• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rillson

Omega
2-Faktor
Behöver hjälp med en ungefärlig värdering av en hublot kronograf mdm Geneve 18k . Pantbanken värderar den till 40 000 men skulle gissa de e lite överdrivet . Någon som vet ?
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    53 KB · Visningar: 77

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
GMT har ju varit upp tidigare för priser den verkar ju dra lite just nu är själv sugen på en till så jag får en bra DUO, förut köpte jag klockor utan vidare analys men ju mer man ser experternas öga som upptäcker saker jag aldrig tänkt på tidigare så undrar jag lite om denna någon som ser nåt uppenbart. Har köpt av denna handlare förut och tycker de är bra och trevliga. De har ju även flera Day date just nu som också ser intressanta ut. Alla GMT på Sälj här springer ju iväg på engång.
IMG_1611mrwatch.PNG
16700 är billigare än 16710 sen så är den ju utan cert och originalbox och inte i toppskick heller. Tycker priset är högt. Borde vara på 45 sen så har drwatch inte det bästa ryktet heller.
 

Gurgel

Cartier
Hej!
Funderar på att köpa min första riktiga klocka, då man är student atm så vill man gärna köpa något som ligger i OK prisklass... Vad tycker ni om priset på denna?
http://www.blocket.se/helsingborg/Rolex_Oyster_Perpetual_Datejust_66328320.htm?ca=2&w=3 ??
//Filly
Sök på Ntwatches här på forumet innan du köper. De är nämnda en hel del, förfalskade äkthetsintyg bland annat. Dock också en hel del nöjda kunder som det verkar, både sådana som reggat sig för att skriva just det men också en del som var/är aktiva medlemmar. Att söka info om säljaren bör man ju alltid göra och jag har ingen personlig erfarenhet av honom.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Sök på Ntwatches här på forumet innan du köper. De är nämnda en hel del, förfalskade äkthetsintyg bland annat. Dock också en hel del nöjda kunder som det verkar, både sådana som reggat sig för att skriva just det men också en del som var/är aktiva medlemmar. Att söka info om säljaren bör man ju alltid göra och jag har ingen personlig erfarenhet av honom.
Vad är det för "CERTIFIED TRUSTED SELLER"-logga de använder?
 

jistanes

Cartier
Beg blå Black Bay fullset på länk, stämplad dec '15, använd men inget konstigt utöver hairlines på det blankpolerade och småmärken på bandhornen samt märken efter bandbyte på baksidan? Är 20tkr schysst?
 

McOak

Omega
Någon som har information om dessa två samt vad de är värda? Tyvärr kan jag inte trolla fram fler bilder, men säljaren uppger att han vill ha 2500kr styck samt att de behöver servas.
13055202_1707599429525039_3043664412783069943_o.jpg
 
Topp