• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Robbanc76

Cartier
@Jesper Fredson var nog först ut men vad väntar du på? Spring till Engströms! :D
20180717_152119.jpg
 

Prince

Breitling
2-Faktor
Hej,
Är ny på forumet och står i begrepp att köpa en Tudor Pelagos LHD. Men kan inte rikigt bestämma mig om kronans placering till vänster känns helt okej för mig. Någon som har erfarenhet av detta eller klockan i sig?
 

Robbanc76

Cartier
Grattis! Är så jäkla sugen på att få testa en 58a på armen. Dela gärna med dig om första intryck :)

Utan att överdriva så är det den klocka som har suttit skönast på min arm.. Utom möjligen nån gammal Swatch då såklart.

Jag brukar vara "apatisk lycklig" de första timmarna med en ny klocka så jag återkommer senare under veckan med vad jag har för känslor om klockan.

Kanske kan nämna att jag köpte klockan på Engströms i Jönköping där jag var först på listan.. Tur vad det för de fick bara ett ex.
Som alltid var de trevliga där . Såklart =)
 

m_s

Patek
2-Faktor
Utan att överdriva så är det den klocka som har suttit skönast på min arm.. Utom möjligen nån gammal Swatch då såklart.

Jag brukar vara "apatisk lycklig" de första timmarna med en ny klocka så jag återkommer senare under veckan med vad jag har för känslor om klockan.

Kanske kan nämna att jag köpte klockan på Engströms i Jönköping där jag var först på listan.. Tur vad det för de fick bara ett ex.
Som alltid var de trevliga där . Såklart =)
Grattis! Ja Engströms lyckas fan alltid vara först med leveranserna sv nya Tudor modellerna
 

Pave

Cartier
2-Faktor
Utan att överdriva så är det den klocka som har suttit skönast på min arm.. Utom möjligen nån gammal Swatch då såklart.

Jag brukar vara "apatisk lycklig" de första timmarna med en ny klocka så jag återkommer senare under veckan med vad jag har för känslor om klockan.

Kanske kan nämna att jag köpte klockan på Engströms i Jönköping där jag var först på listan.. Tur vad det för de fick bara ett ex.
Som alltid var de trevliga där . Såklart =)

Grattis! Inväntar spänt på (förhoppningsvis) fler bilder och dina tackar om klockan. Planerar för fullt mitt nästa klockköp och 58:an är med i matchen.
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Hej,
Är ny på forumet och står i begrepp att köpa en Tudor Pelagos LHD. Men kan inte rikigt bestämma mig om kronans placering till vänster känns helt okej för mig. Någon som har erfarenhet av detta eller klockan i sig?
Har inga erfarenheter av pelagos LHD men har en Sinn EZM3 på kronan på vänster och jag gillar det skarpt! Blir lite udda och skönt att inte få märke från kronan på handen.:)
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Utan att överdriva så är det den klocka som har suttit skönast på min arm.. Utom möjligen nån gammal Swatch då såklart.

Jag brukar vara "apatisk lycklig" de första timmarna med en ny klocka så jag återkommer senare under veckan med vad jag har för känslor om klockan.

Kanske kan nämna att jag köpte klockan på Engströms i Jönköping där jag var först på listan.. Tur vad det för de fick bara ett ex.
Som alltid var de trevliga där . Såklart =)
Haha, ärligt! När euforin har lagt sig lite kan du återkomma med lite mer tankar. Under tiden kan du ägna dig åt att slänga upp lite mer bilder så vi andra också får njuta lite :D
 

Robbanc76

Cartier
58an ser riktigt bra ut, hur känns storleken i förhållande till 41mm? Blev det listpris? :)

Har inte testat 41an mer än vid ett tillfälle o då tyckte jag den kändes för klumpig.
58ans storlek känns helt perfekt även om jag inte vantrivs med tex min skx.
58an känns väldigt tunn och lätt..Även om jag normalt föredrar läderband så tycker jag att länken var väldigt skön. Men det blir nog att jag slänger på ett vintageaktigt Colareb när smekmånaden är över.
Japp listpris, då det fanns andra efter mig i kö så frågade jag ens inte om en prisjustering.
 
Senast ändrad:

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej,
Är ny på forumet och står i begrepp att köpa en Tudor Pelagos LHD. Men kan inte rikigt bestämma mig om kronans placering till vänster känns helt okej för mig. Någon som har erfarenhet av detta eller klockan i sig?

Du kommer att notera det i början, det ser och känns annorlunda. Men efter ett kort tag tycker jag personligen att det är både skönare och lite coolt. Det är bara att prova!
 
Topp