• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Efter en vecka med gummi i värmen så är det nu dags för läderbandet.
 

Bilagor

  • 20210609_212127.jpg
    20210609_212127.jpg
    509.2 KB · Visningar: 53

RobHK

Cartier
God morgon nykomling.

BCDB4171-B14A-473D-8F9B-9DDBB42E51B0.jpeg

Riktigt grym klocka! Hur gick du tillväga för att fåtag på en med denna urtavla? Vad jag förstått är det extremt svåra att fåtag på (och dyra)?

Kan du lägga upp några bilder där du har klockan på gummi eller läder? Har du experimenterat något med band av olika färger?

Har lagt en deposit för en VC Chrono helt nyligen också, 6 mån väntetid kändes OK när jag stod i butiken, men nu vill jag ju bara ha den direkt :)
 
Riktigt grym klocka! Hur gick du tillväga för att fåtag på en med denna urtavla? Vad jag förstått är det extremt svåra att fåtag på (och dyra)?

Kan du lägga upp några bilder där du har klockan på gummi eller läder? Har du experimenterat något med band av olika färger?

Har lagt en deposit för en VC Chrono helt nyligen också, 6 mån väntetid kändes OK när jag stod i butiken, men nu vill jag ju bara ha den direkt :)

Jag såg en video för 2-3 år sedan och fastnade direkt för denna version med brun tavla som jag tror bara gjordes under 2 år. Sedan dess så görs den bara med svart och blå tavla. Jag har letat efter den sedan dess där den till slut dök upp hos en större handlare baserad i USA.
 

RobHK

Cartier
Jag såg en video för 2-3 år sedan och fastnade direkt för denna version med brun tavla som jag tror bara gjordes under 2 år. Sedan dess så görs den bara med svart och blå tavla. Jag har letat efter den sedan dess där den till slut dök upp hos en större handlare baserad i USA.

Kul med en så unik klocka, kan inte finnas många exemplar i Sverige av din klocka! Är nästan glad att de slutat sälja den bruna, hade haft väldigt väldigt svårt att välja mellan brun och svart. Enligt min butik i Hongkong såldes aldrig ens den bruna i Asien, tyckte han sa att den bara såldes i Europa under väldigt begränsad tid.

Det finns ju faktiskt vit/silver också :)
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag såg en video för 2-3 år sedan och fastnade direkt för denna version med brun tavla som jag tror bara gjordes under 2 år. Sedan dess så görs den bara med svart och blå tavla. Jag har letat efter den sedan dess där den till slut dök upp hos en större handlare baserad i USA.

Så jävla bra! Tror detta är den enda klockan med brun urtavla som väckt ett ha begär i mig. Denna är discontinued va?
Se ovan. Verkar som det. Tråkigt men kul att den finns med här på KS
 

PJZ

Cartier
Besökte vår VC boutique igår- MYCKET TREVLIGT!

Hade både silvrig och svart Overseas att klämma på. Jag gillade den silvriga bättre än den svarta, min polare föredrog den svarta.

Vart imponerad av att den fanns "på lager" och att jag bara kunde traska ut med den direkt! Vad tycker ni- svart eller silver? Får se om jag väljer att rotera ut nånting för att göra plats för min första VC :cool:
 

Bilagor

  • vc1.jpg
    vc1.jpg
    307.8 KB · Visningar: 36
  • vc3.jpg
    vc3.jpg
    317.4 KB · Visningar: 38
  • vc4.jpg
    vc4.jpg
    267.6 KB · Visningar: 38
  • vc5.jpg
    vc5.jpg
    260.6 KB · Visningar: 40

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Besökte vår VC boutique igår- MYCKET TREVLIGT!

Hade både silvrig och svart Overseas att klämma på. Jag gillade den silvriga bättre än den svarta, min polare föredrog den svarta.

Vart imponerad av att den fanns "på lager" och att jag bara kunde traska ut med den direkt! Vad tycker ni- svart eller silver? Får se om jag väljer att rotera ut nånting för att göra plats för min första VC :cool:
Man hör ofta att VC har väldigt bra bemötande vilket är egentligen en självklarhet men tyvärr inte bland många andra varumärken.

Spontant tycker jag den svarta är finare och mer elegant.
 

PJZ

Cartier
Man hör ofta att VC har väldigt bra bemötande vilket är egentligen en självklarhet men tyvärr inte bland många andra varumärken.

Spontant tycker jag den svarta är finare och mer elegant.
Du borde läsa mitt inlägg jag precis posta i AP tråden....

Så kul, alla jag frågat säger samma sak- svart is the way to go!
 

Urverket

Omega
Besökte vår VC boutique igår- MYCKET TREVLIGT!

Hade både silvrig och svart Overseas att klämma på. Jag gillade den silvriga bättre än den svarta, min polare föredrog den svarta.

Vart imponerad av att den fanns "på lager" och att jag bara kunde traska ut med den direkt! Vad tycker ni- svart eller silver? Får se om jag väljer att rotera ut nånting för att göra plats för min första VC :cool:
Den svarta är magisk!
 
  • Like
Reactions: PJZ
E

EltonBelton

Guest
Besökte vår VC boutique igår- MYCKET TREVLIGT!

Hade både silvrig och svart Overseas att klämma på. Jag gillade den silvriga bättre än den svarta, min polare föredrog den svarta.

Vart imponerad av att den fanns "på lager" och att jag bara kunde traska ut med den direkt! Vad tycker ni- svart eller silver? Får se om jag väljer att rotera ut nånting för att göra plats för min första VC :cool:
Har också bara fått extremt bra bemötande från VC butik! Frågade du hur lång väntetid det var på den blå urtavlan?
 

PJZ

Cartier
Har också bara fått extremt bra bemötande från VC butik! Frågade du hur lång väntetid det var på den blå urtavlan?
Han sa typ att den va mycket svår/omöjlig då man behöver en stor spending history. Magkänslan säger att om jag fortsätter massera dem ett tag, plockar ut 1-2 andra pjäser så borde han kunna skaka fram den..
 
Topp