• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Niklas1232

Omega
2-Faktor
Trevlig modell det där. Kallas ”fat lugs”. Kom på 50-talet och var vanligtvis automatiska. Det där ser ut som en 34 mm. Eller är det 36 mm jumbo? Ligger vanligtvis mellan 6-8.000 kr men specialmodeller med ovanliga tavlor går för över 10.

Finns en tråd med den modellen:
Stort tack!!
 

Ogge5

Breitling
Sambon fyller jämnt senare i år och hittar jag ingen resa som passar in i livspusslet är plan B en klocka. Då det dyker upp rätt få ”lady” modeller här på KS och ch24 tycks vara svårt att använda som riktmärke frågar jag expertpanelen, är denna rimligt prissatt? ”Mycket fint skick” kanske kan diskuteras? Både glasring och bandhorn såg ju lite repiga ut. Bandhornen är borstade på denna modell ser det ut som? Ringen kanske man kan snygga till med en cape cod duk?
kanske lite i överkant? Vet du om den kommer fullset?
 
Hej alla!

Går i tankarna kring att sälja en av mina klockor.

Vad är ett rimligt pris för en Rolex Oyster Perpetual 116000 ”Harley” uttagen 2013? Den är oservad men går väldigt bra. Skicket är väldigt bra men använt. Aldrig polerad.

Allt finns med såsom originalbox, cert, tags, extra länkbitar m.m.

Tack på förhand
 

Bilagor

  • 73025A65-06E4-4A3C-9604-66323BF769BB.png
    73025A65-06E4-4A3C-9604-66323BF769BB.png
    550 KB · Visningar: 31

M108

Omega
2-Faktor
Hej hej!
Jag kommer eventuellt att köpa en ny klocka och kommer då möjligen att lägga ut i princip ny och näst intill oanvänd Omega Seamaster Diver 300m, givetvis fullset och ca 4 års garanti kvar.
210.30.42.20.03.001
Nypris idag ligger på ca 78, är det helt orimligt att lägga ut den för 58 men tanke på att den är oanvänd eller vore det för högt?
Tack så mycket för er input och tid!
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Hej hej!
Jag kommer eventuellt att köpa en ny klocka och kommer då möjligen att lägga ut i princip ny och näst intill oanvänd Omega Seamaster Diver 300m, givetvis fullset och ca 4 års garanti kvar.
210.30.42.20.03.001
Nypris idag ligger på ca 78, är det helt orimligt att lägga ut den för 58 men tanke på att den är oanvänd eller vore det för högt?
Tack så mycket för er input och tid!
Kommer den på gummi eller länk? Är den helt oanvänd(som när den lämnade butiken) eller mindre spår? Om du har 4 år ca kvar på garantin köpte du klockan och la den i byrålådan och har aldrig använt den? Tänkte på att den borde vara ca 1 år gammal utifrån garanti och beskrivs som oanvänd.

Gått några under hösten för runt 48 som varit i gott skick men med spår av användning så utifrån det hade inte jag betalat 58 om den inte var helt ny utan minsta spår av användning och hela garantitiden kvar. Gick någon i somras som var ca 1 månad gammal för 53 så skulle säga mer åt det hållet om det är så att du bara haft klockan i en byrålåda i ett år annars tror jag mellan 48-53.
 

M108

Omega
2-Faktor
Kommer den på gummi eller länk? Är den helt oanvänd(som när den lämnade butiken) eller mindre spår? Om du har 4 år ca kvar på garantin köpte du klockan och la den i byrålådan och har aldrig använt den? Tänkte på att den borde vara ca 1 år gammal utifrån garanti och beskrivs som oanvänd.

Gått några under hösten för runt 48 som varit i gott skick men med spår av användning så utifrån det hade inte jag betalat 58 om den inte var helt ny utan minsta spår av användning och hela garantitiden kvar. Gick någon i somras som var ca 1 månad gammal för 53 så skulle säga mer åt det hållet om det är så att du bara haft klockan i en byrålåda i ett år annars tror jag mellan 48-53.
På länk.
Den lämnade butiken på min arm sen har den legat i bankfack i princip ett år. Plasten är kvar på claspen.
Tack för feedback!
 
