• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

PJW

Audemars
2-Faktor
Jag tror att Gustafsson tar det. Illir blir knockad och Hermansson vet jag inget om.

Är det någon som har hört vad som hände med Niklas Bäckström? Kändes som han bara försvann :s
Har Alex på TKO i andra alt. på dec.

Ska ilir ta det är det på knock. Är rädd att Bader kommer trötta ut honom om han inte får en snabb KO. Men träningen har sett bra ut och Ilir är ett monster. Heavy hitters med små handskar.. Dont blink fight.

Hermansson möter Askham. Har rätt dålig koll på båda men tippar Askham på den.

Å Bäckström fick, som avhandlat, kicken.
 
Det är ju en match Alex får för att bygga upp sig igen. Polacken ska inte ha någon chans. Men om Alex förlorar så är det ett bevis på att första matchen mot Jones bara var tur och att han aldrig kommer bli tillräckligt bra för att vara där uppe där han varit och nabbat runt. Håller tummarn.

Bader kommer sannolikt vinna på ren brottning. Skulle gissa på en D'Arce i tredje. Ilirs chans ligger i hans haymakers. Hans brottning är outstanding med svenska mått mätt. Med amerikanska är den medioker tyvärr. Hoppas verkligen det har hjälpt att flytta till florida dock.

Jack är medelmåttig och kommer sannolikt bli utlåst av Askham.

Överlag så har UFC tappat allt mitt intresse de senaste åren när det mer och mer blir en WWE freakshow där de bästa fightersen inte är de som får chanser utan de som säljer bäst. Sorgligt
 
  • Like
Reactions: PJW

Mattan

Panerai
Det är ju en match Alex får för att bygga upp sig igen. Polacken ska inte ha någon chans. Men om Alex förlorar så är det ett bevis på att första matchen mot Jones bara var tur och att han aldrig kommer bli tillräckligt bra för att vara där uppe där han varit och nabbat runt. Håller tummarn.

Bader kommer sannolikt vinna på ren brottning. Skulle gissa på en D'Arce i tredje. Ilirs chans ligger i hans haymakers. Hans brottning är outstanding med svenska mått mätt. Med amerikanska är den medioker tyvärr. Hoppas verkligen det har hjälpt att flytta till florida dock.

Jack är medelmåttig och kommer sannolikt bli utlåst av Askham.

Överlag så har UFC tappat allt mitt intresse de senaste åren när det mer och mer blir en WWE freakshow där de bästa fightersen inte är de som får chanser utan de som säljer bäst. Sorgligt
Håller med till viss del, men vilka är "de bästa" som inte får chansen?
 
Håller med till viss del, men vilka är "de bästa" som inte får chansen?

Nu har jag följt det sämre på sistone så har inte samma stenkoll som jag hade en gång i tiden men.

Demian Maia har inte fått en titelchans sen han mötte Anderson Silva i Abu Dhabi för 3-4-5 år sedan. Han har i princip utklassat ALLA han mött, varit obesegrad länge.
Stephan Thomson verkar äntligen få en chans efter hur många matcher som helst.
Jon Fitch är ju definitivt mitt största exempel dock. Han dominerade ALLA han mötte fram till GSP, åkte på stryk och fortsatte sen att dominera alla matcher han gick. Så fort han förlorade slängdes han ut för att han är en tråkig brottare.
Michael Bisping förlorade mot Dan Henderson på UFC 100 och sen dess har det i princip kvittat hur han presterat. Han fick sin chans pga en annan person fick lämna återbud.
Cub Swanson.
Ronaldo Souza.

Sen får personer som Chael Sonnen och Conor McGregor match efter match utan att nödvändigtvis etablerat sig eller visat att kvalitén finns. Idag är Conor etablerad och uppenbarligen levde han upp till sitt snack. Men fram tills han mötte Chad Mendes hade han inte vunnit över någon som är att anse som eliten i hans viktklass. Att hoppa från Dennis Siver till Chad Mendes är till att pissa på alla andra som slitit hårt.

