• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om ljudböcker

Acos

Audemars
Fortsätter med rövarhistorier
1B883965-641C-4E3A-B5CA-C5F5716E51C0.png
 

Acos

Audemars
Har fortsatt lite på samma tema, riktig härligt att ha en självbiografi i bakgrunden medans man donar på i garaget! Nån som lyssnat på nån bra ljudbok på senaste?
0EC0EDB5-24DA-47F0-BBD2-0FFB5EAD57DA.png
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Vill rekommendera fyra väldigt intressanta böcker om Kina av författaren Peter Hessler. Är man det minsta nyfiken på världens folkrikaste land, dess språk och kultur, är dessa böcker en utmärkt start.

A025A84E-AF18-453F-B073-71B3F3AF8682.jpeg
 

Kreacon

Audemars
Eventuellt fel genres men det är ljudböcker som lyssnats på nextory i alla fall! 🙂
72474EBB-87B8-453F-80C6-6F7A7DD7ADF5.jpeg

De jag läste dessförinnan:
Sovande jätte
Never let me go
Återstoden av dagen - ishiguro

1984 - Orwell

Kärleken Antarktis
Beckomberga - Sara Stridsberg

Jag for upp till bror
Jag for ner till mor
Sen for jag hem - Karin Smirnoff

En världsomsegling under havet - Jules Verne

Ljudböcker är gött.
 

Acos

Audemars
Eventuellt fel genres men det är ljudböcker som lyssnats på nextory i alla fall! 🙂
72474EBB-87B8-453F-80C6-6F7A7DD7ADF5.jpeg

De jag läste dessförinnan:
Sovande jätte
Never let me go
Återstoden av dagen - ishiguro

1984 - Orwell

Kärleken Antarktis
Beckomberga - Sara Stridsberg

Jag for upp till bror
Jag for ner till mor
Sen for jag hem - Karin Smirnoff

En världsomsegling under havet - Jules Verne

Ljudböcker är gött.
Alla genrer är så klart välkomna!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sex timmar in och jag är hooked. Kul att läsa något som är utanför ens vanliga go to genres.

Apropå det, har varit lite sugen på att prova fantasy. Nån som har något tips?
@MaBr har jag för mig är lite berest i ämnet? Nån entry-level att rekommendera?
Mja, har inte någon koll alls på ljudböcker för det är inget jag konsumerar. Vad är det för typ av fantasy du är ute efter? En av mina favoriter är Malazan Book of the Fallen av Steven Erikson men de är rätt komplexa och serien består av tio böcker så rätt lång. Är det drakar och älvor-typ du är ute efter eller mer dystopi-aktigt?
 

Kreacon

Audemars
Mja, har inte någon koll alls på ljudböcker för det är inget jag konsumerar. Vad är det för typ av fantasy du är ute efter? En av mina favoriter är Malazan Book of the Fallen av Steven Erikson men de är rätt komplexa och serien består av tio böcker så rätt lång. Är det drakar och älvor-typ du är ute efter eller mer dystopi-aktigt?
Hmmm, Har inte läst nån typ av ”drakälv-fantasy” men ett gäng dystopier.
Finns det någon som inte är för komplex så kanske det är bra att börja med. Malazan fanns inte på min app.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hmmm, Har inte läst nån typ av ”drakälv-fantasy” men ett gäng dystopier.
Finns det någon som inte är för komplex så kanske det är bra att börja med. Malazan fanns inte på min app.
Vad är det för app du använder och går det att se utbudet utan att prenumerera? Kan ju kolla om det är något jag känner igen där. Lian Hearn är en annan favorit, finns några av de böckerna där?
 

Kreacon

Audemars
Vad är det för app du använder och går det att se utbudet utan att prenumerera? Kan ju kolla om det är något jag känner igen där. Lian Hearn är en annan favorit, finns några av de böckerna där?
Nextory heter den. Men nä, menade inte att sätta dig i arbete! Fanns en uppsjö av Hearn, ”Across the nightingale floor” verkar bra!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nextory heter den. Men nä, menade inte att sätta dig i arbete! Fanns en uppsjö av Hearn, ”Across the nightingale floor” verkar bra!
Jag hjälper gärna till så det är inget besvär. Across the nightingale floor är första boken i trilogin så om du tror att det är något för dig så börja där. Finns en prolog och en epilog också men de är bättre att läsa i efterhand tycker jag. 😊
 

Kreacon

Audemars
Jag hjälper gärna till så det är inget besvär. Across the nightingale floor är första boken i trilogin så om du tror att det är något för dig så börja där. Finns en prolog och en epilog också men de är bättre att läsa i efterhand tycker jag. 😊
Börjar där, tack för tips!
 
Topp