• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Haha, 27 000kr för en Master Marina Militaire? 😂 @Smooth Operator, kolla vilket kap du gjorde! 😁 Jag minns inte vad jag betalade för min när jag köpte den ny men det var nog ungefär hälften av det där. 🤷
Ja, jag är otroligt nöjd med såväl uret och det jag betalade för det. 🙏 🖤🧡

Jag tror att du för något år sedan nämnde att du hade betalat ca 14K då jag rådfrågade dig om modellen, då ett annat ex var till salu.

A propos priser, jag kollade häromdagen priset på Oris Aquis 43,5 på länk och den kostar nu ca 27K och jag betalade knappt 13K då jag köpte min 2018.
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja, jag är otroligt nöjd med såväl uret och det jag betalade för det. 🙏 🖤🧡

Jag tror att du för något år sedan nämnde att du hade betalat ca 14K då jag rådfrågade dig om modellen, då ett annat ex var till salu.

A propos priser, jag kollade häromdagen priset på Oris Aquis 43,5 på länk och den kostar nu ca 27K och jag betalade knappt 13K då jag köpte min 2018.
Det kan säkert stämma! 😊 Ja, alla priser på klockor har rusat. Seiko är ju samma sak, de har väl gått upp med 200% istället...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
En Squale som liknar Pelagos

IMG_2680.jpeg
Varför finns det inga riktiga bilder på den? Renderingarna är ju lågbudget och det går liksom inte att se hur den kommer att se ut på riktigt. 🤔
 
Med all marknadsföring för deras vintage Masters... Jag förväntade mig något spektakulärt.



Moderna... men med en nick till sina rötter, och fyllda med karaktär.



Varför inte ett tvåfärgat keramiskt inlägg?



Varför inte en banbrytande safirglas med hög kupol?



Och på tal om keramik... varför inte ett keramikbelagt fodral?



Tillämpade index på en smörgåsurtavla med falsk brun lume? Gäspa.



Ingen orange minutvisare... vadå? Verkligen!!!



Och ett klocklås på armbandet?



Blir jag galen?



Ber om ursäkt om jag förolämpar andra med en annan åsikt. Var bara så hoppfull. Känner mig besviken.
 

sekvens

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
För övrigt så är Squales priser helt sjuka nu. Det är ju inte Sekvens fel eftersom de inte får sätta priserna själv längre men 15 000kr för en 1521 på gummi? Jag köpte min för 7K sent 2017 så drygt dubbla priset knappt 7 år. Samma sak för Matic, kostar nästan 20 000kr nu och jag köpte min ny från Gripenbro för 9K 2018.
Ja, priserna har rusat upp tyvärr. Vår kära Krona är en del av problemet... samt att de flesta handlare sålt under listpris från början, vilket jag också gjorde för att kunna konkurrera.

Men nu är det slut med det - dock ger jag en bonus i form av valfritt REM band vid köp av Squale. 🍻
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Well, som ägare till för många Squale så kommer jag inte att köpa denna tyvärr. Lite inne på @ItsMrJones förhoppningar, jag tänkte mer vintage. Det var det jag var sugen på. Materialvalet borde ha avslöjat att det skulle bli modernt…att det skulle bli dyrt var jag inställd på.

Till det positiva. Bra grundmodell. Perfekt för någon som inte äger en Master. Det kan komma fler färger relativt enkelt framöver. OCH det kommer mer stor säkerhet fler nyheter snart då detta uttryckligen beskrevs. Skam den som ger sig :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja, priserna har rusat upp tyvärr. Vår kära Krona är en del av problemet... samt att de flesta handlare sålt under listpris från början, vilket jag också gjorde för att kunna konkurrera.

Men nu är det slut med det - dock ger jag en bonus i form av valfritt REM band vid köp av Squale. 🍻
Ja, dålig krona i kombination med att Squale har höjt priset gör ju att det blir rätt dyrt. Jag älskar Squale och har ägt över 20 stycken men jag är tveksam till om jag tycker att de är värda sitt pris längre. 🙁
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hittat några fler bilder för er intresserade.

