Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vacheron Constantin

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sond, 24 juli 2013.

1. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Vacheron Constantin tillhör ju de klassiska tre. Men man ser nästan aldrig någon här. varför? PP och AP förekommer ju, men inte VC.

Finns det några här på forumet? Kan ni inte posta bilder och berätta lite om dem. Och om ni inte har, hur ser ni på märket?

2. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    vet faktiskt inte varför de inte syns mer... de gör delvis grymma ur. för dyra?

vart nära på att köpa nån vintage förut, men annars har ja inte sett så mycket till salu.

3. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
  4. Reize

Reize Bonde

Från:
    Göteborg, Växjö
    Nej, klart underrepresenterade och underdiskuterade på KS. American 1921 är en grym klocka som jag länge suktat efter, men jag har dålig koll på resten av modellerna.

5. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Äh, det är bara för att de inte riktigt lycksts med sportlinjen (vilket iofs inte skadar eftersom det minskar kannibalismen i Richemontgruppen) - när såg vi senast en annan AP/PP än sportmodellerna?

eriksson850, DrDre, Per och 2 andra gillar detta.
  6. Overseas är ju grymma, date, Dualtime och chronon! Ser gärna daten i min klocklåda i framtiden.

Aquaracer2 gillar detta.
  7. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    En sån här var jag nära att köpa, vart en IWC inge plus en Omega PO.

Vet inte vad som var bäst.

Alaker gillar detta.
  8. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
  9. JS

JS Friends of KS

10. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Chronon är superschysst!!

11. JS

JS Friends of KS

Yes please

Tobias Eriksson, Rivalen och Aquaracer2 gillar detta.
  12. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Den är nästa ännu styggare på länk

Aquaracer2 gillar detta.
  13. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Är inte VC's problem att de är rätt fula? Då spelar det ju liksom ingen roll hur *insert valfritt horologiskt superlativ* de är. Lite som antitesen till Panerai som är poppis trots att det är skit....

Bara en tanke... :p

Micce, Tobias Eriksson, vonhall och 3 andra gillar detta.
  14. Bodén

Bodén Borgare

Hade jag haft pengarna skulle jag troligen välja VC över PP och AP. Vet inte varför, mest för att VC känns rysligt coolt. :D

P-A och Josef B gillar detta.
  15. POO

POO Präst

BOOM! Bullseye

16. Skitsnack! Men vc ligger på en god tvåa :D

17. Bodén

Bodén Borgare

Då vill jag förstås veta vem som står på din förstaplats? ;) Eller är det allmänbildning på detta forum? :D

18. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    VC känns som ett märke som man köper efter att man avverkat ett gäng PP och AP.

Spencer gillar detta.
  19. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Jag gillar VC och lägger den mellan PP och AP i vill ha lådan. De är ju så ovanliga att jag inte har någon erfarenhet av dem. Spanat på några i butik. Men då jag i någon form av långsiktig strategi ska äga en vintage av Omga, PP och VC så tittar jag ibland på lite äldre. Ska man vara ärlig så är det inget alldeles speciellt med de jag tittar på. "Vanliga" dress i guld typ den här: https://www.chrono24.se/vacheroncon...ronconstantin/index-4.htm&manufacturerIds=252

Men de tilltalar mig. Och känslan av en VC ala ovan och en Rolex som den här känns kul att planera inför: https://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-vintage--id2337072.htm

Går man på mer avancerade ur springer ju priset iväg. Sedan tycker jag flera av de nya är klart läckra. Men priset ligger ju onekligen högt... Men kanske är det så att utan sport/dykare så är det svårt att slå igenom idag.

20. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Jag saknar Breguet.

MartinSWE och Hardy gillar detta.
  21. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Men bregott tillhör inte "The big three".

22. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Enligt vem? Bara hittepå. Breguet är bra mycket tuffare än AP

Dammen, Josef B och Hardy gillar detta.
  23. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till

så in i helvette

24. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

?

25. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Ja, inte är det jag som har hittat på det i alla fall. Inget fel på klockan, även om jag än mindre koll än på VC.

26. Spencer

Det är väl ett jävla hittepå märke precis som Panerai. Ett dött varumärke som startats upp för att kanibalisera på gamla meriter?

ZQT gillar detta.
  27. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Vilket även stämmer in på typ alla varumärken idag. De har i alla fall en historia, och ingen dålig sådan.

28. Spencer

Gäller väl knappast Omega, Seiko, Rolex eller Patek... Eller känner du till något annat...

80talisten och Molle gillar detta.
  29. Spencer

Gäller väl knappast Omega, Seiko, Rolex eller Patek... Eller känner du till något annat...

De har ingen historia, det är köpt varumärke och historia så lägg ner den diskussionen. . Typ som Mercedes och Maybach. .

30. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Allt är väl relativt, skrev typ... Men hur betydande är faktorn? Viktigare är vad de har tillverkat under åren enligt mig. Breguet har gjort det Rolex inte gjort tex, fina dressur.

Mårtenssons ur Brookfield