• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urtid

Hej!
Helt nybliven medlem på ett i mitt tycke trevligt forum. Tänkte kolla med er om er uppfattning om återförsäljaren Urtid. Mina erfarenheter är väl typ skitdåliga.... Har dom senaste två månaderna gått på djupet och kollat vilken klocka jag vill köpa. Skickade ett mail med några allmänt hållna frågor till Urtid avseende Archimede och Davosa. Skickade mailet kring Trettonhelgen och hade efter ca 1 vecka inte hört något. Bumpade då mailet och har i skrivande stund inte hört ett ljud. I min värld är det oseriöst att inte klara av att svara på mail. Har någon en annan erfarenhet? Hade dom en dålig dag?(eller två..) Som jämförelse kan nämnas att gråhandlaren Uret.se svarade snabbt som ögat och väldigt professionellt. Vågar man beställa från Urtid? Svarar någon om man får problem?
Fridens.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Köpte 2 perlon från urtid för någon vecka sedan. Den försändelsen rann på smidigt som puckar mellan Tommy Söderströms benskydd.

Men har även hört och varit med om motsatsen...
 
  • Like
Reactions: SSL

JDQ

Panerai
2-Faktor
Senast jag försökte handla av dem så kom inget band, dem sa att dem hade skickat det men posten kan ha tappat bort det. Så dem sa att det skickades ett nytt! Men det kom inget denna gången heller så posten 'tappa' väl bort det igen, sen så krävde jag mina pengar tillbaka vilket jag fick, men inget av dem två skickade banden syntes någonsin till vilket är konstigt då jag aldrig någonsin har varit med om att något klockrelaterat som är beställt kommit bort! Så jag skulle avstå att ha med dem att göra fast detta var ca ett år sen!
 

DrKlocka

Audemars
Senast jag försökte handla av dem så kom inget band, dem sa att dem hade skickat det men posten kan ha tappat bort det. Så dem sa att det skickades ett nytt! Men detkom inget denna gången heller så posten 'tappa' väl bort det igen sen så krävde jag mina pengar tillbaka vilket jag fick, men inget av dem två skickade banden syntes någonsin till vilket är konstigt då jag aldrig någonsin har varit med om att något klockrelaterat som är beställt kommit bort! Så jag skulle avstå att ha med dem att göra fast detta var ca ett år sen!
.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: JDQ

JDQ

Panerai
2-Faktor
Då jag antar att han inte har världens otur med posten till alla sina kunder undrar jag hur han tänkte när han sa att bandet var ¨skickat¨som att man inte skulle märka att det aldrig kom fram och höra av sig!?
 
Hmm.... Ja det låter onekligen som om dom har lite att jobba på. Får bli köp från något annat håll helt enkelt. Tack för snabba svar:)
 
När Micke J år 2005 startade upp Urtid var servicen förstklassig; vi var många på dåvarande TTT som handlade av honom utan några som helst bekymmer - ser nu att butiken har en helt annan adress och flyttat från Skåne till Falun. Är det någon som vet om Micke J har sålt verksamheten ?

Vänligen
Forumets undersköterska
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
När Micke J år 2005 startade upp Urtid var servicen förstklassig; vi var många på dåvarande TTT som handlade av honom utan några som helst bekymmer - ser nu att butiken har en helt annan adress och flyttat från Skåne till Falun. Är det någon som vet om Micke J har sålt verksamheten ?

Vänligen
Forumets undersköterska


För att förtydliga lite så ägs och drivs inte Urtid av den tidigare (mycket trevlige) killen i Blentarp. Det är helt ny falun-baserad regi.
Denke, 6 mars 2014
#30
Gilla+ CitatCitera
 

Nashman

Omega
Jag handlade för några veckor sen...inga problem.
Ställde även frågor via mail och fick svar ganska omgående så för mig var det inga som helst bekymmer.
 
Hade ganska struligt där när jag beställde ett armband, mycket märkliga undanflykter om att det skickats till fel adress och han skickade inte tillbaka osv osv summasumarum var att jag fick mitt armband till slut typ några månader senare och fick några bandstift samt verktyg på köpet för allt strul. Vet att han då nämnde att han haft det körrigt sen övertagandet och gått in i väggen m.m.

kort sagt vet inte vad jag ska tycka egentligen. Alltid trevlig när jag pratade med honom.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Är det Tofts ur i Faluns som kör Urtid.se nu? (samma adress) Dan Toft är både en riktig klockentusiast och urmakare som alltid har varit hjälpsam och trevlig när jag har haft med honom att göra med service av gamla klockor (ett antal gånger över senaste 10-årsperioden).
 
Topp