• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på diskret GMT

Skeeter

Panerai
Kommer om allt går ilås att jobba i en annan tidszon och varmare klimat under ett par år.
Eftersom kontakten med Sverige när jag är där kommer att vara tät och vice versa när jag är tillfälligt på hemmaplan i Sverige kommer en klocka med GMT funktion vara värdefull.

Tyvärr så är risknivån också mycket högre än här hemma så att använda Panerai 029:an till vardags kommer inte att kännas bra, även om den skulle vara perfekt för detta (lånad bild från nätet)
pam029M_zpsjbmsoyfb.jpg


Det självklara valet skull vara en liten plast Casio, men hur kul är det... kommer att lämna i princip hela klocksamlingen hemma också så något roligt vill man ju ändå ha på armen till vardags.

Klockan kommer alltså att användas på kontoret, på daglig basis. Pga klimatet så är länk att föredra, WR minst 100m. den behöver inte vara superdressig då jag kommer att ta med mig några dressare men inte heller vara vildmarks/äventyrsklocka. Framförallt diskret och helst inte över 42mm även om upp till 44mm funkar lite beroende på vilken klocka det är.

Budget upp till 20k SEK
Mekaniskt ur helst automat, men även batteri, solar eller kinetic kan vara tänkbara, klockor med dualtime tavla är ok men jag gillar GMT visning mest

Har funderat på en Hamilton Khaki Navy GMT men tvekar på avtryckaren....
gmt-04_zpspc2lknbu.jpg
 

Molgan

Cartier
Orient...
Fitusan, den där ser verkligen ut som en styggelse, bättre då att rekommendera Steinhart, de har då ändå en GMT som ser ut för nått, om nu inte hommage-tänket osv verkar spela någon roll?
 

Skeeter

Panerai
Rolex och Omega går liksom bort direkt pga av risknivån tyvärr, allt för kända märken som signalerar värde allt för tydligt:

Bell&Ross Officier ovan kan nog vara på rätt väg, diskret och trumpetar inte ut PENGAR till var och en, bra tips. Går nog att hitta ny precis på budget också
 

Skeeter

Panerai
Orient...
Fitusan, den där ser verkligen ut som en styggelse, bättre då att rekommendera Steinhart, de har då ändå en GMT som ser ut för nått, om nu inte hommage-tänket osv verkar spela någon roll?
Nä precis det finns betydligt mer harmoniska (och riktigt snygga) Orient GMT modeller om man letar runt lite. En Rolex homage klocka blir det inte iaf, mest för att den det är en billig klocka som vid 1:a ögonkastet ser ut att vara ngt annat mycket dyrt, tanken var att klockan ska flyga lite under radarn.
 

Glusch

Cartier
Kanske en schysst Christopher Ward Trident Pro?

Trident-600-GMT-hand-575x450.jpg

Trident-600-GMT-side-575x450.jpg

(inte mina bilder, och klockan finns självklart på länk)

Jag diggar ju deras urtavla som fasen också. Är ju i och för sig betydligt billigare än vad din budget står på, och kanske är så att du vill ha en klocka i den högre prisklassen där.. Annars tycker ju jag att den här skulle vara perfekt. Tycker tavlan är läcker som bara den också :)
 

Skeeter

Panerai
Kanske en schysst Christopher Ward Trident Pro?
Är ju i och för sig betydligt billigare än vad din budget står på, och kanske är så att du vill ha en klocka i den högre prisklassen där.. Annars tycker ju jag att den här skulle vara perfekt. Tycker tavlan är läcker som bara den också :)

5, 15 eller 20k spelar ingen roll direkt, är den snygg, har vettig kvalite och flyger under radarn så...
 

Skeeter

Panerai
Många bra förslag, en del känner jag till sedan förut, andra är nyheter för mig, precis vad jag hoppades på.
Eftersom flytten om allt går i lås inte sker förrän vid årsskiftet så hinner Jag leta, klämma och känna på ett antal förslag innan jag bestämmer mig för köp.. härrrrrrrligt som Ranelid skulle säga:D

Som vanlig graviterar jag mot det högre prissegmentet inom budgeten men ska ta mig en titt på Glycine mfl. Oris Big Crown (är sucker för subsekund) trots storlek och någon Sinn UTC ligger bra till tillsammans med Bell&Ross, de är dessutom mären jag inte äger något av ännu.

Vart nånstans ska du?
Vill inte säga exakt då inget är klart ännu, men det är på södra halvklotet, så mycket kan jag säga iaf.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag kör själv en 1675 i Asien inkl dogdy ställen då jag bor i asien, men utan att vara dumdristig. Ja, den är över den budget men min bästa reskamrat, förutom min fru, så jag måste slå ett slag för den.
Annars hade jag själv köpt en Breitling med UTC. Ingen aning om du hittar en inom budget men det är en klocka jag har en hatkärlek till.
20160215_223226.jpg

Jag vet, inte världens bästa bild på 1675 men man tager vad man haver då trådarna blir roligare men bilder.
 
Senast ändrad:

Julle

Omega
Kanske en schysst Christopher Ward Trident Pro?

Trident-600-GMT-hand-575x450.jpg

Trident-600-GMT-side-575x450.jpg

(inte mina bilder, och klockan finns självklart på länk)

Jag diggar ju deras urtavla som fasen också. Är ju i och för sig betydligt billigare än vad din budget står på, och kanske är så att du vill ha en klocka i den högre prisklassen där.. Annars tycker ju jag att den här skulle vara perfekt. Tycker tavlan är läcker som bara den också :)

+1 på Chr.Ward! Känns ju som perfekta klockan som flyger under radarn lite, funkar i kontor men även i lite mer lediga sammanhang!
Inte allt för dyr heller :)
 
Topp