• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Staben

KS Explorer Club
2-Faktor
2a dagen på jobbet efter semestern..
3F341E3C-EDEF-4A32-AE28-C130A751153D.jpeg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Lite bra sydstatsrock igen, från ett band som snarare brukar förknippas med standard amerikansk arenarock:

.38 Special - .38 Special (1977)

Dom tre bröderna Van Zant har definitivt gjort ett rejält avtryck i musikvärlden. Mest känd är väl den äldsta brodern Ronnie (RIP), som var frontman i Lynyrd Skynyrd fram till den tragiska flygplanskraschen 1977. Sen kommer nog yngsta brodern Johnny, som tog över mikrofonen i Lynyrd Skynyrd efter återföreningen 1987. Kvar blir den mindre kända mellanbrodern Donnie som vi ska titta lite närmare på idag.

Efter att ha harvat i ett antal mindre framgångsrika band i början på 70-talet ställdes Donnie inför ett val 1974. Fortsätta med musiken eller acceptera ett välbetalt bättre jobb på järnvägen där han redan arbetade? Brodern Ronnie övertygade honom att fortsätta med musiken då det fanns i hans blod. Efter lite ommöblering av bandmedlemmar och med det nya namnet .38 Special*) tillbringade man dom följande två åren på turné. Tack vare en ny manager började man nu få jobb som förband till kändare artister, vilket i sin tur gav dom den uppmärksamhet som krävdes för att få ett eget skivkontrakt. Det första resultatet blev dagens skivtips, som innehåller rätt snäll men klart bra sydstatsrock. Uppföljaren Special Delivery kom året efter och fortsätter på samma tema men inte lika bra. Då ingen av skivorna sålde något vidare lämnade man i början på 80-talet sydstatsstuket bakom sig och övergick till lite mera radiovänlig arenarock. Det har under åren som följde genererat en bunt album och enstaka singlar som letat sig in på topplistorna, men jag tappade intresset då dom nu lät som en sämre kopia på många andra band. Dagens tips är med andra ord den enda skiva du behöver med det här gänget.

*) Under en repetition i en lagerlokal klagade grannarna på oljudet, satte ett hänglås på dörren och ringde efter polisen. Bandet blev ombedda att komma ut men konstaterade att det inte gick på grund av hänglåset. En av poliserna sa då; "That's all right. We'll let this .38 Special do the talking", sköt sönder låset och löste samtidigt problemet med ett nytt bandnamn ... ;)

Rolex 2020-07-21 (CD).jpg


Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/61evN1Ktko7GLYdCXZtnjJ
 

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Edit:
Hawkeye @laketwig uppmärksammade mig på datumfelet innan jag ens hade vaknat ordentligt, så det blir att lämna in och få det åtgärdat på garantin, men det får nog bli efter sommaren när nyförälskelsen släppt.

Någon dag ska jag ge mig på Natoband igen.
90877C60-533F-4D51-A2D6-EEAD1AD024C1.jpeg



Men inte idag :)
F0BE156A-E677-4F70-A6B9-C7CA7BE38B81.jpeg
 
Senast ändrad:

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Vad har hänt med datumet?
Tidiga Tudor GMT har enligt Internet ett problem med att datumhjulet inte gör som det ska och Internet verkar ha rätt :(
detta var första gången det hände och Hawkeye @laketwig uppmärksammade mig på det innan jag ens hade vaknat ordentligt, så det blir att lämna in och få det åtgärdat på garantin, men det får nog bli efter sommaren då det bara tar några sekunder att ”fixa” det
 
Topp