D147C9CC-391C-44AA-BD14-347A94EBED7F.jpeg
F5DB118B-DD39-45FE-9724-1720209600BB.jpeg
E123F158-A192-4AE6-8B11-D5770DE61419.jpeg
007B287E-4BF3-4790-9FD9-3B5F48F6EDB5.jpeg


Och dagens wristcheck…
C9FF7F29-1E5A-4F69-9057-FA7997C2900D.jpeg
Hmm, den ser ju onekligen mycket bättre ut på de bilderna. Indexen är lite av en mind fuck för att de inte är helt fyllda med lume. Ser konstigt ut på bild men jag kan tänka mig att det blir en rätt cool effekt i verkligheten.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Med all marknadsföring för deras vintage Masters... Jag förväntade mig något spektakulärt.



Moderna... men med en nick till sina rötter, och fyllda med karaktär.



Varför inte ett tvåfärgat keramiskt inlägg?



Varför inte en banbrytande safirglas med hög kupol?



Och på tal om keramik... varför inte ett keramikbelagt fodral?



Tillämpade index på en smörgåsurtavla med falsk brun lume? Gäspa.



Ingen orange minutvisare... vadå? Verkligen!!!



Och ett klocklås på armbandet?



Blir jag galen?



Ber om ursäkt om jag förolämpar andra med en annan åsikt. Var bara så hoppfull. Känner mig besviken.
Jag håller med, det är ju typ samma släpp som Comsubin men med svart istället för blått och applicerade index. 🤷 Jag hade också hoppats på en Master i det gamla caset med kronan klockan tre och i samma storlek som originalet. Ett välvt safir hade varit top notch!
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Jag håller med, det är ju typ samma släpp som Comsubin men med svart istället för blått och applicerade index. 🤷 Jag hade också hoppats på en Master i det gamla caset med kronan klockan tre och i samma storlek som originalet. Ett välvt safir hade varit top notch!

Ge mig ett bud!

Dag 4: Super Diver by Tribute Galeazzi Sommozzatori Polizia di Stato

Ett riktigt lågt namn för en ovanlig klocka byggd i 30ex. Läs mer på länkarna.

Detta case är ovanligt. Jag undrar om de kommer att återuppliva det nu när de firar 65år. Sitter riktigt skönt på armen. Fick inte en så bra bild på lunchpausen.

IMG_2277.jpeg



 

DrDre

Patek
Med all marknadsföring för deras vintage Masters... Jag förväntade mig något spektakulärt.



Moderna... men med en nick till sina rötter, och fyllda med karaktär.



Varför inte ett tvåfärgat keramiskt inlägg?



Varför inte en banbrytande safirglas med hög kupol?



Och på tal om keramik... varför inte ett keramikbelagt fodral?



Tillämpade index på en smörgåsurtavla med falsk brun lume? Gäspa.



Ingen orange minutvisare... vadå? Verkligen!!!



Och ett klocklås på armbandet?



Blir jag galen?



Ber om ursäkt om jag förolämpar andra med en annan åsikt. Var bara så hoppfull. Känner mig besviken.

Släppet matchar inte så bra vad man antytt tidigare, vilket var de retroaspekter du nämner. På deras hemsida så skriver man dock att det ska ske fyra släpp som en del av deras jubileum (Squale 65, kallar man projektet). Jag hoppas och tror därför att de kommer med dessa retroklockor senare under året.
 

DrDre

Patek
Man känner sig som en fattigpensionär med de nya priserna på Squale och övriga märken. Tur man redan är rik på klockor. Och dessa får ses som fynd givet nuvarande prisläge. Njuter av min Comsubin i titan. Ha en fin fredag i tråden.

IMG_2688.jpeg

Det kändes som att Squale var en av att fåtal små isolerade öar av prisvärdhet som fanns kvar när nästan alla andra intressanta klockor med ngn form av historia/sammanhang ballade ur prismässigt. Nu finns det väl bara några CWCs och några "återupplivade" (Vulcain etc) kvar bland nya klockor som kan anses prisvärda/good value for money.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
-Ouch! Alla vill vara premium. Priserna överlag har börjat nå nivåer där jag avstår från fler köp. Klockorna blir inte bättre för att de är dyra, och frågan är om de ökade intäkterna per såld klocka väger upp för tappade försäljningar?
Vilket fynd man gjorde när Master MM kom ut, typ 13-14k tror jag det gick på 😄

Hade den nya hamnat däromkring hade jag nog ändå övervägt ett köp.
 
Topp