• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Kanske missat någon men får det till att vi är 5st,
@MaBr , @Buddhaliscious , @-RI- , @McNulty och jag själv, har du beställt än @Omega21jul1969 ? :D

Sen vet vi inte hur det gick under natten för @rambo_amadeus ? ;)
Jädrar vilken uppslutning 😍 Nej, har ännu inte slagit till. Har den i kundkorgen men kan inte bestämma mig om jag kommer trivas med höjden eller ej. Har tidigare haft klockor på c.a 15mm (ex Certina ph500m) och har iaf inte då upplevt höjden som ett problem.
Blir det inget nu så får jag hoppas att man kan knipa en på ks i framtiden :)
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Jädrar vilken uppslutning 😍 Nej, har ännu inte slagit till. Har den i kundkorgen men kan inte bestämma mig om jag kommer trivas med höjden eller ej. Har tidigare haft klockor på c.a 15mm (ex Certina ph500m) och har iaf inte då upplevt höjden som ett problem.
Blir det inget nu så får jag hoppas att man kan knipa en på ks i framtiden :)
Verkligen 😍 Ja det är verkligen en bjässe!
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Gomorron! Sol och bad idag igen 😎😃
68712B5F-8472-4FEA-BEEA-B8DF23164D99.jpeg
 
Saknar en Squale som fan. Den mest somriga klockan jag haft. Sitter och hoovrar köpknappen på den nya as we speak och tänker att det enda jag behöver i mitt liv är en italiensk dykarsmörgåstavla som jag faktiskt vågar bada med (till skillnad från min pam372).
C529C52E-8104-4AB1-BF33-6F01CF89BB28.jpeg
 
Senast ändrad:

Norp

Rolex
2-Faktor
Saknar en Squale som fan. Den mest somriga klockan jag haft. Sitter och hoovrar köpknappen på den nya as we speak och tänker att det enda jag behöver i mitt liv är en italiensk dykarsmörgåstavla som jag faktiskt vågar bada med (till skillnad från min pam372).
C529C52E-8104-4AB1-BF33-6F01CF89BB28.jpeg
Satt ju perfekt på dig! Det låter som du redan vet vad du bör göra 😅
 

HSK

Patek
2-Faktor
Var kan man beställa den?
Snabb googling: https://www.ciaccigioielleria.com/matic-dark-blue-mesh-gendarmeria.html

Jag känner inte till butiken och kan därför inte gå i god för dem och vet inte heller hur de står sig prismässigt men det var den enda butiken jag kunde hitta. 🤷‍♂️

Det är möjligt att det är en modell som är unik för just denna butik på samma sätt som att milk white 1521 verkar vara exklusiv för Orologeria Majer.


Edit: Google Translate från produktsidan verkar indikera att den endast säljs i denna butik och är begränsad till 80 ex.

The collaboration with SQUALE was made possible thanks to the assistance of the CIACCI Jewelery, which has been involved for over a year in this project which led to the customization of the watch
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Finns det någon särskild anledning till att man valt en högpolerad vridring till Marina Militare? Det känns väldigt malplacerat, särskilt när övriga "stealthmodeller" (typ bund och militaire) med blästrad boett även har blästrad vridring. 🤔

Eller ja, det är väl snarare någon typ av borstning men tanken är det ska vara åt det matta hållet så den polerade vridringen sticker verkligen ut.
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor

Finns det någon särskild anledning till att man valt en högpolerad vridring till Marina Militare? Det känns väldigt malplacerat, särskilt när övriga "stealthmodeller" (typ bund och militaire) med blästrad boett även har blästrad vridring. 🤔

Eller ja, det är väl snarare någon typ av borstning men tanken är det ska vara åt det matta hållet så den polerade vridringen sticker verkligen ut.
Förmodligen bara ett designbeslut. Jag tycker inte att det känns malplacerat utan knyter an till att ”chamfers” på boetten är polerade.
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor


Förmodligen bara ett designbeslut. Jag tycker inte att det känns malplacerat utan knyter an till att ”chamfers” på boetten är polerade.
Jag förstår hur du menar men det blir lite motstridigt när man vill anspela på ett militärt arv, framhäva ubåtstillverkning och användning under extrema förhållanden och sedan tillämpar detaljer som aldrig skulle användas inom dessa kategorier.

Sedan är jag så klart biased då jag föredrar tooligt men jag kan inte komma ifrån känslan att man tagit något som i grunden är tänkt att vara tooligt och sedan gjort mode av det. Jag kanske är överdrivet negativ och det kanske passar jättebra IRL men jag tycker ändå att det känns som ett märkligt val. 🤷‍♂️

Vi får väl se om ett par veckor när de börjar dyka upp i forumet. 😉
 
Topp