• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Up and coming klockmärken

meo_swe

Audemars
Jag tycker det är lite synd att Zenith har så sjukt mycket fula klockor i sin DeFy serie. Vissa av dom är snuskigt snygga men dom känns som att de är de fjuttiga 1%.
Typ denna hemska skapelse som jag verkligen inte förstår hur den ens kan ha släppts...
ZENITH+Defy+Xtreme.jpg


Sen ser man denna ur DeFy serien som är riktigt snygg!
defyclassic.jpg


Fasar dom ur de äckliga rymdskeppen som liknar BR Leksaker klockor så kan det verkligen gå upp i status och marknad tror jag!

Sen har ju Zenith ett antal riktigt helgrymma ur som man omöjligtvis kan ogilla. Allting i El Primero serien är ju bara perfektion!
Det är inte ofta man ser en klocka som har träffat varenda. Jävla. Gren. När den ramlade ner från fulträdet...

Helvete, jag har kommit hem med fula saker på fyllan och villan, men den där var fan ohygglig!
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag hoppas verkligen att Sjöö Sandström får ett uppsving! Annars tror jag på Corniche kan kanske bli något, eller blir det på sin höjd som Daniel Wellington? Slår stort en sommar..
image.jpg


image.jpg
 

Manks

Omega
En brietling chronomat som parat sig med en rolex daytona :p

Sedan för själva huvudfrågan i tråden:
Jag skulle inte säga att särskilt många av de märken som nämnts är vad man kan kalla "up and coming".

Kom igen Omega eller Longines, de är ju väl etablerade och har funnits i miljoner av år och säljer klockor som smör, sedan kanske märken som dessa försöker ompositionera sig. Närmaste jag kan se som på väg upp som nämnts är väl S&S.

Tror dock det som kan komma nytt annars är enbart designhus som gör skal (som S&S) men inte egan urverk.


Så är det väl, men att ha funnits länge innebär ju inte per automatik att märket är varken creddigt eller dyrt. Det jag lite var ute efter var klockmärken som kostade 5000 kr för 10 år sedan och idag kostar 40 000 istället.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Så är det väl, men att ha funnits länge innebär ju inte per automatik att märket är varken creddigt eller dyrt. Det jag lite var ute efter var klockmärken som kostade 5000 kr för 10 år sedan och idag kostar 40 000 istället.

Okok du har bara en annan definition av uttrycket än vad jag har.
 

Manks

Omega
Okok du har bara en annan definition av uttrycket än vad jag har.


Inte alls, det du menade var också en del av frågan. Dvs helt nya märken som ännu inte upptäckts av breda massan men har potentialen att nå toppen.

On another note, någon som vet ifall kollegans story kring IWC stämmer? Har de genomgått en resa?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Inte alls, det du menade var också en del av frågan. Dvs helt nya märken som ännu inte upptäckts av breda massan men har potentialen att nå toppen.

On another note, någon som vet ifall kollegans story kring IWC stämmer? Har de genomgått en resa?

Jag ser IWC som ett av de stora märkena. På nivå med JLC, Zenith, Rolex, mm. Steget över t ex Omega. När jag skulle köpa min första dyrare klocka valde jag mellan en IWC fliegerchrono och Rolex GMT Master.

Dock ett doldismärke.
 

Knight

Cartier
Min erfarenhet är att IWC är det varumärke utöver Rolex och Omega som gemene man känner igen. Kanske å andra sidan bara är tillfälligheter..
 

hellbit

Cartier
Min erfarenhet är att IWC är det varumärke utöver Rolex och Omega som gemene man känner igen. Kanske å andra sidan bara är tillfälligheter..
Jag har burit min IWC 7 day nästan Varje dag sedan februari. Faktiskt få av gemene man som vet något om märket(annat är det när jag bär mina rolex, får kommentarer hela tiden) IWC har Fantastisk historia bra inhouse verk har klockor på riktig haute horlogerie nivå och med endast inhouse så tror jag de kan stärkas ytterligare. Sen är det ju definitivt redan klassat som starkt, i mina ögon helt klart i nivå med JLC Rolex osv.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bara massa jävla Schweizmärken ju! Skärpning!

Jag säger Sinn och GS. Båda märkena levererar grymma modeller som får sjukt bra recensioner och båda märken höjer sina priser.

Kollar man internationellt så verkar GS sälja väldigt bra i USA som är en helt ny marknad för märket. Det som håller tillbaka GS är som sagt marknadsföringen. LE-grejen är ruggigt störande, men Japaner och amerikaner älskar LE.

Snackar vi Sinn så har de redan höjt sina priser de senaste åren och de gör få snedsteg. Det som håller den tillbaka är att de inte producerar egna urverk men det kanske bara är en tidsfråga?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Inte alls, det du menade var också en del av frågan. Dvs helt nya märken som ännu inte upptäckts av breda massan men har potentialen att nå toppen.

On another note, någon som vet ifall kollegans story kring IWC stämmer? Har de genomgått en resa?

Isf säger jag Seagull. Sjukt undervärderat märke som av många avfärdas som "kinaskräp" fast de faktiskt gör ganska mycket som både är eget och bra + att de gör sina egna urverk.
 

Manks

Omega
:D:D:D:D:D:po_O:):mad:o_O:D
Bara massa jävla Schweizmärken ju! Skärpning!

Jag säger Sinn och GS. Båda märkena levererar grymma modeller som får sjukt bra recensioner och båda märken höjer sina priser.

Kollar man internationellt så verkar GS sälja väldigt bra i USA som är en helt ny marknad för märket. Det som håller tillbaka GS är som sagt marknadsföringen. LE-grejen är ruggigt störande, men Japaner och amerikaner älskar LE.

Snackar vi Sinn så har de redan höjt sina priser de senaste åren och de gör få snedsteg. Det som håller den tillbaka är att de inte producerar egna urverk men det kanske bara är en tidsfråga?
GS? LE? Hjälp en oinsatt :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
 
Topp