Ditt ex är riktigt bra. Hojta om du vill sälja! Annars strökollar jag tills man råkar ramla över någotKomigen, join the dark side
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ditt ex är riktigt bra. Hojta om du vill sälja! Annars strökollar jag tills man råkar ramla över någotKomigen, join the dark side
Tack, den är fin! Den kommer dessvärre stanna kvar - farfars gamla! Men hoppas du hittar en! De är riktigt trevligaDitt ex är riktigt bra. Hojta om du vill sälja! Annars strökollar jag tills man råkar ramla över något
Rederi-klockan är fin den!Fick bli en tjockis idag
Ja tack väldigt glad i redar-duonRederi-klockan är fin den!
Den är grym!Fick bli en tjockis idag
Får anledning att återkomma till denna gamla tråd; trodde inte mina ögon när ytterligare ett ex dök upp, nu på ebay i Houston. Verknummer 13727379…var helt enkelt tvungen…har då alltså 1372376, …379 samt 380 i samlingenDessa 50-talare har blivit en favorit, inte minst pga denna tråd. Tidigare har jag postat denna chronometer med cal 354...vacker men inte helt 100 om den var legit, så jag har levt lite kluven. Hur kul var det då inte när jag hittade en exakt likadan (OK, ”tobakspatina” visavi oxidering) med chronometercertifikat och verksnummer. Snabbt fram med boettnyckeln för att jämföra. 13727376 på min, jämfört med den på auktion 13727380; 4 nummer skillnad! Bara att buda hem även om det inte var billigt. Så nu väntar jag på leverans av ett syskon, troligen tillverkad samma dag(?) och skickade till samma land (Danmark). En från Sjaelland, en från Jylland.
Tror du på denna tavla? Förutom att bilderna var riktigt kassa och säljaren inte ville skicka fler tycker jag fonten ser fel ut.Får anledning att återkomma till denna gamla tråd; trodde inte mina ögon när ytterligare ett ex dök upp, nu på ebay i Houston. Verknummer 13727379…var helt enkelt tvungen…har då alltså 1372376, …379 samt 380 i samlingen
Bra utmaning…korsets vertikal är tveklöst mer till vänster och Seamaster texten lägre placerad…S:et är också annorlunda…tål att kluras påTror du på denna tavla? Förutom att bilderna var riktigt kassa och säljaren inte ville skicka fler tycker jag fonten ser fel ut.
Framförallt r i Seamaster som saknar knorren vilket jag inte sett någon annan 2577 ha, sen brukar väl strecket i e gå igenom en bit utanför bokstaven mot S:et
Sen skär hårkorset genom texten på helt andra ställen jämfört med dina tidigare eller @ANALOGUE tex och index linjerar inte så bra.
Index-pluppar var 5:e minut också som inte finns på de andraBra utmaning…korsets vertikal är tveklöst mer till vänster och Seamaster texten lägre placerad…S:et är också annorlunda…tål att kluras på
Har du fått se bättre bilder än denna?Bra utmaning…korsets vertikal är tveklöst mer till vänster och Seamaster texten lägre placerad…S:et är också annorlunda…tål att kluras på
Tycker det är mycket som är knas och givet att det är serienummer precis intill så är det cancellering som gäller - tack för synpunkter och återkoppling!Har du fått se bättre bilder än denna?
För mig är det mest e och r i Seamaster som är största frågetecknet.
En klocka i den prisklassen skulle jag vilja vara väldigt säker på, jag skulle iaf vilja ha betydligt bättre underlag (bilder, beskrivning) för att kunna göra en bedömning.Tycker det är mycket som är knas och givet att det är serienummer precis intill så är det cancellering som gäller - tack för synpunkter och återkoppling!
Känns heller inte så mycket 50-tal med sunburst tavla?Vingklippt Seamaster utan de breda bandhornen.
OMEGA, armbandsur, Seamaster Calendar, 18 k guld, ca 1954.
Automatisk, plexiglas, datum, boettnr. 2849 SC, cal 503, integrerad länk (ej original), längd ca 190, diameter 34 mm, vikt ca 87 g, originalboxauctionet.com
Verkar finnas en hel del iaf. Är väl närmare 1960 än 1950, men har inte så bra koll här.Känns heller inte så mycket 50-tal med sunburst tavla?
Tror de första dogleg constellation producerades 1958 och de fanns med sunburst tavlor så det är möjligt att Omega gjorde sunburst tavlor ännu tidigare till andra referenser även fast jag inte tror de fanns redan 1954, då fanns inte ens fullrotor verken utan de första kom 1955.Verkar finnas en hel del iaf. Är väl närmare 1960 än 1950, men har inte så bra koll här.
Ur-Seamaster referensen 2577 med svart våffeltavla, texten har bleknat en del men inte helt ovanligt på de strukturerade tavlorna. Behöver en kortare sekundvisare också men annars trevlig
Snyggt hittat! Mycket fin!Ur-Seamaster referensen 2577 med svart våffeltavla, texten har bleknat en del men inte helt ovanligt på de strukturerade tavlorna. Behöver en kortare sekundvisare också men annars trevlig
Mycket trevlig!! Gz!Ur-Seamaster referensen 2577 med svart våffeltavla, texten har bleknat en del men inte helt ovanligt på de strukturerade tavlorna. Behöver en kortare sekundvisare också men annars trevlig
Det där är så bra så att det nästan blir tråkigtWristshot och nu med kortare sekundvisare
Tack den är inte perfekt någonstans men har väldigt mycket charmDet där är så bra så att det nästan blir tråkigt
Snyggt!!Wristshot och nu med kortare sekundvisare