• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

m_s

Patek
2-Faktor
Solbadar med Pelagos - Alltid kul när det är nya släpp på g!

C53D59F3-60C0-487E-BEB6-2FD470521682.jpeg
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Yes bara rykten och mockups än så länge. Debatten rasar om det kommer vara gilt eller inte. Tudor själva har inte officiellt teasat något på t ex IG än.

Alla rykten bygger på att vissa fått höra att Tudor ska släppa snart och att ett gäng AD redan fått sett dem och eventuellt redan fått leveranser.

Senaste släppet från Tudor som var svarta kronografen var ju lite samma att där hade många AD redan fått leveranser.
Exakt, låter konstigt att sådana detaljer skulle läcka ut från ett företag som Tudor. I nästa vecka vet vi eventuellt om vad utgången blir på alla rykten om prishöjningar och modell släpp.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Exakt, låter konstigt att sådana detaljer skulle läcka ut från ett företag som Tudor. I nästa vecka vet vi eventuellt om vad utgången blir på alla rykten om prishöjningar och modell släpp.
Japp blir spännande och se - Alltid kul med rykten och diskussioner inför!

Prishöjning hoppas jag att vi slipper, var väl en 6 månader sedan de justerade upp med runt en 10-15%
 

Laban

Omega
"Am I the only one around here..."? ;)

Nu låter det som gnäll här, men är uppriktigt bara nyfiken och fundersam :) Tycker det är intressant att attityden till detta eventuellt diffar mellan forum/länder/kulturer (har inte grävt meterdjupt i frågan, mest sett indiktioner). På KS finns inte ens en dedikerad tråd för GMTns datumproblem och på WUS läser man i dedikerade trådar hur personer lämnat in klockor flertalet gånger på service och fått tillbaka samma problem. Samt hur nya (tydligen bedömt ej old stock?) klockor 2020 har problem.

Tudor har grova återkommande problem med datumväxling på en klocka som kostar mer än 40 papp. Det, och Tudors beteende runt problemet, är helt utanför i alla fall min egen gräns för vad man betalar för. Var tvungen att sälja min GMT för fick bara tråkiga känslor av att titta på den efter att den varit borta på service i 2.5 månader (Corona). När den kommer tillbaka får man inte veta om och vad Tudor/Rolex gjort, den är bara "fixad", medan man samtidigt kan surfa ut på the interwebs och läsa om att andra har lämnat in fler än 1 gång för att åtgärda samma problem. Helt normalt beteende i klockvärlden som inte hade funkat i många andra brancher?

Diskrepansen mot vad som är rimligt beteende mot kund som betalat dessa pengar är bara så stor att jag mest är förundrad över hela grejen :)
Jag är nästan själv förvånad över mitt eget beteende. Finns ingen annan produkt i denna prisklass som jag skulle köpa till fullpris som har en potentiell defekt. När jag la handpenningen för 10 mån sedan räknade jag kallt med att Tudor skulle lösa problemet eller att de till och med redan gjort det. Nu 10 månader senare blev jag så glad att klockan äntligen kommit och just nu struntar jag i defekten eftersom jag är så jädrans glad och intalar mig själv att det inte är en stor grej. Kommer säkert att bli helt furious när/om det händer.

Håller med att det är stor skillnad mellan länder/forum hur detta har debatterats. Vi kanske är lite mer återhållsamma i Sverige?
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Japp blir spännande och se - Alltid kul med rykten och diskussioner inför!

Prishöjning hoppas jag att vi slipper, var väl en 6 månader sedan de justerade upp med runt en 10-15%
Prishöjning är väl i stort sett bekräftad då nya prislistor har redan skickats ut - men det är ju först 100% när Tudor själva bekräftar det
 

Frallet

Omega
Officiellt nu från Tudors instagram!
B4CEF595-A2DE-415A-9797-C64728FD7AA4.png
Edit: var lite för triggerhappy när jag såg inlägget på insta att jag inte märkte att bilden på klockan ser ut att vara en ”vanlig” Black Bay :banghead: kan dock vara en teaser från Tudor inför kommande släpp :D
 
Senast ändrad:
Topp