• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Islay

Panerai
2-Faktor
Squale släpper en ny 1521 i slutet på maj som en del av deras 65-årsjubileum. Ska bli intressant att se vad det blir för något.
https://www.squale.ch/en/65-squale-1521

Fram tills dess så kör jag med nytillskottet som jag bytte till mig från FruBr!
DSCF8932.jpg
Spännande! Skulle önska dom släpper en 1521 med länk.
 

Ladrene

Omega
2-Faktor
Hej alla glada! EFTERLYSNING!

Jag har länge sneglat efter en Squale 30 ATMOS GMT (40 mm), helst i Pepsi eller Batman på en Jubilé-länk.

Så äntligen dök den upp, rent av här på KS! Men med min vanliga tur så var jag sekunden för sen och någon annan hann före mig. :banghead:

Blev sådär desperat igen och tänkte att jag nu måste öka mina chanser till träff och skriver därför här.
Har du en eller vet du någon som har en som är sugen på att avyttra?! Säg till!
Hittelön utlovas i form av en swish på 100sek till Ukraina 🇺🇦!
Vet att den finns att hitta ny på Gnomon men vill se om det kanske finns någon chans att få grepp om en fin pre-owned mer lokalt.

Hej på er och glad fredag för tusan!

Just: en lånad referensbild. Visst är den läcker?
IMG_4364.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Ah, den känner jag ju igen, snyggt! Med andra ord ska jag inte förvänta mig något mer orange men lite mer premiumkänsla. Det kan hon väl vara värd.

Om någon har ett att sälja så sitter jag här och väntar på ett PM. Orange och blå i 20 mm är intressant, men även ett grönt i 22 mm.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ah, den känner jag ju igen, snyggt! Med andra ord ska jag inte förvänta mig något mer orange men lite mer premiumkänsla. Det kan hon väl vara värd.

Om någon har ett att sälja så sitter jag här och väntar på ett PM. Orange och blå i 20 mm är intressant, men även ett grönt i 22 mm.
Nej, färgen är ungefär samma tyvärr. Squale har en egen variant av Bonetto Cinturini 285 som är mycket mer orange, ett sånt hade någon passat bra!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
En nuvarande modell? Jag hittar inget sånt dragspelsgummi på deras sida, men jag gillar såna band, speciellt på lite kraftigare klockor där de balanserar upp bra.
Nej, tror att de slutat sälja dem men man kan hitta Bonetto-varianten. Det enda som skiljer dem åt är spännet. Watchbandcenter sålde dem tidigare men verkar inte finnas i 20mm längre. 🤔
 
Topp