• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning för Andrande101

Rizzie

Patek
2-Faktor
Autosvar på sms 🤬 detta va förra veckan
76B6B865-28A2-49A5-93A6-486B3E165D0C.jpeg
Luktar skitsnack.
I synnerhet eftersom @andrande101 haft ganska många dagar på sig att återkoppla sedan i fredags...
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Vilket jävla pucko!

Han har ju gjort affärer med kändisar förut.
Vad säger t.ex.
@mahomes
@parasec
@BarbaBaba
Nu var det rätt längesen jag var aktiv här på riktigt.
Vilken affär kan det ha varit? Enda dåliga minnet jag har var en G-SHOCK med en stum knapp, men där blev istället @dragonhf räddaren i nöden när han köpte den och fixade den. Jag outade aldrig säljaren, men i G-SHOCK-tråden kunde folk räkna ut vem det var. Om detta inte är ett dubbel-konto så är det inte samma person.

EDIT: Ser nu att jag köpt en länk för längesen. Då var det inga konstigheter.
 

DrKlocka

Audemars
Inget svar ännu nu funderar jag faktiskt på att ringa företaget han arbetar hos och prata med någon chef och förklara situationen.
Vet inte om något hänt för @andrande101 va väldigt tillmötesgående i början.
Intressanta proportioner för den klockan..

Undrar vad du var hos för urmakare förresten? Var du i en vanlig butik är det sällan urmakare där som kan göra en korrekt bedömning av urverket.

Sen tycker jag, såklart, att säljaren borde löst det här smidigare.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Intressanta proportioner för den klockan..

Undrar vad du var hos för urmakare förresten? Var du i en vanlig butik är det sällan urmakare där som kan göra en korrekt bedömning av urverket.

Sen tycker jag, såklart, att säljaren borde löst det här smidigare.
Jag gjorde ett besök hos Svanberg & Werner urmakeri i Kungsbacka.
Han konstaterade att det är något verket och att jag borde nyttja garanti.
Så fick ta mig till Klockmaster Hansson där även deras urmakare bedömde att klockan skall skickas till Optura.
 

DrKlocka

Audemars
Jag gjorde ett besök hos Svanberg & Werner urmakeri i Kungsbacka.
Han konstaterade att det är något verket och att jag borde nyttja garanti.
Så fick ta mig till Klockmaster Hansson där även deras urmakare bedömde att klockan skall skickas till Optura.
Ja men då så. Har den garanti borde den skickas in. Om du har cert borde du kunna gå till vilken återförsäljare som helst som kan hjälpa dig skicka in den.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Usch, som redan nämnts i tråden : Tråkigt och skitnödigt språk som försöker rättfärdiga beteendet med att skita i den så viktiga after sales servicen.
Kanske en arbetsskada. För hur man är som person på jobbet återspeglar ju gärna hur man är som privatperson, i alla fall den moraliska aspekten.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Ja men då så. Har den garanti borde den skickas in. Om du har cert borde du kunna gå till vilken återförsäljare som helst som kan hjälpa dig skicka in den.
Jo den har garanti och cert har jag med.
Det är just grejen med att köpa en klocka och så ska man behöva skicka in den och sen vänta flera månader.
Som säljare borde man ju köpa tillbaka och åtgärda felet.
 

dragonhf

Rolex
Vad tråkig att du råka på en skojsäljare igen. Ja, den G-shocken som jag fixade var inte kul. Tätningen satt inte rätt och klämdes nästan sönder, metalflärpar satt fel och trycktes ihop så att dem riskerade att gå av. Tur att det är solar modell att jag ej behöver öppna upp den igen.

Det säljaren skrev var ju för mycket, han kan inte mena allvar att han säger det är yttre skick han syftar på. Kan inte vara så korkad att han ens kan tro att han kan övertyga någon. Karma kommer att slå tillbaka. Hoppas det löser sig med garantin.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Intressant att vara av samma skrot och korn vill ge vägledning om hur bedrägerier ska hanteras ;

 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Vad tråkig att du råka på en skojsäljare igen. Ja, den G-shocken som jag fixade var inte kul. Tätningen satt inte rätt och klämdes nästan sönder, metalflärpar satt fel och trycktes ihop så att dem riskerade att gå av. Tur att det är solar modell att jag ej behöver öppna upp den igen.

Det säljaren skrev var ju för mycket, han kan inte mena allvar att han säger det är yttre skick han syftar på. Kan inte vara så korkad att han ens kan tro att han kan övertyga någon. Karma kommer att slå tillbaka. Hoppas det löser sig med garantin.
Ja det är skit när säljare inte tar sitt ansvar.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Kan inte moderatorerna se om Andrande101 varit inloggad här sen detta drog igång?

Vidrigt beteende att inte bemöta något och försvinna bara sådär. Om det inte är dödsfall i familjen eller att han rest till djupaste djungeln utan täckning så finns ingen ursäkt för en sån här frånvaro i dagens kommunikationssamhälle - särskilt då man redan uppmärksammats på att köparen är missnöjd, då borde det ligga i ens intresse att följa upp och ställa till rätta så fort som möjligt.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Kan inte moderatorerna se om Andrande101 varit inloggad här sen detta drog igång?

Vidrigt beteende att inte bemöta något och försvinna bara sådär. Om det inte är dödsfall i familjen eller att han rest till djupaste djungeln utan täckning så finns ingen ursäkt för en sån här frånvaro i dagens kommunikationssamhälle - särskilt då man redan uppmärksammats på att köparen är missnöjd, då borde det ligga i ens intresse att följa upp och ställa till rätta så fort som möjligt.
Han va ändå väldigt tillmötesgående till en början och vips borta när det visade sig att den ej va magnitiserad.
Så antingen skiter han i det hela eller så har något hänt.
 
Topp