• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Urtyp

Audemars
Har en fråga
Köpte en tissot seastar powermatic 80 från uret. Det visar sig att vridringen är lite sned. Skickade in den till de och de sa att tavlan är sned,en ny tavla behövs. De sa det tar 3-7 veckor. Har gått över 8 veckor nu.
De säger att de fortfarande väntar på tavla. Kan det verkligen ta så lång tid att få en ny tavla?
Enligt mig så ser vridringen sned ut
F132AA08-F75D-4398-8576-E007AE251C4C.jpeg
Låter jobbigt länge. Jag hade nog valt att lämna tillbaka den redan vid första beskedet. 🤷‍♂️
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Har en fråga
Köpte en tissot seastar powermatic 80 från uret. Det visar sig att vridringen är lite sned. Skickade in den till de och de sa att tavlan är sned,en ny tavla behövs. De sa det tar 3-7 veckor. Har gått över 8 veckor nu.
De säger att de fortfarande väntar på tavla. Kan det verkligen ta så lång tid att få en ny tavla?
Enligt mig så ser vridringen sned ut
F132AA08-F75D-4398-8576-E007AE251C4C.jpeg
Utöver att många har eftersläpningar efter corona så pågår ett krig i europa, det påverkar både tillverkning och leveranser. Uret är ju inte AD så jag skulle tro dom får vända sig till den butik dom köpt av (typ Italien eller vad säger certet?) som i sin tur får vända sig till Tissot. Tyvärr får du nog räkna med lite längre tid än vanligt.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Utöver att många har eftersläpningar efter corona så pågår ett krig i europa, det påverkar både tillverkning och leveranser. Uret är ju inte AD så jag skulle tro dom får vända sig till den butik dom köpt av (typ Italien eller vad säger certet?) som i sin tur får vända sig till Tissot. Tyvärr får du nog räkna med lite längre tid än vanligt.
Certet är stämplat i frankrike. Ja det kan mycket väl vara pg covid och krig men känns lite extremt. När jag mailar de så vet de inte hur lång tid det kommer att ta ens. Känns inte bra ifall det blir någon månad till
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Så ja! 👊 Det skulle inte skada om den kom även i en liknande svart som 40mm har, då skulle den verkligen bli allround i min garderob
*snygg bild 😍

-Tackar 😀

Jag håller med, PRX35 i svart hade varit riktigt bra! I mitt fall är jag nöjd med den blåa. PRX35 är en av de få klockor som jag kan tänka mig att köpa i en annan färg än svart☺️
 

dragonhf

Rolex
Äger äntligen en Rock watch. Ännu bättre är att jag fick tag i en med stenarmband och i den större storleken R151 (33mm), inte lättaste att få tag i nuförtiden, speciellt i detta skick.
Synd att caset är så mörk, skulle önska att den hade lite mera grå detaljer som vissa av länkarna har. Vill ju att man ska kunna se att klockan är gjord
av sten.

Minns när jag var liten och såg Tissot montrarna med klockorna när dem släpptes. Tyckte att dem var så himla coola.
Idag tycker jag att dem är lite fulsnygga och roliga. Är glad att ha i samlingen, stenklockorna tillhör ändå en historisk händelse inom horologi.

Efter många svordomar lyckades jag komma på hur man justerar länkarna. Hittade ingen information om hur man gjorde.
Lyckades ha sönder några pins, tur att jag har smala handleder.
Klockan bärs mycket bekväm med länkarmbandet och väger mycket lättare än jag trodde.

IMG_0857.jpg


IMG_0858.jpg
 
Senast ändrad:

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Vintage Tissot 44807
årsmodell 67-79
Cal 2481
Jäkligt snygg brun/lila tavla.
Var lite sugen på något fyrkantigt och även om patek philippe nautilus homage av Tissot är ganska snygg saknade den det där lilla extra. 🤣
20220423_082441.jpg

20220423_162357.jpg
 

Bilagor

  • 20220423_082441.jpg
    20220423_082441.jpg
    868 KB · Visningar: 3
  • 20220423_160752.jpg
    20220423_160752.jpg
    489.9 KB · Visningar: 4

dragonhf

Rolex
Fick tag i en till Rockwatch för någon veckan sedan men med fel storlek på armbandet, 16mm istället för 18mm.
Köpte en Hirsch läderarmband och klippte så att den passade klockan. Blev rätt nöjd med resultatet. :)

IMG_0863.JPG


IMG_0865.jpg
 
Senast ändrad:
Tycker den är sååååå jävla snygg , nått annat märke och den hade kostat 10-15 tkr till minst som sagt tänker precis som du , äger en Tudor royal blå 38 mm , och är sugen på en guld/stål grå eller svarta. Men denna bruna tissot fy fan va fet , förstår precis hur du tänker men som sagt då hade den inte legat på detta pris ….. köp de DU gillar skit i märke ( jag vet de e svårt ) jag kommer nog klippa en älskar att den e brun med rosé, och vem vet dom kan bli skit populära och sluta tillverkas efter 20 tusen sålda tjoho då sticker dom kanske 😂😂🙏🙏
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Har en fråga
Köpte en tissot seastar powermatic 80 från uret. Det visar sig att vridringen är lite sned. Skickade in den till de och de sa att tavlan är sned,en ny tavla behövs. De sa det tar 3-7 veckor. Har gått över 8 veckor nu.
De säger att de fortfarande väntar på tavla. Kan det verkligen ta så lång tid att få en ny tavla?
Enligt mig så ser vridringen sned ut
F132AA08-F75D-4398-8576-E007AE251C4C.jpeg
Tavlan ser ut att sitta spikrakt. Inlägget till bezeln är däremot lite snett. Märkligt att dom menade att tavlan skulle vara sned?
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Håller med. Hade den innen på en annan klockverkstad och de sa också tavlan. Hopps bara när den väl kommer att fen är rak bara. Tror ni man har rätt att häva köpet eller få ny klocka fast man använt denna i två månader?
 

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Ja, det är konstigt, trodde aldrig jag skulle bli sugen på en helguldare, men den där är bara för bra. Otroligt sugen på den lilla nu! Så kaxig!
Ja samma här. storleken gör också sitt för att guld ska fungera för mig. Tror den skulle upplevas blaffig i 40mm.
Provade en 40mm automat med blå tavla när jag ändå var där men handledsknölen gjorde att boetten låg konstigt. Så jag avfärdade den på grund av det också. 35mm var helrätt på alla sätt
 
Topp