• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

TimeFlies

Panerai
Oförsvarligt tycker jag, skall man lägga på kunden att ha koll på allt som skall finnas med ? Som sagt en tag unik för din klocka, det är ju inte fullset utan den. Givetvis svårt att reklamera nu en tre år senare men att producera en ny tag med din klockas uppgifter borde inte vara någon stor sak för Omega.

Jag fick inte heller någon tag med min klocka, som köptes i maj förra året.
Kan det vara idé att kontakta Omega?
 

erssonnn

Omega
Tjenare

Är väldigt sugen på en SMP och har hittat ett vad jag tycker ser ut som ett fint ex. till rimligt pris på Chrono24, finns det någon gammal räv i tråden som är duktig på att identifiera fakes/fel med klockan, swishar för en öl ifall det blir köp ;)
 

Bilagor

  • 14831902-4omm3oeb9obvetr79s0xmhrf-Zoom.jpg
    14831902-4omm3oeb9obvetr79s0xmhrf-Zoom.jpg
    222.8 KB · Visningar: 8
  • 14831902-btqej6ihprdvnsoj94nenegb-Zoom.jpg
    14831902-btqej6ihprdvnsoj94nenegb-Zoom.jpg
    146.4 KB · Visningar: 8

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Tjenare

Är väldigt sugen på en SMP och har hittat ett vad jag tycker ser ut som ett fint ex. till rimligt pris på Chrono24, finns det någon gammal räv i tråden som är duktig på att identifiera fakes/fel med klockan, swishar för en öl ifall det blir köp ;)
Köp säljaren, alltid. Har den gjort många affärer med goda omdömen? Då är det förmodligen bara att köra på. Den ser fin ut btw!
 

erssonnn

Omega
Köp säljaren, alltid. Har den gjort många affärer med goda omdömen? Då är det förmodligen bara att köra på. Den ser fin ut btw!
Han ville göra affären via banköverföring istället för via Chrono24 (vet att Chrono24 tar en saftig del av affären så kan inte klandra allt för mycket), kändes dock lite som en röd flagg, har annars bra omdömen och bilderna var unika på nätet. Känner mig ytterst kluven
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Hmm ja, c24 tar 6% av priset upp till 50k, alltså Max 6k i avgift. Den dyra avgiften brukar vara inprisad och du borde således få avdrag om betalning ska göras på annat vis, men det var lite märkligt ja. Finns en tråd här på forumet om handlare på c24, med lite tur står den med där.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Han ville göra affären via banköverföring istället för via Chrono24 (vet att Chrono24 tar en saftig del av affären så kan inte klandra allt för mycket), kändes dock lite som en röd flagg, har annars bra omdömen och bilderna var unika på nätet. Känner mig ytterst kluven
Jag hade nog dragit öronen åt mig eftersom du då inte har några möjligheter att rikta anspråk mot säljaren genom bl.a. C24s escrow även om det som du säger säkert främst handlar om att de vill undvika avgifterna.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
89345D81-A334-4591-9EB3-68CFFA7D63DE.jpeg
Sugen på att köpa ett gummi till min smp.
Hört mkt gott om Zealande, men aldrig sett själv irl.
någon som inputs på Zealande, eller har andra kvalitativa alternativ ?
Zealande er bra. Har hatt både RubberB og Everest til ulike Rolex modeller og Zealande er minst like bra, men mye mer bekvämt å ha på armen. Det er tunnare og mer följsamt. Veldig likt orginalbandet til nye SMP.

EF9EC1E9-FAB3-4EF1-BB19-FD4676802D5A.jpeg
DEFB5451-46D3-4803-95DC-D74778F7B7B3.jpeg
E29333CE-997E-4DE1-B2CB-407D5CCD39A2.jpeg
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
89345D81-A334-4591-9EB3-68CFFA7D63DE.jpeg
Sugen på att köpa ett gummi till min smp.
Hört mkt gott om Zealande, men aldrig sett själv irl.
någon som inputs på Zealande, eller har andra kvalitativa alternativ ?
Jag har nu tre i olika färg från zealande och är supernöjd med dem. Har inget annat än gott att säga om dem, mjukt och följsamt, enkel installation och det jag har haft i ca. 1år ser fortfarande nytt ut! :)
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Topp