• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kan ni berätta om Vacheron.

Vacheron_Constantin_14_Day_Tourbillon_Collection_Excellence_Platine-1.jpg
 

Dawsss

Omega
Herr Bonaparte bar även Breguet, är det så att vi har att göra med en historisk klocknörd? Breguet har annars en hel del andra historiska klienter: "Among its clients, Queen Marie-Antoinette, Napoleon Bonaparte, Talleyrand, the Sultan of the Ottoman Empire, Caroline Murat, Tsar Alexander I of Russia, Queen Victoria, Sir Winston Churchill and Arthur Rubinstein who put their confidence in the taste and artistry of Breguet."

Din skojare.. Det Breguet du pratar om finns inte längre. Och att förknippa Winston Churchill med något annat än Rolex är bara ploj!!
 
Din skojare.. Det Breguet du pratar om finns inte längre. Och att förknippa Winston Churchill med något annat än Rolex är bara ploj!!

Jag är väl medveten om att det gamla Breguet inte längre finns kvar, men det betyder inte att hela deras anrika historia bara suddas ut. Sedan att det "nya" Breguet trycker så hårt på det "gamla" Breguets historia är en annan femma, det jag ville lyfta fram var att Napoleon även hade andra klockor än VC.
 

Genta

Cartier
Om jag minns rätt så hamnade Lange i DDR efter kriget, nationaliserades. Familjen Lange fick sedan möjlighet att köpa tillbaka/få tillbaka verksamheten i Glashuette efter återföreningen och investerade hårt i haute horlogie/höchste urmacherkunst.
 
  • Like
Reactions: par

Sond

Patek
Har ju smygtittat lite på vintage VC men inte vågat slå till. Nyare har jag inte förrän nyligen börjat titta på. Men vad får man för slantarna om man köper en Overseas 47040 som exempel? Man får ett magiskt märke, en snygg klocka och världens snyggaste länk. Men i övrigt? Hur är verket? Hur är användarvänligheten? Är de ömtåliga? Och vad kostar en service på dessa lite nyare?
 
Topp