• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Lyckats dra in några i träsket. En kollega började med en skx 007 på inrådan av mig för en 6 månader sedan, nu blev det en speedmaster. Någon annan bär cartier och en tredje Rolex. Kul att det är en smittsam pandemi:)
Min polare fick hjälp av mig att köpa en Seiko SKX009 via detta underbara forum. Jungfrusilen är tagen sade jag till mig själv samma kväll och somnade sedan gott.

Och hur gick det? Jo, han sålde klockan till en annan kompis någon månad senare.:confused:
 

LJS

Omega
Rätt säker på att min chef har en Rolex Sub, inte fått en bra titt på den. En kollega har en Tag Heuer Carrera med brun urtavla, och en annan har en rätt snygg Tissot Carson kronograf. Resterande bär skräp från Ur & Penn. :(

Telekom branschen.
 

Floffen

Panerai
Mestadels parfymklockor men en och annan Rolex finns. En kollega har en Datejust som han ärvt och en annan sitter just nu på en helguld-GMT.

Sen har vi även GANT-mannen. GANT-mannen har ngn form av känning hos GANT vilket gör att han får orimligt bra rabatter och därmed äger (utan överdrift) ett 50-tal GANT-klockor. Har försökt förklara för honom att om han säljer alla så räcker det nog till en eller två "riktiga" klockor, men budskapet verkar inte riktigt nå fram... :banghead:
 

SwedishMade

Cartier
Mestadels parfymklockor men en och annan Rolex finns. En kollega har en Datejust som han ärvt och en annan sitter just nu på en helguld-GMT.

Sen har vi även GANT-mannen. GANT-mannen har ngn form av känning hos GANT vilket gör att han får orimligt bra rabatter och därmed äger (utan överdrift) ett 50-tal GANT-klockor. Har försökt förklara för honom att om han säljer alla så räcker det nog till en eller två "riktiga" klockor, men budskapet verkar inte riktigt nå fram... :banghead:

Ja, men tänk dig pinan att sälja av 50 beg. Gant klockor på blocket...
 

matage

Omega
En tidigare säljare hade ett par Panerai, en APROO och en Sub om jag minns rätt. Det jag sett i övrigt är ett antal Omega Seamasters, några Rolex DJ i dammodell, en IWC Aquatimer på nya säljchefen och jag *tror* en PloProf på håll. Annars är det mestadels Swatch, Gant, Armani, MK etc

Gammel-IT-sektorn.
 

matage

Omega
Tilldelad en österrikisk rumskompis på konferens just nu som har en IWC Vintage Portuguese (ref 544501 om google och jag är överens)

När jag ger honom en komplimang för klockan visar det sig att han samlat IWC i 20 år (några Portuguese, Big Pilot etc) och han inte ens höjde på ögonbrynen över mina funderingar på en Fifty Fathoms kanske var aningen över "mental budget".

Hans senaste inköp var tydligen en IWC Portuguese Perpetual Calender i platina...
 
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Tilldelad en österrikisk rumskompis på konferens just nu som har en IWC Vintage Portuguese (ref 544501 om google och jag är överens)

När jag ger honom en komplimang för klockan visar det sig att han samlat IWC i 20 år (några Portuguese, Big Pilot etc) och han inte ens höjde på ögonbrynen över mina funderingar på en Fifty Fathoms kanske var aningen över "mental budget".

Hans senaste inköp var tydligen en IWC Portuguese Perpetual Calender i platina...

Låter som en ganska kass snubbe...
Hur kan man inte reagera på en BP FF?

Till dig min vän så säger jag bara KÖR! Helt sjukt grym klocka!
 

Oew

Rolex
Jobbar på en fond i Sverige, mest skit här dock, några omega, en dssd sen verkar det vara en som är rejält klockintressersd med bl.a en patek 5712, daytona ss, ngn sub och säkert massa annat gött som man inte sett än.
 

Mudfold

Cartier
Jag jobbar inom tillverkningsindustrin och det vassaste jag har sett är en Tag Heuer Monaco hos en projektledare, samt en Speedmaster på en chefskollega. Annars mest GANT och en faslig massa pulsklockor. Jag har dock stött på en kollega som har kommenterat Pannan eftersom han själv suktade efter en.

Men Västerås är en stad där jante regerar och man vill ogärna sticka ut. Vår VD som är chef för dryga 1000 pers kör 10 år gammal V70...

