• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin

Sond

Patek
Vacheron Constantin tillhör ju de klassiska tre. Men man ser nästan aldrig någon här. varför? PP och AP förekommer ju, men inte VC.

Finns det några här på forumet? Kan ni inte posta bilder och berätta lite om dem. Och om ni inte har, hur ser ni på märket?
 

Hardy

Thug
vet faktiskt inte varför de inte syns mer... de gör delvis grymma ur. för dyra?

vart nära på att köpa nån vintage förut, men annars har ja inte sett så mycket till salu.
 

Reize

Omega
Nej, klart underrepresenterade och underdiskuterade på KS. American 1921 är en grym klocka som jag länge suktat efter, men jag har dålig koll på resten av modellerna.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
En sån här var jag nära att köpa, vart en IWC inge plus en Omega PO.

Vet inte vad som var bäst.

VO4s8zD.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är inte VC's problem att de är rätt fula? Då spelar det ju liksom ingen roll hur *insert valfritt horologiskt superlativ* de är. Lite som antitesen till Panerai som är poppis trots att det är skit....

Bara en tanke... :p
 

Sond

Patek
Jag gillar VC och lägger den mellan PP och AP i vill ha lådan. De är ju så ovanliga att jag inte har någon erfarenhet av dem. Spanat på några i butik. Men då jag i någon form av långsiktig strategi ska äga en vintage av Omga, PP och VC så tittar jag ibland på lite äldre. Ska man vara ärlig så är det inget alldeles speciellt med de jag tittar på. "Vanliga" dress i guld typ den här: https://www.chrono24.se/vacheroncon...ronconstantin/index-4.htm&manufacturerIds=252

Men de tilltalar mig. Och känslan av en VC ala ovan och en Rolex som den här känns kul att planera inför: https://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-vintage--id2337072.htm

Går man på mer avancerade ur springer ju priset iväg. Sedan tycker jag flera av de nya är klart läckra. Men priset ligger ju onekligen högt... Men kanske är det så att utan sport/dykare så är det svårt att slå igenom idag.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vilket även stämmer in på typ alla varumärken idag. De har i alla fall en historia, och ingen dålig sådan.
Gäller väl knappast Omega, Seiko, Rolex eller Patek... Eller känner du till något annat...

De har ingen historia, det är köpt varumärke och historia så lägg ner den diskussionen. . Typ som Mercedes och Maybach. .
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Allt är väl relativt, skrev typ... Men hur betydande är faktorn? Viktigare är vad de har tillverkat under åren enligt mig. Breguet har gjort det Rolex inte gjort tex, fina dressur.
 
Topp