• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tajger

Omega
Jaha, nu har jag iaf mailat och försökt mig på en första kontakt via Chrono24. Royal Trade, Torino Italien. Gjorde en sökning bland forumtrådarna och fick intrycket att det är en stabil leverantör, utan för mycket fuffens. Kanske blir affär inom några veckor!!
 

tajger

Omega
Såja! ;)
Har regeringen godkänt köpet? (Frun)
Nä... Det har hon inte. Hon vet inte ens om det.
Tänkte ta en sak i taget.
1. Beställ.
2. Spela förvånad när det kommer paket.
3. Spela ännu mer förvånad att det är en klocka.
4. Ljug om priset och spela dum.
5. Försök avleda uppmärksamheten till något som hänt under dagen.
6. Föreslå ett besök hos frisören, där jag betalar.
7. Kallsvettas och förbereda mig på att säga nej till allt som kostar pengar.

Men, vis av erfarenhet tror jag tyvärr inte min fru är så lättlurad.
Vi har trots allt några år bakom oss och ovan har aldrig fungerat tidigare.

Tips&Trix mottas med varm hand.

/CS
 
Nä... Det har hon inte. Hon vet inte ens om det.
Tänkte ta en sak i taget.
1. Beställ.
2. Spela förvånad när det kommer paket.
3. Spela ännu mer förvånad att det är en klocka.
4. Ljug om priset och spela dum.
5. Försök avleda uppmärksamheten till något som hänt under dagen.
6. Föreslå ett besök hos frisören, där jag betalar.
7. Kallsvettas och förbereda mig på att säga nej till allt som kostar pengar.

Men, vis av erfarenhet tror jag tyvärr inte min fru är så lättlurad.
Vi har trots allt några år bakom oss och ovan har aldrig fungerat tidigare.

Tips&Trix mottas med varm hand.

/CS

Ge en choklad och blommor (INNAN) du hämtar eller hämtar eller berättar om klockan.
På detta vis så kommer hon ha svårare att va sur på dig!
 

tissoter

Audemars
Nä... Det har hon inte. Hon vet inte ens om det.
Tänkte ta en sak i taget.
1. Beställ.
2. Spela förvånad när det kommer paket.
3. Spela ännu mer förvånad att det är en klocka.
4. Ljug om priset och spela dum.
5. Försök avleda uppmärksamheten till något som hänt under dagen.
6. Föreslå ett besök hos frisören, där jag betalar.
7. Kallsvettas och förbereda mig på att säga nej till allt som kostar pengar.

Men, vis av erfarenhet tror jag tyvärr inte min fru är så lättlurad.
Vi har trots allt några år bakom oss och ovan har aldrig fungerat tidigare.

Tips&Trix mottas med varm hand.

/CS
Haha den känner man ju igen.
"Ska vi inte bara vara hemma och ta det lugnt istället för att åka bort i helgen"
Tittar ängsligt på klockan :)
 

Akerhage

Cartier
Ah, Fanns en tråd om detta. Frågar här också. vad är denna värd? Från 07 och nyligen inne för ruckning och bytt packning och olja.
 

Bilagor

  • PART_1461667235573_IMG_4902.jpg
    PART_1461667235573_IMG_4902.jpg
    48.7 KB · Visningar: 74

lyhre

Omega
Vad säger ni om en Rolex Sea dewller 16600 år 2000 inga papper förutom värdering?
Är intresserad av en men vet inte vad den är värd utan cert och Box!
 

Gurgel

Cartier
Nä... Det har hon inte. Hon vet inte ens om det.
Tänkte ta en sak i taget.
1. Beställ.
2. Spela förvånad när det kommer paket.
3. Spela ännu mer förvånad att det är en klocka.
4. Ljug om priset och spela dum.
5. Försök avleda uppmärksamheten till något som hänt under dagen.
6. Föreslå ett besök hos frisören, där jag betalar.
7. Kallsvettas och förbereda mig på att säga nej till allt som kostar pengar.

Men, vis av erfarenhet tror jag tyvärr inte min fru är så lättlurad.
Vi har trots allt några år bakom oss och ovan har aldrig fungerat tidigare.

Tips&Trix mottas med varm hand.