  • Like
Reactions: JDQ

Ogge5

Breitling
Hej alla!

Går i tankarna kring att sälja en av mina klockor.

Vad är ett rimligt pris för en Rolex Oyster Perpetual 116000 ”Harley” uttagen 2013? Den är oservad men går väldigt bra. Skicket är väldigt bra men använt. Aldrig polerad.

Allt finns med såsom originalbox, cert, tags, extra länkbitar m.m.

Tack på förhand
Ligger två st. på chrono för runt 90k.

 
Ligger två st. på chrono för runt 90k.

Tack för svar 👍

Det känns som att Chrono ibland har varierande nivåer när det gäller priser. Skulle du och andra på forumet säga att den nivån är rimlig för just 116000 ”Harley”?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Tack för svar 👍

Det känns som att Chrono ibland har varierande nivåer när det gäller priser. Skulle du och andra på forumet säga att den nivån är rimlig för just 116000 ”Harley”?
jag skulle säga att du kommer ha väldigt svårt att få den såld för 80-90. Som exempel gick en grön 36 mm av den nya referensen för 82,5 nyligen där de tre billigaste i Europa ligger strax under 100 och övriga över 100. Så tror 60-65 är mer rimligt. Ligger en med blå Explorer tavla som bumpas på 70 just nu och det skulle jag säga är en mer efterfrågad tavla där jag inte tror köparen kommer få ut några 70.
 
Hittade denna i gömmorna. Inköpt i Andorra i slutet på 80- början på 90-talet. Nån som har något ”kul att veta” om dessa? Något pengavärde?
 

Bilagor

  • IMG_7885.jpeg
    IMG_7885.jpeg
    461.1 KB · Visningar: 23
  • IMG_7888.jpeg
    IMG_7888.jpeg
    828.1 KB · Visningar: 19
  • IMG_7892.jpeg
    IMG_7892.jpeg
    359.7 KB · Visningar: 30

Nosq

Omega
2-Faktor
Kikar på Kaplans auktioner och hittade en Breitling colt, Cal 57, Serie nr. 6048, Ref nr. A57035, herrur, 37,6 mm, stål, quartz, mineralglas, datum, läderband, ca 1995. Repa över glaset https://www.kaplans.se/sv/auktioner/4337/vara/1986648

Vad tycker ni den är värd? 🙂
Kan man svara sitt egna inlägg när man är glad och lyckades få hem den för 6100? 🙂 Nu är frågan om man ska köpa ett Breitling gummi på det, ett grönt om det finns, förslag? 🤔
 

CeDDan

Omega
2-Faktor
Hej!

Vad anser ni är ett rimligt pris för en IWC Chrono Portuguese i bra skick? Ref: IW371604/IW371605

Tackar på förhand
 

wlk

Omega
Jag har tyvärr tappat intresset för klockor och funderar på att sälja min Omega Seamaster som varit i min ägo sedan -14 (uthämtad av AD).

Kan dock för mitt liv inte hitta certet men resten av lådan är dock intakt. Förstår såklart att det påverkar värdet rejält, men har inget reelt behov av att sälja om värdetappet blir för stort.

Klockan håller fortfaranden tiden bra, inga uppenbara stora defekter men är väl använd med tillhörande påverkan. Inte servad så börjar närma sig intervallet 10 år.
Någon som har en idé vad ovan skulle resultera i?
 

Bilagor

  • IMG_2616.png
    IMG_2616.png
    418.7 KB · Visningar: 26
  • IMG_2617.png
    IMG_2617.png
    449 KB · Visningar: 22
  • IMG_2615.png
    IMG_2615.png
    259.8 KB · Visningar: 20
  • IMG_2614.png
    IMG_2614.png
    303.9 KB · Visningar: 22

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Tycker detta är en lite svårare djungel. Men skulle säga att klockan inte har de attribut som man helst söker för att komma upp i pris. Det är vad jag kan se servicetavla och andra visare.
Länken är trasig men ska vara komplett. Men inte helt säkert. Någon som ser om det är originallänk?

