• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Bergsman

Cartier
2-Faktor
6A5C6EA6-A3D9-471F-A50B-B0908A83FB8D.jpeg
Expyn tjänstgjorde föredömligt både under dagens arbete och till dagens belöning. Har nytt på ingång men har svårt att se att denna kommer ligga oanvänd några längre stunder.
 

lekamen

KS Explorers Club
2-Faktor
Huuuuur ska jag kunna sitta här och vänta på att Rolex ska behaga tillverka explorern till mig? Vedervärdigt!
Med tur tar det 6 månader men kan ta upp till ett år!! Gaaaaahhhhhh
 

NMO

Omega
Hallå!

Jag mailade Bergströms i Uppsala och frågade men där gick det inte ens att ställa sig i kön? Lite märkligt i min värld, är det så när det gäller Rolex?
Om inte, vart ska jag vända mig?
 

lekamen

KS Explorers Club
2-Faktor
Hallå!

Jag mailade Bergströms i Uppsala och frågade men där gick det inte ens att ställa sig i kön? Lite märkligt i min värld, är det så när det gäller Rolex?
Om inte, vart ska jag vända mig?
Man ska ha någon slags relation till säljaren, verkar viktigt för dom med kundkännedom…
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Kan man få ett extra boettlock i samband med gravyr? Om man går via AD dvs. Känns spontant som off-brand av Rolex att tillåta det dock?
Jag tycker bara att man ska göra gravyr om man är 100% säker på att det är en klocka som ska stanna. För mig är det något väldigt personligt att göra gravyr så det ska ju vara något som betyder mycket och som man vill ha kvar.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker bara att man ska göra gravyr om man är 100% säker på att det är en klocka som ska stanna. För mig är det något väldigt personligt att göra gravyr så det ska ju vara något som betyder mycket och som man vill ha kvar.
Ja men allt kan ju hända och då är 70 (eller vad den nu blir värd) rätt mycket pengar att haka upp sig på när man kan gravera något annat istället.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för tipset! Får man fråga vad du fick ge för din? Jag ska göra en hälsning till min dotter som ska få klockan någon gång i framtiden. Man vet aldrig vad som händer och då vill jag ha det gjort.
Om jag minns rätt så kostade min gravyr 6500. Det var där i krokarna i alla fall. Om det sen är representativt för att gravera text, vilket jag förstår det som att du vill göra, vet jag inte.
 
Topp