Som inflyttad Stockholmare har man dock frikort på att ha en fet klocka, det bekräftar liksom Västeråsarnas fördomar :D

Haha, helt rätt!! :cool:

Som konsult ute på projekt i IT bransch - mycket Tissot ett fåtal Omega seamaster/planet ocean och en DJ
 

Pistol_Pete

Panerai
Har skaffat nytt kneg på globalt IT-bolag.

Allt från parfymklockor till Patek.
Har sett ett antal Datejusts, DDs, Apple Watch (såklart), Panerai, massvis med Omegor och Breitlings. Fantastisk spridning men man kan oftast avgöra var i hierarkin folk är bara genom att spana på handleden.
 

ChriWikst

Omega
2-Faktor
Väldigt olika.. En hel del parfym.. En som jämt och ständigt har plastklockor för att matcha sina billiga örhängen.. För färligt!

Högsta hönset har en............ DW.. :(
 

matage

Omega
Låter som en ganska kass snubbe...
Hur kan man inte reagera på en BP FF?

Kanske uttryckte mig lite klantigt - han var helt med på att FF är en grym klocka och att jag borde handla å det snaraste.
Han hade däremot inte så mycket förståelse för min tvekan över att den kanske ännu ligger lite över min mentala klockbudget :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Kanske uttryckte mig lite klantigt - han var helt med på att FF är en grym klocka och att jag borde handla å det snaraste.
Han hade däremot inte så mycket förståelse för min tvekan över att den kanske ännu ligger lite över min mentala klockbudget :)

Aha! Fick det som helt tvärt om! :)

Din mentala budget knäcks nog samtidigt som din kompletta mentala förmåga. Så blev det för mig och nu har man handlat klockor för sanslösa pengar... Och det blir inte stopp på det heller!
 

larra64

Rolex
Vd har Sjöö Sandström på handleden. Sedan kollade jag två andra som bägge hade Regal. Då gav jag upp...
 

UncleBear

Panerai
Provade några av mina kollegors klockor i veckan. Behövde inte gå så långt från skrivbordet för att hitta kandidater (15 m är en överdrift) Dåliga bilder pga lysrör.
Det sportas Omega, Tag och Rolex....
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

SayWhat

Omega
2-Faktor
Var på julbord med jobbet i Tyskland i helgen och såg att en ganska nyanställd i en annan avdelning bar en Rolex GMT Master. Helvete vad nice den är. Han hadde fått den i present av sina föräldrar på 80-talet (?) och det var hans ögonsten. Fin, fin klocka är det, skapar ha-begär :woot::)

20151127_215142504_iOS.jpg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Fastigheter, transaktioner, rådgivning mm
33 anställda, varav 3 rolex DJ, 1 IWC, 2 britling varav ena kopia 3 Sjöö Sandström. En omega seamaster. Sen lite casio och stegräknare. Annars är det väl iPhones dem använder? Suck
 

mrviktors

Omega
2-Faktor
Jobbar inom skylt och tryckeribranschen(familjeföretag 9st anställda ;)). En Victorinox automat + någon klocka med ETA 2824 verk i. Dock finns det en glad pensionär som jobbar åt en bilfirma som med jämna mellanrum gör oss besök som har en del klockor. Inga jätteroliga klockor på så vis men för en månad sedan kom han in och berättade att han glömt av en klocka med sprucket glas som legat och "skräpat" i en byrå en herrans massa år. Han gick till urmakaren för att han tänkte iallafall byta glas på den för den gick som den skulle. Urmakaren kunde inte ta åt sig det jobbet då klockan enligt honom var tvungen att skickas ner till Schweiz, detta skulle kosta omkring 16 000 kr. Han ringde till försäkringsbolaget och försäkringen skulle täcka kostnaden så han skickade iväg klockan och fick ett stycke nytt glas. Sedan fick han klockan som är en Tag heur Carerra värderad till 35 000. Inte något makabert i sig och jag vet inte varför jag skrev detta här men jag tyckte det var en liten rolig historia iallafall :p
 

sveol

Cartier
Själv är jag grymt besviken på engelsmännen!
Sitter som konsult på en bank i UK just nu, och har inte sett en enda sjysst dinka. Inte ens ungtupparna som precis avslutat sitt gradeute program skryter med någon dinka. Man skäms ju nästan att ha på sig sina egna klockor nu.

Edit. Var faktiskt tvungen att fråga en kollega om det var klockförbud på kontoret, men det var det inte. Känns skumt detta.
 

AlfredSargent

Breitling
Pluggar på universitet. Finns en AP Royal Oak som man ser titt som tätt. Annars en uppsjö av Omega SMP och nån Rolex Sub här o där. Och givetvis mycket som inte är värt att nämna ...
 
Topp