• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Freddie L

Panerai
Drygt 16cm handleder.

image.jpg
image.jpg
De där två bilderna blir nog dyra för mig. Tack!?
 

McManaman

Cartier
Kul det där med 36 vs 39! För mig tog det en dag att vänja mig vid 36 efter att ha kört med Speedmaster på 42. Först kändes det alldeles för litet men nu är jag såld på 36. Jämförde med nya 214270 på armen samtidigt som min 114270 och det var inget snack om vilken som är snyggast, iaf på mig! Ingen bild på det tyvärr men väl en bild på min älskling:
image.jpeg
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Hallå därute. Någon mer som slagit till på en Explorer 2016 års modell. Bör väl finnas hos de flesta AD nu?
 
Inte än men det är nära nu. Det var något med den gamla versionen som jag inte gillade, hade dock svårt att sätta fingret på vad det var, trodde det var storleken. Men efter att ha testat en 114270 var jag inne på Nymans och klämde på den nya versionen, då insåg jag att det inte var storleken eller visarna det handlade om utan om siffrorna. När jag såg de nya med lume så tyckte jag det kändes helt rätt.
 

Rookien

Panerai
Sjukt sugen på en Explorer. En fundering bara, saknar man datumet om man är van att ha det? Har idag bara klockor med datum.
Ja/Nej.
Precis som allt annat är det givetvis individuellt men jag saknade datum då jag konstant är i behov av att veta datumet i jobbet och aldrig har koll på vilket datum det är.
Explorer är den snyggaste klockan som finns tycker jag, helt underbar tavla, visare, format, borstat/polerat.
Saknar min gamla varje dag och tänker ofta jag skall köpa en ny.
Har man flera andra klockor att rotera med som du har skulle jag inte tveka en sekund att köpa en exp, du kommer inte bli besviken tror jag.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Sjukt sugen på en Explorer. En fundering bara, saknar man datumet om man är van att ha det? Har idag bara klockor med datum.
Ja, det skulle jag säga att du gör.
Har haft några exp 1 och tror det varit en start orsak till försäljning.
Även med min 14060M så letade jag efter datumet.
Men testa så klart, rolex är vattentätt om du ledsnar.
/j
 

Lalas

Cartier
En fråga bara: hur kan denna tråden om Exp 1 vara på sid 5 medan tråden Tudor Blackbay 36 är på sidan 12? Öka!!
 

Zalath

Panerai
Okej, det var ju lite dumt. Eller det kanske är lätt att se skillnad?
Längre minutvisare och lume på 3-6-9 :)

Om du jämför de tidigare reffarna med den första 214270 så ser du att de tidigare har minutvisare som går hela vägen ut till index, medan den första 39 mm-klockan saknar några millimeter. Det är ändrat tillbaka på den nya reffen.
292094j.jpg
 
Senast ändrad:

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
För att få lite extra skjuts i den här tråden om den fantastiska Explorern ombedes alla Explorerägare att presentera diverse bilder på sina klockor i dess rätta element, alltså utforskar-elementet. Snyggast vinner ;)
 
Topp