• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Har kontakt med en säljare. Åsikter om denna? Polerad gissar jag?

IMG_3262.JPG
IMG_3259.JPG

IMG_3260.JPG
 
D

Deleted member 6965

Guest
Vilka Rubber B passar på 214270? Finns det flertal "referenser" som passar?
 

Klave

Omega
Är det någon som har lyckats få på ett Rolex jubilee på sin Explorer 114270? Eller är detta omöjligt?
Länka gärna till annan tråd med mer kunskap om så finns.

Tacksam för svar! :)
 
Tror dock det är en 14270? Har inte sett någon lyckats med det på en 114270a.
Kollade artikeln och det stämmer att det är en 14270. Enligt artikeln ska det vara svårt men inte omöjligt på en 114270:
But, since the 14270 has the same middle case as the earlier Datejusts (162XX) and the Explorer II (16550 and 16570) has the same middle case as the GMT (16760 and 16710) it is very easy to fit a Jubilee to an Explorer. (The 114270 is a bit more difficult since the lug holes are positioned differently compared to the 14270.)
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Såna där bilder är inte bra för mitt bankkonto... Tusan vad sugen jag är nu alltså. Har aldrig fått se den IRL då ingen har den hemma i butik, så man vågar liksom inte beställa med risken att den ska kännas helt fel på handleden sen.
Jag kan bara säga att nu är den helt rätt. Har haft 36mm och tidigare 39mm tidigare men med de nya visarna och indexen tillsammans med den matta tavlan är den helt underbar...
 

acce1999

Patek
2-Faktor

Kollade artikeln och det stämmer att det är en 14270. Enligt artikeln ska det vara svårt men inte omöjligt på en 114270:
But, since the 14270 has the same middle case as the earlier Datejusts (162XX) and the Explorer II (16550 and 16570) has the same middle case as the GMT (16760 and 16710) it is very easy to fit a Jubilee to an Explorer. (The 114270 is a bit more difficult since the lug holes are positioned differently compared to the 14270.)

Det är min klocka (och mitt köksbord) och mig du citerar. Det är en 14270 från mitten av nittiotalet, köpt ny av mig. Inte hört eller sett någon som på ett bra sätt lyckats få på en jubilelänk på en 114270.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Är det någon som har lyckats få på ett Rolex jubilee på sin Explorer 114270? Eller är detta omöjligt?
Länka gärna till annan tråd med mer kunskap om så finns.

Tacksam för svar! :)
Vet att "Kyle" på Rolexforums.com lyckades klämma ihop några ändlänkar så att han fick på en jubile-länk på en 114270, men passningen blev inget bra. Finns så vitt jag vet inga orginal-ändlänkar från Rolex som funkar bra. De behöver modifieras.
 
Det är min klocka (och mitt köksbord) och mig du citerar. Det är en 14270 från mitten av nittiotalet, köpt ny av mig. Inte hört eller sett någon som på ett bra sätt lyckats få på en jubilelänk på en 114270.
Där ser man. Tack för klargörandet, tolkade "a bit more difficult" som att det var svårt men ändå funkade.
 
Topp