• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Udda Rolex DayDate tavlor

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Då kör vi en liten bildbump i den här fantastiska tråden! :)

IMG_1445.JPG
IMG_1471.JPG
IMG_1490.JPG
IMG_1491.JPG
IMG_1505.JPG
IMG_1530.JPG
IMG_1574.JPG
IMG_1575.JPG
IMG_1576.JPG
IMG_1577.JPG
IMG_1578.JPG
IMG_1579.JPG
IMG_1580.JPG
IMG_1584.JPG
 

Galaxy

Rolex

Helvetia

Cartier
Någon som har koll på hur det ligger till med vittavlade 18038or? Rätt vanligt med stora romerska siffror, men jag är intresserad av en såkallad "stick dial". Har sett en del när jag googlat, men tycker många av dom jag har sett misstänkt ommålade ut?

Och kan man få tag på en 18038 med fin boett och tight länk för runt 60 lax?
 

Apansson

Torpare
Någon som har koll på hur det ligger till med vittavlade 18038or? Rätt vanligt med stora romerska siffror, men jag är intresserad av en såkallad "stick dial". Har sett en del när jag googlat, men tycker många av dom jag har sett misstänkt ommålade ut?

Och kan man få tag på en 18038 med fin boett och tight länk för runt 60 lax?
Tror att du får räkna med ca 80 minst ändå om du ska ha den i fint skick!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
img_1593-jpg.35822


Vad heter dessa?

Har även läst lite ang Stella, Eric Ku menar att de gulaktiga är absolut ovanligast. Kan mycket väl stämma, hade inte sett en på bild innan han la upp på Instagram.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
får väl lägga en bild på lite smågodis

den cremevita relief, jubile tavlan med daytona index utan lysmassa är nog en av de mest ovanliga jag sett

tror jag sett 2 med de index, dels en vanlig slät, svart med lysmassa till salu för något år sen och en i en training brass klocka (stål DD urmakartränings klocka ifrån rolex) ingen storsäljare med andra ord

cheers
christian

Måste fråga dig vilka tavlor som är dina, var precis inne hos Mårten på Edwalls ur och han visade mig precis den där lådan?!??
Vill ju veta, så jag inte köper någon av dina tavlor....
Skit samma, jag behöver lite tavelhjälp av er som verkar ha bra koll.
Det står mellan den svarta, den blå (i mitten) RolexRolexRolex med arabiska siffror och den cremevita längst ner till höger.
Jag är väldigt kluven och tar tacksamt emot hjälp.
Tavlan ska sitta på en 18038 med president länk.
 

almeyero

Panerai
Hur fan kan jag ha missat den här tråden? Sitter och dreglar framför skärmen, vilka jävla klockor! :woot:

Ber om ursäkt för språket men kan inte kontrollera mig haha.
 
  • Like
Reactions: WHU

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Måste fråga dig vilka tavlor som är dina, var precis inne hos Mårten på Edwalls ur och han visade mig precis den där lådan?!??
Vill ju veta, så jag inte köper någon av dina tavlor....
Skit samma, jag behöver lite tavelhjälp av er som verkar ha bra koll.
Det står mellan den svarta, den blå (i mitten) RolexRolexRolex med arabiska siffror och den cremevita längst ner till höger.
Jag är väldigt kluven och tar tacksamt emot hjälp.
Tavlan ska sitta på en 18038 med president länk.

Tycker svart är snyggast av de du väljer mellan.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Svart var helt klart mitt första val.
Men de andra känns lite busigare med mönster.....

Har svårt för arabiska sifforna, den cremevita ser man inte så bra på bilden men den kan ju vara en kandidat. Annars tycker jag vit med stavindex och även med romerska är snyggt.
 
  • Like
Reactions: WHU

WHU

Panerai
2-Faktor
Har svårt för arabiska sifforna, den cremevita ser man inte så bra på bilden men den kan ju vara en kandidat. Annars tycker jag vit med stavindex och även med romerska är snyggt.

Håller med dig om arabiska siffror, men det är snygg blå färg på tavlan.
Den cremevita är cool, för den är lite udda.
Svårt som fan....
 

poormans

Rolex
Måste fråga dig vilka tavlor som är dina, var precis inne hos Mårten på Edwalls ur och han visade mig precis den där lådan?!??
Vill ju veta, så jag inte köper någon av dina tavlor....
Skit samma, jag behöver lite tavelhjälp av er som verkar ha bra koll.
Det står mellan den svarta, den blå (i mitten) RolexRolexRolex med arabiska siffror och den cremevita längst ner till höger.
Jag är väldigt kluven och tar tacksamt emot hjälp.
Tavlan ska sitta på en 18038 med president länk.


de tavlorna på bilden är mårtens, inte mina, jag har själv några st likadana men inte riktigt lika många

den med rolex text kallas jubile och kom i samband med något jubileum i mitten av 90 talet

de är mkt snygga tror jag skulle välja den själv

mvh
christian
 
  • Like
Reactions: WHU
Topp