad sammanfattning av själva modellens värde, utan hänsyn till detaljer som beaktas av samlare.Lite naiv kanske, men är inte det dåligt av Catawiki att göra värderingen med fel information? 50-talsklocka i halvrisigt skick, ommålad, marknadsförs som 70-talsklocka.
Härlig boett på dessa! Kul att du fått tillbaka dem i så fint skick!To projekt ure er blevet færdig, serviceret og frisket op boett
Omega Seamaster Cosmic 2000
Begge er ref. 166.0130, cal. 1012 fra ca. 1971
Ja jäklar vad fina de blev! Har du någon before bild på boett?To projekt ure er blevet færdig, serviceret og frisket op boett
Omega Seamaster Cosmic 2000
Begge er ref. 166.0130, cal. 1012 fra ca. 1971
Ja jäklar vad fina de blev! Har du någon before bild på boett?
Ja vilken skillnad! TackEndast på denna
Grattis! Jag börjar nästan titta mer på patinerade ex... Är ju notorisk skickjägare men börjar ledsna på att alltid hitta brister. En prick på tavlan som ingen annan ser utan lupp kan störa mig enormt. Det är trist och märker att jag börjar titta på ex jag nyligen hade avfärdat på en gång. Hoppas det går mer i den riktningenAlldeles nyinkommen Omega med svart tavla. Har inte koll på referensen än, någon som har koll? Jag kan leva med skadorna på tavlan då jag anser att dom är lite charmiga.
Tack! Och grattis till dig, jobbigt när man stör sig på smågrejer.Grattis! Jag börjar nästan titta mer på patinerade ex... Är ju notorisk skickjägare men börjar ledsna på att alltid hitta brister. En prick på tavlan som ingen annan ser utan lupp kan störa mig enormt. Det är trist och märker att jag börjar titta på ex jag nyligen hade avfärdat på en gång. Hoppas det går mer i den riktningen
Har alltid svårt för tavlor som någon har varit på och förstört.Alldeles nyinkommen Omega med svart tavla. Har inte koll på referensen än, någon som har koll? Jag kan leva med skadorna på tavlan då jag anser att dom är lite charmiga.
Det har även jag haft. Börjar gå mer åt att jag inte bryr mig lika mycket. Det är från fall till fall och har mycket med vad jag betalat för klockan och om förstörelsen hänt i närtid eller inte.Har alltid svårt för tavlor som någon har varit på och förstört.
Ser ut som en 2639, du får öppna och kolla. Grattis till en mysig Omega!Alldeles nyinkommen Omega med svart tavla. Har inte koll på referensen än, någon som har koll? Jag kan leva med skadorna på tavlan då jag anser att dom är lite charmiga.
Tack! Ja, får kika vid tillfälle .Ser ut som en 2639, du får öppna och kolla. Grattis till en mysig Omega!