• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ur & Pen, priser och modeller?

Jimmy-80

Breitling
Hej,
Jag var en sväng inne på Ur & pen idag och tittade på deras rea(klockor). Det som slog mig att väldigt få av dem gick att hitta på nätet ex CITIZEN BM729051E!? Jag antar att det är äkta klockor men är det budgetklockor efter som det inte går att hitta så mycket på nätet?

De få som jag hittade så verkade priser(med rabatt upp till 70%) ligga på samma som man kan hitta på nätet(Sverige)?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
De har ju massor med skit, dock en Citizen Skyhawk på rea på 3k. På nätet kan du hitta dem för cirka 2.2-2.5k men då är ju moms en risk med. Inte kanske något jag köper, även fast sug har funnits, så vissa priser blir ju helt ok med tanke på den ständiga rean.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det är väl samma sak på elgiganten etc. Specialmodeller med en extra bokstav så att man inte skall kunna prisjämföra. Sedan lovar de 10% tillbaks i mellanskillnad. Inte svårt att lova om de säljer specialmodeller. Det finns givetvis undantag.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Vet inte hur det är idag men Ur & Penn har en historia av att köra med fejk reor. Lite som Hemtex körde med, Rea på saker det inte haft inne tidigare eller påhittade originalpriser. Båda har ett gäng anmälningar på sig till konsumentverket. Men gör som flera redan har påpekat och sök bredare för risken är stor att de har hittat på ett eget modellnamn.
 

Jimmy-80

Breitling
Tack, då vet jag lite bättre hur det ligger till. Det konstiga var att i flera fall hittade jag inte ens klockorna på tillverkarnas hemsida.

Några av de få klockor jag faktiskt lyckades spåra upp hade faktiskt liknande pris som på nätet men då minus riskerna. De verkar helt klart sikta in sig på det lite billigare segmentet.

Trotts konstigheterna så verkar det ändå som att de håller okay priser jämfört med vanliga klockhandlare som givetvis är ganska dyra(av försåtliga själ).

I mitt fall letar jag något billigt vardagligt så på det viset hade det kunnat passa men när man inte kan jämföra eller hitta omdömen på en modell så blir det genast svårt. Säljarna i butikerna vet givetvis väldigt lite om vad klockorna verkligen erbjuder för funktioner.
 

Jimmy-80

Breitling
Har tittat runt lite till och ibland undrar man hur långt man verkligen tänker. Ur & pen har valt att skriva ihop modellbeskrivnignarna, delar man på den så som tillverkaren gjort så verkar man hitta de flesta av klockorna.

Priserna varierar, vissa är okay för lokal butik andra är lite väl dyra så det gäller att ha huvudet med sig när man köper. Samtidigt vill man inte så i butken och slå upp alla klocker på sin telefon direkt :)

Men jag tror jag har hittat något som duger för mig nu(Citizen Eco Drive BM6930-57E).
 

Jimmy-80

Breitling
Ur & Penn tog 1800 kr så det blir till att beställa den på watchhubs känns det som, det skiljer ju ca 400 kr vilket ändå är en del pengar när man pratar om klockor i dessa prisklasser.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Nu tycker jag spekulationerna slutar här. Komma med en massa påståenden.
Skall du köpa något från U&P så blir mitt val Jacques Lemans, de var en fin serie nu. Eller rent av Festina, som är huvudsponsor av tour de france.
Kom förbi någon dag så kan vi prata klockor, fått en rejäl laddning av nya Jet-set klockorna, säljer som smör i solsken.
null_zps4ed3e5c4.jpg
 

UNO

Panerai
Alltså någonstans på några sätt gillar jag U&P och alla billiga plastklockor.
Alla har inte råd eller lust att köpa stilfulla korrekta finmekaniska underverk från Rolex.
I valet mellan ingen klocka eller U&P blir det U&P.
I valet trist/smakfull/korrekt eller personlig vinner personlig.
En ordensbroder har en rosa guld U&P med diamantkrans till fracken, otroligt coolt !
Så mycket coolare än en ängslig 14060.:rolleyes:
 
Topp