• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Point Blank

Cartier
Håller på att samla på mig lite information om 14270 för ett köp senare i sommar och har därför en fråga. Vilken oysterlänk är originalet till en 14270? Tycker mig se olika lite hela tiden. När man googlar får jag fram en oysterlänk med fliplock och en utan. Är båda original men kanske från olika år eller är den ena helt fel?

Som jag fattat det kom den först med den vanliga claspen, men det gick även då att köpa till en länk med fliplock. Senare modeller har fliplock som standard.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag skulle uppskatta mer info om hur ni plockar av era länkar. Jag var på väg att köpa länkverktyg 6767f men hörde att även det var lite för stort..
En bilddokumentation "ta av länk från 14270" hade varit Perfa ;)
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
En liten sommarbild med ett rött nato :)

20160625_170245~2.jpg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hur känner ni gällande 36 vs 39? Jag har svårt att förlika mig med 39:an... Vet inte vad det är och för mig lirar det inte. Åker på semester till UAE i november och tänkte ev plocka med mig en Explorer hem; just nu leder 36:an med hästlängder. Har jag fel? Övertyga mig :)
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Hur känner ni gällande 36 vs 39? Jag har svårt att förlika mig med 39:an... Vet inte vad det är och för mig lirar det inte. Åker på semester till UAE i november och tänkte ev plocka med mig en Explorer hem; just nu leder 36:an med hästlängder. Har jag fel? Övertyga mig :)

Du har rätt går inte att övertyga dig att välja 39:an.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hur känner ni gällande 36 vs 39? Jag har svårt att förlika mig med 39:an... Vet inte vad det är och för mig lirar det inte. Åker på semester till UAE i november och tänkte ev plocka med mig en Explorer hem; just nu leder 36:an med hästlängder. Har jag fel? Övertyga mig :)
Håller med. En 114270 av sista årsmodellen är lite av en dröm för mig.
 

oskarponken

Panerai
Hur känner ni gällande 36 vs 39? Jag har svårt att förlika mig med 39:an... Vet inte vad det är och för mig lirar det inte. Åker på semester till UAE i november och tänkte ev plocka med mig en Explorer hem; just nu leder 36:an med hästlängder. Har jag fel? Övertyga mig :)

Håller faktiskt inte med er (och typ alla andra) 39:an med blå lume, den fantastiska länken och en storlek som gör den både sportig men inte för stor är grym. Har inte varit av sedan köp för ett par veckor sen och inte en enda gång har jag stört mig på de korta visarna som folk hakat upp sig på. Älskar den!
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Jag var helt inne på 36:an tills jag fick se en på armen. Tyckte att den var för liten. Nästan 100 på att det är den nya 214270 jag ska ha när pengar finns.
 

Lalas

Cartier
Inget snack om att nya Exp kommer bli en hit men jag tycker den polerade ringen på 39mm är för bred.
Sedan är det ju snyggare när Explorer står under Rolex på tavlan :)
 
Topp