• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Hej!

Har blivit sugen på en Tissot PRX 35 mm men skulle vilja ha quartz med svart tavla. Det finns väl inte nu om jag fattat rätt, -någon som vet om det är på gång?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
En Rock Watch i pärlemo. Unisex storleken 30mm (dam 23 och herr 33). Från 1988 vad jag läst mig till. Dottern tog genast hand om denna.
IMG_9962.jpeg
IMG_9963.jpeg
IMG_9964.jpeg
IMG_9965.jpeg
IMG_9966.jpeg
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
As fin verklingen! Men jag e så otroligt sugen på den digitala. Får kanske se till att ordna en passaround igen :D
Jag var helt inställd på digitalaren i guld, men väl på armen tyckte jag den högblanka tavlan påverkade läsbarheten negativt. Samma sak med stålmodellen med blank tavla. Det blev en stål med svart tavla istället. Men guld med svart tavla vore perfekt ;)
Bara mina reflektioner, du bör kolla på dem i butik innan köp
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Är det någon skillnad mellan Quartz och Automatiskt i känslan? För har bara sett kvarten i butik och då har den sett lite off ut enligt mig.
Vad betyder "känslan" i sammanhanget? Dom delar boett och armband, men har olika tavlor. Dom delar visare och index, men automaten har en ram runt datumfönstret. Risken är väl att det du uppfattar som off återfinns även på de andra?
 

tottehall

Omega
2-Faktor
Nu har jag anslutit till PRX-familjen - det blev en grön 40 mm. Mycket klocka för pengarna tycker jag hittills efter två veckor.

Två funderingar:

  • Hur mycket drar era? -4 s/dygn på min
  • Har någon lämnat in på standardservice än? Hur mycket kostade det? Och fick ni någon klarhet i frågan om hela verket byts ut m.t.p. plastkomponenter?

Fridens
 
Senast ändrad:
Topp