Sen att personer som Kimbo Slice och CM Punk ens får kontrakt är absurt då de båda saknar all form av MMA erfarenhet. Kimbo visade dessutom i TUF att han var helt värdelös på att boxas trots att han var känd som streetfighter. Vidare att behålla Dan Henderson, resigna Arlovski och Lesnar och liknande. Visar på att det handlar bara om pengar. Vilket i sig inte är ett problem men då ska man vara tydlig med det och inte bullshitta om att det handlar om vem som är bäst. Varför annars låta Conor möta Diaz 2 ggr? Instant rematches är BS rätt upp och ner och UFC har nött sönder dom i flera år.
 
  • Like
Reactions: PJW

Mattan

Panerai
Nu har jag följt det sämre på sistone så har inte samma stenkoll som jag hade en gång i tiden men.

Demian Maia har inte fått en titelchans sen han mötte Anderson Silva i Abu Dhabi för 3-4-5 år sedan. Han har i princip utklassat ALLA han mött, varit obesegrad länge.
Stephan Thomson verkar äntligen få en chans efter hur många matcher som helst.
Jon Fitch är ju definitivt mitt största exempel dock. Han dominerade ALLA han mötte fram till GSP, åkte på stryk och fortsatte sen att dominera alla matcher han gick. Så fort han förlorade slängdes han ut för att han är en tråkig brottare.
Michael Bisping förlorade mot Dan Henderson på UFC 100 och sen dess har det i princip kvittat hur han presterat. Han fick sin chans pga en annan person fick lämna återbud.
Cub Swanson.
Ronaldo Souza.

Sen får personer som Chael Sonnen och Conor McGregor match efter match utan att nödvändigtvis etablerat sig eller visat att kvalitén finns. Idag är Conor etablerad och uppenbarligen levde han upp till sitt snack. Men fram tills han mötte Chad Mendes hade han inte vunnit över någon som är att anse som eliten i hans viktklass. Att hoppa från Dennis Siver till Chad Mendes är till att pissa på alla andra som slitit hårt.

Sen att personer som Kimbo Slice och CM Punk ens får kontrakt är absurt då de båda saknar all form av MMA erfarenhet. Kimbo visade dessutom i TUF att han var helt värdelös på att boxas trots att han var känd som streetfighter. Vidare att behålla Dan Henderson, resigna Arlovski och Lesnar och liknande. Visar på att det handlar bara om pengar. Vilket i sig inte är ett problem men då ska man vara tydlig med det och inte bullshitta om att det handlar om vem som är bäst. Varför annars låta Conor möta Diaz 2 ggr? Instant rematches är BS rätt upp och ner och UFC har nött sönder dom i flera år.
Intressanta synvinklar som jag också delvis kan hålla med om. Sedan är ju HW divisionen väldigt trött numer så om den inte ska dö ut får dom väl använda gamla stötar som Arlovski för att hålla det vid liv. Det är ju mycket skador också.
Visst har det blivit mer show, inte som på gamla UFC/Pride tiden, men samtidigt kan jag tycka att det blivit mer av en idrott också.
Conor är ju tyvärr en historia för sig som jag tycker urartat, hade varit roligare om han kunde hålla sig till fightingen I sin egen viktklass istället för att driva sig själv som en enmanscirkus.
Men ändå, tycker nog det är ganska ok fighting trots allt...
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Nu har jag följt det sämre på sistone så har inte samma stenkoll som jag hade en gång i tiden men.

Demian Maia har inte fått en titelchans sen han mötte Anderson Silva i Abu Dhabi för 3-4-5 år sedan. Han har i princip utklassat ALLA han mött, varit obesegrad länge.
Stephan Thomson verkar äntligen få en chans efter hur många matcher som helst.
Jon Fitch är ju definitivt mitt största exempel dock. Han dominerade ALLA han mötte fram till GSP, åkte på stryk och fortsatte sen att dominera alla matcher han gick. Så fort han förlorade slängdes han ut för att han är en tråkig brottare.
Michael Bisping förlorade mot Dan Henderson på UFC 100 och sen dess har det i princip kvittat hur han presterat. Han fick sin chans pga en annan person fick lämna återbud.
Cub Swanson.
Ronaldo Souza.