/CS
Det handlar om att förvilla henne, inte att ljuga för henne. Förvilla genom att konstant byta band på dina klockor, detta gör att hon tycker attd et alltid ser ut som om du har nya klockor. Sälj band och annat joks på k&s för att vänja henne vid att du postar paket, detta använder du sedan för att påvisa att du egentligen inte fyller på dina förråd utan endast varierar dem och att det är ett nollsummespel. Köp alltså också band och annat joks så hon vänjer sig vid att du regelbundet springer till ica och hämtar paket, visa upp något beg nato du köpt för henne och spela stolt emellanåt. Köp en billig klocka som är lik den klocka du egentligen planerar att köpa (gärna hommage) och sätt den på ett specifikt nato, berätta vad den kostade, har du möjlighet så låt bevis i form av kvitto ligga framme. Nämn inget om den billiga klockan, du vill inte att hon synar den i sömmarna. Variera sedan klocka på det specifika natot, på så sätt vänjer hon sig vid att se detta nato men håller dålig koll på vilka klockor det sitter på. Hon har också godkänt köpet av den billiga homagen. Köp sedan den riktiga klockan, hämta ut den i smyg och göm kartongerna. Klockan sätter du sedan på ditt specifika nato och låtsas som inget, använd den sparsamt de första dagarna för att sedan öka användningen till att använda den så mycket du vill. Variera med andra naton, läder etc. Efter bara någon vecka är hon så förvirrad att hon inte har en aning om att det smugit sig in en dyrgrip i samlingen... Fortsätt skicka och mottag paket som innan och du är safe!
 

Knypplarn

Cartier
Det handlar om att förvilla henne, inte att ljuga för henne. Förvilla genom att konstant byta band på dina klockor, detta gör att hon tycker attd et alltid ser ut som om du har nya klockor. Sälj band och annat joks på k&s för att vänja henne vid att du postar paket, detta använder du sedan för att påvisa att du egentligen inte fyller på dina förråd utan endast varierar dem och att det är ett nollsummespel. Köp alltså också band och annat joks så hon vänjer sig vid att du regelbundet springer till ica och hämtar paket, visa upp något beg nato du köpt för henne och spela stolt emellanåt. Köp en billig klocka som är lik den klocka du egentligen planerar att köpa (gärna hommage) och sätt den på ett specifikt nato, berätta vad den kostade, har du möjlighet så låt bevis i form av kvitto ligga framme. Nämn inget om den billiga klockan, du vill inte att hon synar den i sömmarna. Variera sedan klocka på det specifika natot, på så sätt vänjer hon sig vid att se detta nato men håller dålig koll på vilka klockor det sitter på. Hon har också godkänt köpet av den billiga homagen. Köp sedan den riktiga klockan, hämta ut den i smyg och göm kartongerna. Klockan sätter du sedan på ditt specifika nato och låtsas som inget, använd den sparsamt de första dagarna för att sedan öka användningen till att använda den så mycket du vill. Variera med andra naton, läder etc. Efter bara någon vecka är hon så förvirrad att hon inte har en aning om att det smugit sig in en dyrgrip i samlingen... Fortsätt skicka och mottag paket som innan och du är safe!
Påminner mig om en gammal forumtråd från styleforum (eller liknande) där en snubbe direkt slänger sina nya skjortor i en kemtvättspåse efter att han köpt dem. Frun får sedan lämna in och hämta ut kemtvätten, och på så sätt lyckas han smuggla in nya kläder till hemmet (levererade direkt till garderoben!). :D Gillar engagemanget i att köpa en homage och switcha band!
 

Wemb

Cartier
Rimligt pris för en ROLEX 14060 ?
S-serie från ´93, fullset med box & cert.
Nyservad från Rob E och orörd sedan service (april ´16).
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Har fått erbjudande om en 116710 från 2014 i påstått top notch-skick och knappt använd för 58,5, är det ett bra pris? Är otroligt osäker och jämförelser med Chrono24 gör det bara svårare, man kan ju inte riktigt kolla på lägst pris som i regel upptas av företag från Hong Kong.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Har fått erbjudande om en 116710 från 2014 i påstått top notch-skick och knappt använd för 58,5, är det ett bra pris? Är otroligt osäker och jämförelser med Chrono24 gör det bara svårare, man kan ju inte riktigt kolla på lägst pris som i regel upptas av företag från Hong Kong.
LN alltså, om det inte var uppenbart sett till priset ;)
 
När det gäller 116610, som är en populär modell, får du nog räkna med att den iär lite illa däran alt. Inte fullset om du ger 55k.

Det finns ju flera fullset för det priset på Chrono24. (Dock i Asien & Usa) men det spelar ju ingen större roll.
För eller senare borde det komma ut någon inom EU för samma pris kan man tycka.
För 60.500:- kan man ju köpa en NY på greymarket (Chrono24)
 
Topp