• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

v0n

Patek
2-Faktor
Söndag är Supermaticdag, det är sen gammalt. Som ni ser har jag gått heelt emot mina egna principer och slängde på ett "modernt vintageband" på en vintageklocka.
Får väl erkänna att det blev rätt bra ändå :sorry: :D
j9D14eI.jpg

9IGYSSU.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Söndag är Supermaticdag, det är sen gammalt. Som ni ser har jag gått heelt emot mina egna principer och slängde på ett "modernt vintageband" på en vintageklocka.
Får väl erkänna att det blev rätt bra ändå :sorry: :D
j9D14eI.jpg

9IGYSSU.jpg
Mycket bra, letar själv efter ett passande tropic till min 1515 som är på ingång. Hittade en ganska snyggt blått i lådan men det råkade vara 19mm så klart... Squalen har 18mm mellan bandhornen.
 

TheMadToad

Omega
2-Faktor
Hej! Har blivit med en micro på senare dagar och dessutom min första squale:cigar:! Bara tänkte höra med er som kan det här, men vilka länkar passar på en 1545? Inget större fel på länken jag fick till, men stör mig på spännet samt att jämfört med min hamiltonlänk (på min hamilton:angel:) så är squalelänken något bulkigare vilket gör den något mindre följsam på mina tösa-handleder.
Mesh, någon som har bild på micro och mesh hade också varit kul å se:pompus:.
Tack för hjälp! Och jag har sökt allt vad jag kan, så har jag ändå missat någon post eller inlägg får ni jättegärna länka!
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Senast ändrad:

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Verkligen! Fanns lite kul och intressant läsning, produktbilderna på klockorna ser väl sådär ut fortfarande men ett steg i rätt riktning iaf :)
Mjo, fortfarande renderingar. Något denna webshop och många andra gör är att sprida ut alla bandalternativ på kollektionssidorna. Tycker att de borde vara ett val man gör innan klockan läggs i varukorgen. Nu är det sisådär plottrigt
 

v0n

Patek
2-Faktor
Mjo, fortfarande renderingar. Något denna webshop och många andra gör är att sprida ut alla bandalternativ på kollektionssidorna. Tycker att de borde vara ett val man gör innan klockan läggs i varukorgen. Nu är det sisådär plottrigt
Håller med, gillar den lilla historiehörnan med timeline och grejer och de små filmerna får man ju ståpäls av :D
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Fick hem min kära krigare idag och allt skulle ju fungera enligt säljaren men troligen saknas den en spacer till urverket då hela tavlan far runt där inne när man drar ut kronan :rage:

Har kontaktat säljaren men hade gärna velat öppna upp för att kolla vad som är fel, vågar man?
Spacer ( om det nu heter så ) måste väl gå att få tag på annars?

20200714_171851.jpg

20200714_171909.jpg

20200714_171918.jpg
20200714_171935.jpg
 
Topp