• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titel? Bonde, stadsbo, friend of KS mm...

Triumf

Rolex
2-Faktor
Som den goda ks'are jag är tar jag självklart temat på fullaste allvar, och går således på bio och ser den nyaste filmen :bookworm:
IMG_0082.JPG
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Platta karaktärer, manus för barn, ihopslängda stridsscener - sen är det slut och fortsätter några år senare i nästa film.

Gillade dock den där karaktären som snackade lustigt i filmen som kom för några år sen, med lång nos och öron. Kan han hetat Ya-Ya?
Ingen aning. Jag har sett alla filmerna, utom den näst nyaste som kom förra året (edit: 2015?). Men jag är definitivt inte så påläst och kan inga detaljer direkt.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Platta karaktärer, manus för barn, ihopslängda stridsscener - sen är det slut och fortsätter några år senare i nästa film.

Gillade dock den där karaktären som snackade lustigt i filmen som kom för några år sen, med lång nos och öron. Kan han hetat Ya-Ya?

Jar-Jar.

Ungefär där dog Starwars.
 

JohnDoe

Rolex
Kvalitetsfilm är överskattat, star wars är ju en klassisk "riddarsaga/westernrulle" med bra budget för specialeffekter. Äkta underhållningsvåld utan försök till handling. Vill man se drama är det bara att kolla nyheter eller åka tunnelbana.
 

Cryssarn

Rolex
Platta karaktärer, manus för barn, ihopslängda stridsscener - sen är det slut och fortsätter några år senare i nästa film.

Gillade dock den där karaktären som snackade lustigt i filmen som kom för några år sen, med lång nos och öron. Kan han hetat Ya-Ya?
Jar-Jar? in i skamvrån med dig!!! Misa so angry :rage:
 
Bytte genast profilbild när jag erhöll denna ärorika titel. Kan för övrigt tipsa om Star Wars: The Clone Wars lite i förbifarten - grym serie (från och med säsong 2) som jag tror väldigt många går miste om av diverse skäl.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kvalitetsfilm är överskattat, star wars är ju en klassisk "riddarsaga/westernrulle" med bra budget för specialeffekter. Äkta underhållningsvåld utan försök till handling. Vill man se drama är det bara att kolla nyheter eller åka tunnelbana.
Samuraifilm, åtminstone den första från -77 är lite väl inspirerad av en Akira Kurosawa film från 50-talet. Sedan har även en hel del av Kurosawa filmer gjorts i western remake så inte bara George Lucas som har lånat från Japan.
 

ozzyozzy

Cartier
Kvalitetsfilm är överskattat, star wars är ju en klassisk "riddarsaga/westernrulle" med bra budget för specialeffekter. Äkta underhållningsvåld utan försök till handling. Vill man se drama är det bara att kolla nyheter eller åka tunnelbana.
Ja, och jag har varken palestinasjal eller svårartade syndrom kring att rekommendera franska filmer inspelade genom en baguette, utan kan uppskatta en klassisk matiné - men star wars är verkligen otroligt överskattade. Men släpper det nu, driftar lite väl OT.

The force is weak with this one.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Men det var ju lite tråkigt... jag fortsätter gärna vara Friends of KS!
Var betalar man för det :D @Spencer @Denke @daviden

Har hört ifrån @gruby att om du dansar på festen nästa vecka i en sån här:
IMG_0412.JPG

Så kanske Admins kan döpa om dig till Sexy Friends of KS...


Vet även att den lilla viskande fågeln har köpt en sådan inför festen och är laddad:
IMG_0413.JPG


Tyvärr kört för mig själv men du kanske är sugen? ;)
 
Topp