• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips angående Tudor BB

Gamper

Breitling
Tackar så mycket för alla svar! Efter lång väntan och mycket längtan sitter den äntligen på armen!!:)
20160709_130717.jpg
Grattis till en grym klocka!! Står i begrepp att köpa en jag också :) Är lite i valet och kvalet om jag ska köra på den du har eller den med in house. Den gamla är helt klart snyggare och vet inte riktigt om det nya verket gör så stor skillnad för mig. Vad är gångreserven på din? Och hur känns den efter några veckor på handleden? :)
 

Pantzar

Omega
Grattis till en grym klocka!! Står i begrepp att köpa en jag också :) Är lite i valet och kvalet om jag ska köra på den du har eller den med in house. Den gamla är helt klart snyggare och vet inte riktigt om det nya verket gör så stor skillnad för mig. Vad är gångreserven på din? Och hur känns den efter några veckor på handleden? :)

Tack så mycket! Jo den känns riktigt bra, för mig så var utseendet viktigare än vetskapen om att det satt ett in house verk i :) Tror att det är strax under 40 timmars gångreserv i 2824. Om du slår till på en kommer du helt klart bli nöjd oavsätt vilken du väljer! En riktigt bra klocka helt enkelt :)
 

Gamper

Breitling
Tack så mycket! Jo den känns riktigt bra, för mig så var utseendet viktigare än vetskapen om att det satt ett in house verk i :) Tror att det är strax under 40 timmars gångreserv i 2824. Om du slår till på en kommer du helt klart bli nöjd oavsätt vilken du väljer! En riktigt bra klocka helt enkelt :)
Ok, låter bra! Tror också det är svårt att bli missnöjd med någon av dom. Som du säger, en väldigt bra klocka :)
 

niklaspåwebben

Breitling
2-Faktor
Är också sugen på en black bay black med ETA verket. Har förstått att det är lite svårt att byta från länk till nato, om man är lagd åt det hållet att man byter några gånger i veckan. Har någon erfarenhet av det?
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Är också sugen på en black bay black med ETA verket. Har förstått att det är lite svårt att byta från länk till nato, om man är lagd åt det hållet att man byter några gånger i veckan. Har någon erfarenhet av det?

Jag har personligen köpt in flera nato-band och ett mesh-band för att kunna varva på min BB men efter att ha bytt fram och tillbaka till orginallänken ett antal gånger gav jag upp tanken med att hålla BB:en "flexibel". Originallänken sitter riktigt tight och fint mot uret och då jag själv inte är något proffs på länkbyten valde jag att använda orginallänken då tanken att undvika rispor väger tyngre än flexibilitet med länkarna. Min Longines får agera försökskanin istället :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade problem med det..är iofs ingen van bytare.. hade nog inte rätt verktyg.. Någon som sitter inne på info vart man kan hitta bra verktyg?
Folk som repar har fel teknik och använder för mycket våld snarare än fel verktyg. Är inga konstigheter att bara använda en tandpetare för att lossa och sedan fingrarna/naglarna för att montera.
 
Topp