Sen får personer som Chael Sonnen och Conor McGregor match efter match utan att nödvändigtvis etablerat sig eller visat att kvalitén finns. Idag är Conor etablerad och uppenbarligen levde han upp till sitt snack. Men fram tills han mötte Chad Mendes hade han inte vunnit över någon som är att anse som eliten i hans viktklass. Att hoppa från Dennis Siver till Chad Mendes är till att pissa på alla andra som slitit hårt.

Sen att personer som Kimbo Slice och CM Punk ens får kontrakt är absurt då de båda saknar all form av MMA erfarenhet. Kimbo visade dessutom i TUF att han var helt värdelös på att boxas trots att han var känd som streetfighter. Vidare att behålla Dan Henderson, resigna Arlovski och Lesnar och liknande. Visar på att det handlar bara om pengar. Vilket i sig inte är ett problem men då ska man vara tydlig med det och inte bullshitta om att det handlar om vem som är bäst. Varför annars låta Conor möta Diaz 2 ggr? Instant rematches är BS rätt upp och ner och UFC har nött sönder dom i flera år.
Du satte mina tankar i ord. På pricken. Det faktum att Maia får kritik för att vara en tråkig fighter säger lite om vilka tittare UFC attraherat. Det Maia gör är ren och skär konst, och fantastiskt att se.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Nu blir det allt lite bittert här! Njut av roliga galor och lite show, alla tycker olika, jag som alltid tränat stående fighting uppskattar givetvis de som står mer än någon som Maia, även om jag har full respekt för han och att han e helt otroligt vass på sina avslut.
 
  • Like
Reactions: PJW
Nu blir det allt lite bittert här! Njut av roliga galor och lite show, alla tycker olika, jag som alltid tränat stående fighting uppskattar givetvis de som står mer än någon som Maia, även om jag har full respekt för han och att han e helt otroligt vass på sina avslut.

Jag menade inte alls att hata på MMA överlag då jag fortfarande tycker det är underhållande och tränar själv i viss utsträckning även om det mest är grappling för min del nu.

Däremot så att vill man se stående fighting (som t.ex Dana premierar) så kan man kolla på Boxning, kickboxning, thai, k1 osv =)
 
  • Like
Reactions: PJW

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag menade inte alls att hata på MMA överlag då jag fortfarande tycker det är underhållande och tränar själv i viss utsträckning även om det mest är grappling för min del nu.

Däremot så att vill man se stående fighting (som t.ex Dana premierar) så kan man kolla på Boxning, kickboxning, thai, k1 osv =)
Ja men det händer ju så mycket mer även på de stående bitarna kring UFC än de andra sporterna. Det blir mer "liv" och alla de bästa fighters är i UFC, K1 är väl bara trams idag? , jag har endast sysslat med boxning och tycker absolut att det finns stort underhållningsvärde i större fighter där, men jag gillar som sagt UFC för råheten och visst dras man med när saker hajpas igång.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Ja men det händer ju så mycket mer även på de stående bitarna kring UFC än de andra sporterna. Det blir mer "liv" och alla de bästa fighters är i UFC, K1 är väl bara trams idag? , jag har endast sysslat med boxning och tycker absolut att det finns stort underhållningsvärde i större fighter där, men jag gillar som sagt UFC för råheten och visst dras man med när saker hajpas igång.
Jag har för mig att K-1 inte finns idag, men det finns sjukt mycket talang och underhållning i Glory World Series, sänds på Spike tv i staterna tror jag. Där har du kickboxning på högsta nivå!
 
  • Like
Reactions: K-S

PJW

Audemars
2-Faktor
Jäklar vad taggad jag är inför kvällen. Lade lite slöbets på Ilir. Håller tummarna för våra svenskar!
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Man märker verkligen hur låg lägsta nivån är när man kollar på Danho vs Colombo, jag skäms över hur dåligt man kan prestera i UFC!
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Ja de va ingen höjdare men heller inte det sämsta ja sett.
Finns väl värre matcher men tycker just att när det gäller tungviktare så finns det en så otroligt stor skillnad på toppen där det finns några fantastiska fighters men sen har du botten grabbarna som bara är dåliga! Sen är det en tunn viktklass när det kommer till antal fighters har jag för mig
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Den här klassikern är rätt bra Nate Quarry mot nån snubbe:
10000029.gif
 
Topp