Pris?
Det har sålts en likade i somras för 110, med hel länk.
Men läget är lite annat nu. Är 100k rimligt? Eller kan man få mer?

Tack för hjälp.
Mvh
IMG_1590.jpeg
IMG_1591.jpeg
 

insigma

Breitling
Jag har en SEIKO Flightmaster SNAB71 Chronograph 7T62-0HM0 som är ganska ovanlig åtminstone i färgsättning. Watch only. Funderar på att sälja eller byta bort mot något annat kul. Original kalvläder rem nybytt.Vad kan man räkna med? Är 4-5k rimligt?
1000008010.jpg


1000008018.jpg
1000008014.jpg


Mvh Fredrik
 
  • Like
Reactions: iko

biffen

Breitling
Står i färd med att sälja en AP 15450st.oo.1256st.01
Box och cert finns. Från 2013.

Någon med en rimlig prisuppskattning?
Tack på förhand!
 

Bilagor

  • IMG_1179.JPG
    IMG_1179.JPG
    524.6 KB · Visningar: 15
  • IMG_1178.JPG
    IMG_1178.JPG
    580.4 KB · Visningar: 15
  • IMG_1180.JPG
    IMG_1180.JPG
    529.5 KB · Visningar: 13
  • Like
Reactions: RLH

1.chris

Omega
Har blivit erbjuden en klocka i en affär jag håller på att avsluta. Tycker det är svårt att värdera denna då den har diamanter.
Den är helt ny och oanvänd.
Spec enligt bild.
Rolex Datejust 36 126283RBR

Även en Explorer 40mm 224270. Vad kan man tänkas ta för den?

Båda 2023, oanvända.
 

Bilagor

  • IMG_2986.jpeg
    IMG_2986.jpeg
    28.3 KB · Visningar: 21

Degnell

Cartier
2-Faktor
Har blivit erbjuden en klocka i en affär jag håller på att avsluta. Tycker det är svårt att värdera denna då den har diamanter.
Den är helt ny och oanvänd.
Spec enligt bild.
Rolex Datejust 36 126283RBR

Även en Explorer 40mm 224270. Vad kan man tänkas ta för den?

Båda 2023, oanvända.
Runt en hundring borde man väl kunna sätta för en 224270?
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har blivit erbjuden en klocka i en affär jag håller på att avsluta. Tycker det är svårt att värdera denna då den har diamanter.
Den är helt ny och oanvänd.
Spec enligt bild.
Rolex Datejust 36 126283RBR

Även en Explorer 40mm 224270. Vad kan man tänkas ta för den?

Båda 2023, oanvända.
Ja den där DJ:n är nog väldigt svårt att få en rättvis värdering på. Enligt Rolex hemsida så kostar den 250k. Om du skulle få någon att betala mer än 150-170k så skulle jag bli förvånad... Den är ju väldigt smal så att säga, och de som är ute efter en dylik köper nog hos AD och letar knappast på Blocket. Men vad vet jag - jag har haft fel förr.
 

1.chris

Omega
Ja den där DJ:n är nog väldigt svårt att få en rättvis värdering på. Enligt Rolex hemsida så kostar den 250k. Om du skulle få någon att betala mer än 150-170k så skulle jag bli förvånad... Den är ju väldigt smal så att säga, och de som är ute efter en dylik köper nog hos AD och letar knappast på Blocket. Men vad vet jag - jag har haft fel förr.
Tack för input, jag fick lite känslan av det. Sa det direkt, men ville dubbelkolla. Gillar inte klockan alls tyvärr.
 

dogeofsweden

Breitling
Vad tror ni om denna? Har tappat kollen på markanden senaste året.

Rolex 16710 (coke-bezel), 2008, full-set (uttagen i Italien), service hos svensk AD 2021, polerad x1-2 men boett, horn osv. ser bra ut. Minimala hairlines om ens några.
 

CeDDan

Omega
2-Faktor
IWC371445 Portugiese Chrono
År: 2009-2015 (ej stämplat)
Jättefint skick
Gråhandlare i Tyskland
Orginalbox och originalhandlingar

Vad är ett rimligt pris?

Tackar på förhand
 
Topp