• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vågar jag gå på stan med min klocka...?

Husse

Patek
Min DJII klarade inte att jag bakade bullar i helgen. Tog av den för att knåda deg och slippa diska degrester ur den till förbannelse, lyckas tappa den rakt ner i stengolvet och den stannar. Sensmoralen? Det kan hända lika mycket skit när man ska vara duktig och ta av sig. Nu är den på sjukan i 6 veckor.
Fy vad trist!
Sensmoralen av denna anekdot! Ta för f.. inte av dig klockan, då går det åt pipan!:banghead:
Skämt åt sido! Jag hoppas att det går bra med din klocka, verkligt tråkigt!
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Jag vågade på skjutbanan idag, inga konstigheter :D
tmp_17085-20170123_153935-1332484293.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Kom på nu att det faktiskt finns några tillfällen då jag tar av mej Pannan. När jag leker med min lille grabb, eller badar med honom osv. Detta för att INTE repa HONOM!!!!
Finns säkerligen dom som plockar av sej klockan i samma situationer,för att dom är rädda om klockan, men den dagen jag blir mer rädd om min klocka än min lille grabb är det nog dags att tänka om..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Sjukt ändå om det nu skulle finnas dom som tänker:
Ajdå! Nu råkade mitt lilla barns huvud repa min klocka..
Typ hur gick det med ditt barns huvud då???????
Att min grabb ibland gör fettfläckar o kladdar på min Panna kan jag stå ut med. Bara att torka av liksom..
 
Senast redigerad av en moderator:

Man

Rolex
Min fru är OWG (one watch girl) och jag är stolt över att säga att hon bär sin klocka som den ska bäras. Hon älskar sin Omega SMP midsize och den är på i alla situationer. Bilden nedan är från stallet efter råttjakt....

IMG_2966.jpg
Snyggt! Fler damer borde satsa på en sån. Kanonsnyggt ju!
Mvh
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Rolig tråd. Det finns ju ett medelväg mellan att använda klockan som hammare och behandla den som en för tidigt född med fuktallergi. Jag vill gärna bära min favvoklocka hela tiden, men då jag vill att den skall hålla maximalt länge och vara hel nog att ge till min son om sisådär 20 bast så försöker jag minimera slitaget. Skulle dock inte få för mig att skaffa en klocka som jag inte vågar repa. Men det är skillnad på samlare och entuisiaster.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Har du rökt på?:D[/
Haha näe men det finnas ju faktiskt folk här som på riktigt undrar vilken beater man ska ha osv när man de facto har småbarn;)
Gav ju även samma svar där dvs att det relevanta är väl att inte repa/skada sitt barn liksom. Tror nog en 9-månaders bäbis skiter i om det är en clasp från en Seiko eller Rolex som ristat in en reva på ryggen vid ett blöjbyte.
Get my point?
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 4412

Guest
Så för att åter klargöra det där med klockor o småbarn:
De gånger jag själv inte hinner ta av mej klockan eller när frugan ska amma så är man ju inte nojjig över repor o dings på sin klocka. Man är nojjig över att inte skada sitt barn..
Men det lär garanterat finnas dom som blir mer nojjiga över sin klocka vilket får en att fundera o undra.
Därav scenariot ;)
 

RBJSWE

Cartier
Sedan min polare blev avplockad sin Panerai på krogen utan att han märkte nånting har jag tyvärr börjat göra riskbedömningar inför en utekväll. Förjävligt men sant.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Sedan min polare blev avplockad sin Panerai på krogen utan att han märkte nånting har jag tyvärr börjat göra riskbedömningar inför en utekväll. Förjävligt men sant.
Bra att göra riskbedömningar inför en helkväll. Sj söp jag ju bort en OQ haha
Men Panerai vågar väl ingen ta? Sitter ju bara på vältränade armar!:)
 

meo_swe

Audemars
Idag fick Utte leka med mig på jobbet. #whodareswin
Vi började morgonen i det svalkande regnet.
20170831_071837.jpg


För att inte bli för kalla och blöta (har hört att packningar mår dåligt av väta) så gick vi in och försökte laga luftknack.
20170831_092817.jpg



När luftknacken vägrade fungera trots uppmaningar av handslägga så gick vi över till att gräva bort 1200kg blandat grus med händerna ur ett kryputrymme på en våg.
20170831_124747.jpg


Efter det är det ju självklart vård! Detta med storslägga såklart!
20170831_145857.jpg


Efter det så tömde vi kompressor och försökte skruva lite på luftknacken. Det fungerade ju inte heller, men kul hade vi i alla fall!
20170831_152935.jpg


Slutligen så måste vi ju bila lite. Bara för att Utte inte ska tro att hen är en sån där kontorsklocka.
20170831_172236.jpg
 

xigzo

Audemars
Idag fick Utte leka med mig på jobbet. #whodareswin
Vi började morgonen i det svalkande regnet.
20170831_071837.jpg


För att inte bli för kalla och blöta (har hört att packningar mår dåligt av väta) så gick vi in och försökte laga luftknack.
20170831_092817.jpg



När luftknacken vägrade fungera trots uppmaningar av handslägga så gick vi över till att gräva bort 1200kg blandat grus med händerna ur ett kryputrymme på en våg.
20170831_124747.jpg


Efter det är det ju självklart vård! Detta med storslägga såklart!
20170831_145857.jpg


Efter det så tömde vi kompressor och försökte skruva lite på luftknacken. Det fungerade ju inte heller, men kul hade vi i alla fall!
20170831_152935.jpg


Slutligen så måste vi ju bila lite. Bara för att Utte inte ska tro att hen är en sån där kontorsklocka.
20170831_172236.jpg
Haha king
 

Molgan

Cartier
Jag har alltid varit av typen "klarar klock-jäveln inte av en hård dag på jobbet är det en skit-klocka"
På ren envishet har jag vägrat ta av mig klockan oavsett göromål, på grund av ovanståenden inställning.
Min fd. Speedy såg verkligen allt och lite till, på den tiden jobbade jag som montör inom tung industri, det tråkiga var mest att läder-strapsen började lukta som något som dött för länge sedan relativt fort, så billiga Nato's fick det bli (räddade även klockan då jag köttade sönder en springbar vid ett tillfälle, vet ej hur det gick till då dom rackarna är så sjukt stadiga normalt sett..

Nuförtiden så är största risken inom arbetet micro-repor på claspen från deskdiving..
Inget ont om chefsjobb, men det är en viss känsla att stå där själv och leverera med sina egna händer, vilket jag kan sakna ibland, om inte annat för att testa för vad klockan pallar :happyhappy:
 
Topp