• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

speffy

Cartier
2-Faktor
Finns det någon med lite mindre handleder ~16cm som kan dela med sig av en bild med explorer 39mm på armen? :D
16,5 någonstans.
Tycker storleken är perfekt
IMG_0602.JPG
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Jag har inte haft möjligheten att prova 36mm Explorer men har provat andra Rolex på 36mm och tycker 39mm satt bäst men det är nog mycket smaksak.

Jag har en aqua terra 39mm som sitter bra dock kanske lite på gränsen. Nu är explorern något längre (1mm) i lug till lug mått så får nog prova den. Saknar dock datum men man kanske vänjer sig?
 

Shadyboy

Cartier
Är villig att hålla med här, var inne på Krons och testade båda. Riktigt härlig länk på Explorern och utan datum är perfekt för minimalisten. En klocka som tål stryk, är underbart bildskön som du bara behöver ställa tiden på :) Har rejäla cravings... får se om man kommer till skott i år.
Hade Krons en Explorer inne? När jag var inne senast var den slut tyvärr.
 

Freddie L

Panerai

Freddie L

Panerai
Har läst lite att 39mm har en ganska vass boett och skaver mot lädret, har du erfarenhet av detta?
Nja, första lädret satt kanske en vecka och då märktes inget. Canvaset är ett fint AW-strap med tunt skinnfoder, ett riktigt rejält band. Dessutom två mm för stort. Och ja, där har jag till min stora glädje fått lite skav! Skitsnyggt!

Om du gillar klockan är det bara att köra, av två anledningar:
- Du kommer få till det med läder. Jag lovar inte att alla funkar, men säkert de allra flesta.
- Länken är suverän och kommer få dig att glömma att du skulle ha läder. :)
 

direction

Panerai
2-Faktor
Har läst lite att 39mm har en ganska vass boett och skaver mot lädret, har du erfarenhet av detta?
Nja, första lädret satt kanske en vecka och då märktes inget. Canvaset är ett fint AW-strap med tunt skinnfoder, ett riktigt rejält band. Dessutom två mm för stort. Och ja, där har jag till min stora glädje fått lite skav! Skitsnyggt!

Om du gillar klockan är det bara att köra, av två anledningar:
- Du kommer få till det med läder. Jag lovar inte att alla funkar, men säkert de allra flesta.
- Länken är suverän och kommer få dig att glömma att du skulle ha läder. :)
+1 på länken. Det är den skönaste länken jag haft. Och håller med fullständigt om att du inte kommer att ha ett behov av annat. :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Wihi, i väntan på den rätta 1016 blev det en NOS 14270 från -96 :)
En fråga dock, lumen är stendöd. Borde väl iaf lysa upp några sekunder om jag lyser på den med iphonelampan? Jag har klockor från 60-talet som fortfarande lyser några sekunder.
upload_2017-2-14_23-11-42.png

upload_2017-2-14_23-13-3.png
Grattis! Min lume är också i princip stendöd. Min är från 96 också tror jag. Min Gmt från år 2000 lyser starkt däremot, så troligen gjorde man förändringar av lumen i slutet av 90-talet.
 
Topp