• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Plockar grönsaker till kvällens sallad.
IMG_3518.JPG
 

Lesa

Patek
2-Faktor
Plockar grönsaker till kvällens sallad.
IMG_3518.JPG
Du tar alltså bladen inte tomaten. Tomaten är potatisväxt som bär en ätbar frukt ,men så finns det även ett domstolsutslag på den är en grönsak. Det låter kanske märkligt men det handlar om ett domslut från USA:s högsta domstol, från 1893.(1886 importerade en man vid namn Nix tomater från Västindien). Tullarna i New York betraktade tomaterna som grönsaker och lade därför på en importavgift.;)
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
Gör en blixtvisit hemmavid, numera 1101 mil och två kilometer fågelvägen från min nuvarande bostadsort. Känns fortfarande som hemma trots att det är drygt 30 år sedan jag packade väskan och lämnade stan för studier och mitt första jobb
5FC4F1AF-8422-4CEE-B8E5-488BA674800B.jpeg
F73F8448-9262-4CFF-A2E6-0BEF69F669D4.jpeg
1303B434-AF90-40B4-82C5-54E049B52B5C.jpeg
Där ser man!
Det är en vacker stad, men erkänner att jag har delade känslor för den!
Pommac och Stormyren tillhör de sämre minnena :confused:
Bad och fiske i Ångermanälven tillhör de goda minnena! :happyhappy:
 

Lesa

Patek
2-Faktor
Där ser man!
Det är en vacker stad, men erkänner att jag har delade känslor för den!
Pommac och Stormyren tillhör de sämre minnena :confused:
Bad och fiske i Ångermanälven tillhör de goda minnena! :happyhappy:
Ångermanälven kallas även Styrån på medeltiden för Borgen Styrborgsholm låg vid älvens nedre utlopp. Hela övre Norrland styrdes från denna borg//
 
Topp