• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

DrDre

Patek
Köpte denna för ett par dagar sedan. Ser ut som en väldigt stor portfölj. Man kan öppna den helt, alltså som en resväska.
image.jpeg
image.jpeg
 
  • Like
Reactions: POO

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tack! Verkar dock ej finnas kvar på Mulberrys sida och dom hade den inte i någon av butikerna i Stockholm sist jag ringde och frågade..

Nej, har förstått det enligt uppgift tidigare i tråden. Typiskt mig, gullar alltid sånt man inte kan köpa.

Har dregglat länge på den där - så man borde passa på. Speciellt om de är på rea.

Grattis till ett riktigt bra köp!
 

m_s

Patek
2-Faktor
Fråga kring Mulberry Clipper - Vilken storlek bör man satsa på? Tänkt till weekend resor. Är Large för stor för carry-on? Hur står sig Medium mot exempelvis LV Keepall 55?
 

Oew

Rolex
Fråga kring Mulberry Clipper - Vilken storlek bör man satsa på? Tänkt till weekend resor. Är Large för stor för carry-on? Hur står sig Medium mot exempelvis LV Keepall 55?
Clipper är grymma, har en som jag fått av min pappa som han köpte när han var yngre, mysigt patinerad och helt enkelt bäst! Medium tycker jag räcker bra för helger.
 
Efter har testat lite olika modeller från LV och dylika märken föll valet på en Mulberry Clipper i storlek medium. Var först inne på en keepall som är en fantastik väska, men det för mig är det märket så kopierat att jag inte hade kunnat visa mig med väskan. Grymt nöjd med köpet!

IMG_2696.JPG
 

Vicnic

Omega
Hur vårdar ni era läderväskor? Har nyligen inhandlat en läder portfölj och hade tänkt att använda den året om, i vått och torrt. Behöver jag rent av impregnera den för att den skall stå emot väta bättre, eller är det bara att låta den torka naturligt om den blir blöt?
 

Chattras

Cartier
Hur vårdar ni era läderväskor? Har nyligen inhandlat en läder portfölj och hade tänkt att använda den året om, i vått och torrt. Behöver jag rent av impregnera den för att den skall stå emot väta bättre, eller är det bara att låta den torka naturligt om den blir blöt?
Jag använder mig utav en produkt som heter Renovateur från Saphir. Det är en minkoljebasserad kräm.

Det är samma som Hermes läderskräddare använder. Duger det åt dom så duger det åt mig tänker jag :).

Bild stulen från nätet.
Renovateur-500x332.jpg
 

Zingo

Rolex
image.jpeg
Är HM:s weekendbag i premium serien ok för pengen 1,7 tkr? Om jag har räknar rätt så är den 28,5 liter dvs bra som gymväska som brukar bli lite oömt behandlad.
 
Topp