• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

m_s

Patek
2-Faktor
Lazy days

7B394D95-6119-49F5-BD9E-547EB6433748.jpeg
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Någon som vet ifall ruckning av urverk går på garantin om den fortfarande är giltig? Cert är såklart ifyllt av AD tillsammans med datum av köp, men inget namn på 'Purchaser' raden, utan två streck, det bör inte vara något problem?
Min BB36 saktar sig närmare 15s per dag, inget jag avlider av men en aning tråkigt då verket är av Top-grade från vad jag läst mig till, vilket bör hålla en någorlunda bättre tidshållning!?

Ja, det är lite för stor avvikelse.
Min BB41 med ETA gick ca 15s fel per dygn och den fick ruckas på garanti och gick inom några sekunder per dygn efteråt.

Min var fö. uttagen hos AD i mellanöstern

Mvh
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Lämnade in min BB36 i ett annat garantiärende, men AD’n erbjöd sig också rucka den, så värt att höra. Det är inget stort ingrepp, så kan ev vara en goodwill-sak från AD.

Ja, det är lite för stor avvikelse.
Min BB41 med ETA gick ca 15s fel per dygn och den fick ruckas på garanti och gick inom några sekunder per dygn efteråt.

Min var fö. uttagen hos AD i mellanöstern

Mvh
Toppen, tack för era svar!
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Bra.
inte för att vara sur, men gjorde de något annat för att få omdömet "suverän service"?
Att under garanti ta in och rucka en klocka som går en hel del utanför spec är väl vad man kan förvänta sig av en AD
Förstår att du frågar, det är lugnt. Suverän kanske var fel ordval. Hursomhelst, det som gjorde besöket var just deras bemötande & att allt gick så pass smidigt, att det sågs som en självklarhet + att klockan fixas redan idag.
Jag har med en annan klocka, min Squale, försökt få ruckning genom garantin då den fortar sig en aning över spec, men har då fått ett blankt nej med förtydligande att ruckning inte ingick på garantin. Inte hela världen kanske.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Förstår att du frågar, det är lugnt. Suverän kanske var fel ordval. Hursomhelst, det som gjorde besöket var just deras bemötande & att allt gick så pass smidigt, att det sågs som en självklarhet + att klockan fixas redan idag.
Jag har med en annan klocka, min Squale, försökt få ruckning genom garantin då den fortar sig en aning över spec, men har då fått ett blankt nej med förtydligande att ruckning inte ingick på garantin. Inte hela världen kanske.
Trevligt bemötande kommer man långt på, inte alla AD som klarar det.
 

dajja

Breitling
Dessvärre blev det inget för Lennart. Kunde inte tro att det var sant när jag läste det. Lennart var dock väldigt sugen på en Tudor, så bor någon i Värmland så lägg ut den på blocket och då kanske ni kan få smaka på Lennart.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Ok.
Säger det igen: grym duo
Trippeln kommer bli komplett!

Stort tack! Den blåa 79090 är det senaste tillskottet och färgen på tavlan och vridningen är verkligen härlig.

Det enda jag velar om nu är vilken färg det ska vara på urtavlan på den kommande 7017 som jag ska komplettera med. Den blåa är
väldigt fin men det lutar nog åt en grå.
 
Topp