• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdering - Breitling Chrono Colt

Espresso

Cartier
Hej KS,

Tänkte höra om någon kan hjälpa mig med uppskattad värdering på en Breitling Chrono Colt från 2011.
Klockan är som sagt från 2011, inköpt i USA, ref nr: A7338011/B782. Hittar inte så många på chrono24 och inte med exakt det ref nr så villa gärna stämma av med forumet om någon kan ge besked på ett troligt försäljningspris.

Slänger in 2 bilder på klockan med som förhoppningsvis visar skicket.

breitling 1.jpg
breitling 2.jpg
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Ok. Lust att utveckla för en oinsatt?


Breitling har i stort dåligt andrahansvärde, batteribreitling ännu sämre. I prisklassen med detta märke samt med en så pass ny klocka som utgångspunkt så ser prisskillnaden mellan fullset och endast klocka ut så. Köpare av denna sortens klocka är ofta ganska oinsatta och är helt enkelt inte intresserad av att köpa en klocka för så mycket pengar utan (i deras ögon) ett bra "bevis" på att klockan är äkta. Vilket (i deras ögon) ett certifikat löser.

Detta är min reflektion och jag kan således ha helt fel. Priserna ligger dock där dem ligger.
 

mjian

Omega
Breitling har i stort dåligt andrahansvärde, batteribreitling ännu sämre. I prisklassen med detta märke samt med en så pass ny klocka som utgångspunkt så ser prisskillnaden mellan fullset och endast klocka ut så. Köpare av denna sortens klocka är ofta ganska oinsatta och är helt enkelt inte intresserad av att köpa en klocka för så mycket pengar utan (i deras ögon) ett bra "bevis" på att klockan är äkta. Vilket (i deras ögon) ett certifikat löser.

Detta är min reflektion och jag kan således ha helt fel. Priserna ligger dock där dem ligger.


Ok, då är jag med :) tackar för det.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Tror även att när en klocka är så pass ny så känns det lite viktigare med cert och box. Att klockor på 15-40år saknar sånt känns nästan logiskt.
 
Topp