• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Dubbel IPA och Sushi

4A4217D9-7AB5-4F38-A824-A914372B42D2.jpeg
Canart kan man inte klaga på iaf. Älskar bubblor! Ingen annan i familjen förstår min fascination dock.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Smakade dessa fyra öl från tillfälligt sortiment ikväll.

Började med en riktigt trevlig tysk kellerbier, så här ska en bra lager smaka 👍.

Sedan följde tre stycken dipor.

Omnipollos var tropisk, fyllig och söt, riktigt bra i samma stil som Stigbergets är så duktiga på.

Sen två stycken i West Coast style där Revolution Brewing var bäst med mer fyllighet och tryck i smaken.

1000002338.jpg
1000002343.jpg
1000002341.jpg
1000002345.jpg
 

J.Kall

Omega
Godkväll!
Har testat många öl av olika stilar & smaker i mina dagar. Men Barley wine är något jag aldrig testat. Vad ska jag köpa? Läste en artikel på pilsner.nu om Hantverksbryggeriet som fick mig att lägga till en "Baronen" i inköpslistan. Tacksam för fler tips av er experter där ute 😉🍺
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Godkväll!
Har testat många öl av olika stilar & smaker i mina dagar. Men Barley wine är något jag aldrig testat. Vad ska jag köpa? Läste en artikel på pilsner.nu om Hantverksbryggeriet som fick mig att lägga till en "Baronen" i inköpslistan. Tacksam för fler tips av er experter där ute 😉🍺
Barley wine är en av mina favoritstilar. Man brukar prata om två olika kategorier; engelsk barley wine som är lite sötare och rundare i smaken, samt amerikansk barley wine som har en tydligare beska och humleprofil.
Den förstnämnda är den jag föredrar och där är Long Boil Barley Winr från O/O alltid ett säkert kort.
Bland de amerikanska är Bigfoot från Sierra Nevada en klassiker.
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Godkväll!
Har testat många öl av olika stilar & smaker i mina dagar. Men Barley wine är något jag aldrig testat. Vad ska jag köpa? Läste en artikel på pilsner.nu om Hantverksbryggeriet som fick mig att lägga till en "Baronen" i inköpslistan. Tacksam för fler tips av er experter där ute 😉🍺
Jag tycker Nynäshamns ångbryggeri har bra klass på sina Bötet Barley wine. Även Norska Lervig tycker jag varit bra. Det är mina personliga rekommendationer. 🍻
 

Barfly

Cartier
Godkväll!
Har testat många öl av olika stilar & smaker i mina dagar. Men Barley wine är något jag aldrig testat. Vad ska jag köpa? Läste en artikel på pilsner.nu om Hantverksbryggeriet som fick mig att lägga till en "Baronen" i inköpslistan. Tacksam för fler tips av er experter där ute 😉🍺
Håller med @NiklasF om Long Boil från O/O. Gillade även denna när jag drack den förra gången. https://www.systembolaget.se/produkt/ol/brygghus-19-3209803/
 
Topp