• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på feta (läs stora) dykare!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Mina två maffiga dykare, Girard Perregauxen 44 mm och Bulgarin 42mm. Bägge rätt ovanliga men letar man så bör man kunna finna dem innom/kring budget.
imkhjage.jpg
image.jpg
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte en Seiko marinemaster 300 för inte så länge sedan, den är helt fantastisk!
Dock inte überfet, mäter enl spec 44mm men jag tycker den bärs mindre.

Jag har ca 18cm runt handled. Här kommer en referensbild :)

image.jpg


Edit: såg nu att du handlat! Grattis, den är riktigt maffig! Har själv haft den med vit tavla.
 
Senast ändrad:

Landshark

Cartier
Det är väll inget krav för att klassas som dykarklocka? Dyker du med en vanlig klocka lär du inte tajma sekunder du kan vara i djupet. Då är det nog kört om du är djupt nere...

ISO 6425:
"The presence of an indication that the watch is running in total darkness. This is usually indicated by a running second hand with a luminous tip or tail".
 

Landshark

Cartier
Slog mig just nu att jag själv sitter på en hyllvärmare i form av en tämligen "fet" dykare (eller, nåja - om jag ska vara konsekvent så är det inte det i min värld enligt ovan anförda, men jag slår mig i backen på att @Jockinho i alla fall "tycker" att det är en dykare ;-)

ANDROID Divemaster Silverjet 500 Automatic. Den är groteskt stor! :nailbiting:
(Alltså, DSSD:n liknar ett damur i jämförelse)! o_O

 

Bilagor

  • Android.jpg
    Android.jpg
    43.4 KB · Visningar: 53
Senast ändrad:

Ola G

Cartier
PLoprof är det du ska ha, en egen design som inte bara är gjord för Stureplan utan som använts av dykare redan på 70-talet :)

MVh
Ola G
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Slog mig just nu att jag själv sitter på en hyllvärmare i form av en tämligen "fet" dykare (eller, nåja - om jag ska vara konsekvent så är det inte det i min värld enligt ovan anförda, men jag slår mig i backen på att @Jockinho i alla fall "tycker" att det är en dykare ;-)

ANDROID Divemaster Silverjet 500 Automatic. Den är groteskt stor! :nailbiting:
(Alltså, DSSD:n liknar ett damur i jämförelse)! o_O


Hehe ja vi har nog olika synpunkt på den frågan ;) :)

Den där är onekligen groteskt stor, som mkt annat från android :D
 

Mauritz

Rolex
Då min Longines inte klassades som dykare så (dyker) jag upp med denna, detta får väl anses som en dykare :)
DSC_0195.JPG


Ha en fortsatt bra dag...
 
Topp