• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

There is nothing like that first Patek...

Richstallvik

Breitling
Grattis!! Känner att jag måste passa på att ställa en fråga då du tycks ha både royal oak samt denna fantastiska Nautilus. Om man bara ska köpa en av dom två, vilken skulle du säga är bästa valet om man tar hänsyn till användningsområde, kvalitetskänsla men framförallt vilket känns mest tålig för vardagen samt sommaraktiviteter som bad och liknande.
 

Whedda

Rolex
Grattis!! Känner att jag måste passa på att ställa en fråga då du tycks ha både royal oak samt denna fantastiska Nautilus. Om man bara ska köpa en av dom två, vilken skulle du säga är bästa valet om man tar hänsyn till användningsområde, kvalitetskänsla men framförallt vilket känns mest tålig för vardagen samt sommaraktiviteter som bad och liknande.

Det är en ren smaksak säger jag. Bägge är fantastiska klockor men bärs olika så beroende på budget och handled kan valet bli antigen enkelt eller svårt. Patek är för mig ett klart roligare varumärke än AP men rent kvalitetsmässigt är det kanon bägge två.

Lite märkligt att AP inte har i närheten av samma krav som PP på gången etc.

Sen får man en beg. RO Jumbo för nästa 100k mindre än en beg Nautilus även om nypriset inte skiljer så mycket.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Undra om jag någonsin får äran att göra en liknande skönhet bekantskap? Megagrattis till graalernas GRAAL.
 

Sond

Patek
Grattis!

Jag börjar drabbas av masshypnos. Har aldrig tyckt att Nautilusen riktigt levererar. Annat än att det är en PP. Men när man ser bilderna på klocka här så känner jag att jag sakta är på väg mot en omvärdering. Jag är inte omvänd ännu, men något pågår i mitt inre. Kommer dock inte erkänna det! :bag::D
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Stort grattis! Mycket snyggare än Aquanauten tycker jag. Om man adderar en vintage Daytona har man en fantastisk trio från tre legendarisk märken . :)
 
Topp