• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

HSK

Patek
2-Faktor
Det rullar på med leveranserna. 👍

Screenshot_20210323-084046_Instagram.jpg
 

EssexX

Panerai
2-Faktor
Första försöket för min del och det lyckades tydligen direkt. Kanske betyder att alla får nu eftersom jag inte brukar vara särskilt lyckosam i lotterier 😉
Återstår bara att försöka dölja åbäket. Obegriplig design anser jag fortfarande.

8326C7CC-B09E-4991-B270-B3F5A4867541.png
 

HSK

Patek
2-Faktor
Och där var de slut... 🥲 Jag gillar egentligen inte CDON p.g.a. problem med tidigare garantiärenden men jag bokade ett ex i alla fall. Kommer dock att leta vidare på annat håll och om jag får tag i en via någon (i mitt tycke) seriös butik så släpper jag den vidare till inköpspris. 😊
 

HSK

Patek
2-Faktor
Håll ögonen öppna om ni är sugna för det verkar som att det är en hel del konsoler på ingång under veckan. El-Giganten lottade ut ett gäng konsoler som ska levereras nu i veckan och CDON har redan skickat ut de konsoler som såldes på hemsidan förra och förrförra veckan. Hos Webhallen som tidigare har listat båda versionerna som slutsålda så kan man nu anmäla sig för e-postnotiser när digital kommer in i lager igen vilket jag tolkar som att det inte finns någon kö och att det är först till kvarn som gäller och standard edition markeras nu som tillfälligt fullbokad istället för slutsåld. Inet öppnade för försäljning kl. 10 imorse och tyvärr tog de slut inom loppet av ett par minuter men det är ett gott tecken på att det börjar röra på sig rejält och att man börjat komma ikapp med alla kölistor som finns.

De flesta av oss har varken tid eller lust att sitta och bevaka alla hemsidor konstant men de vanligaste tiderna för släpp av nya konsoler verkar vara 10.00/15.00 för flera av återförsäljarna så man kan ju alltid kika in på deras hemsidor vid dessa klockslag. Så vitt jag vet så har t.ex. netonnet inte sålt några konsoler från denna batch än så ett hett tips är att kika in där då de med största sannolikhet också har blivit tilldelade ett antal ex. ☺️
 

Oskar

Omega
Blev sugen på en ps5a så här sent, men givet ovan verkar ju inte totalt omöjligt att få tag på en ps5a inom några månader iaf. Finns det några tips på vilka sidor/butiker man bör bevaka?
 

Zingo

Rolex
Blev sugen på en ps5a så här sent, men givet ovan verkar ju inte totalt omöjligt att få tag på en ps5a inom några månader iaf. Finns det några tips på vilka sidor/butiker man bör bevaka?
Omöjligt är det inte, jag spontanköpte ett förra veckan efter tips i tråden. Var inte uppskriven på några väntelistor etc. Så med lite flyt löser det sig. :)
 

Tassoli

Omega
Blev sugen på en ps5a så här sent, men givet ovan verkar ju inte totalt omöjligt att få tag på en ps5a inom några månader iaf. Finns det några tips på vilka sidor/butiker man bör bevaka?
Jag är inte smart nog att programmera en bot så jag satt skamlöst och refreshade Mediamarkt, Netonet, Amazon, Kjell & Company några gånger i timmen. Efter tre dagar var turen framme.

Förvånad (och uppriktigt besviken, baserat på mödan :facepalm:) var jag över att de på Mediamarkt inte sålde slut på flera timmar... Så håll ett öga ute.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
nån mer som "vann" ett ps5 via utlottningen hos mediamarkt?

MIssade dessvärre. Försöker få tag på 2st till anställda som jag vill visa lite extra uppskattning, men det är rätt så tröstlöst.

Känns som att det börjar bli dags för elektronikföretagen att börja med vanlig nätförsäljning snart. Något säger mig att det nu handlar mer om fortsatt insamlande av ”medlemmar” och kontaktuppgifter än att få till en rättvis fördelning av konsoller.
 

Rulle

Audemars
MIssade dessvärre. Försöker få tag på 2st till anställda som jag vill visa lite extra uppskattning, men det är rätt så tröstlöst.

Känns som att det börjar bli dags för elektronikföretagen att börja med vanlig nätförsäljning snart. Något säger mig att det nu handlar mer om fortsatt insamlande av ”medlemmar” och kontaktuppgifter än att få till en rättvis fördelning av konsoller.
det är ju ett bra sätt att skapa försäljning med att samla in email-adresser

fast samtidigt försvårar man ju det för folk som köper på sig lager och säljer dyrt...

mediamarkt hade en bundle i denna utlottningen

standard versionen och en extrakontroll för 6799
 

HSK

Patek
2-Faktor
MIssade dessvärre. Försöker få tag på 2st till anställda som jag vill visa lite extra uppskattning, men det är rätt så tröstlöst.

Känns som att det börjar bli dags för elektronikföretagen att börja med vanlig nätförsäljning snart. Något säger mig att det nu handlar mer om fortsatt insamlande av ”medlemmar” och kontaktuppgifter än att få till en rättvis fördelning av konsoller.
Flera återförsäljare har haft problem med överförsäljning då efterfrågan är enormt mycket större än efterfrågan och lagersaldot hänger inte med när 10.000 kunder försöker att köpa samma produkt vid samma tillfälle vilket lett till ganska högljudda klagomål och badwill på sina ställen och att hemsidorna mer eller mindre kraschat.

Det är klart att det till viss del handlar om att värva medlemmar vilket MediaMarkt också hakade på men som jag ser det är det win-win och det går ju att gå ur klubben direkt efter utlottningen om man vill det. Återförsäljarna kan kontrollera orderflödet och hålla det på en rimlig nivå samtidigt som man som kund får en chans att köpa en konsol utan att konkurrera med bottar som klickar hem konsolerna på en hundradels sekund vid öppen försäljning.

Jag förstår frustrationen när man deltar i utlottning efter utlottning och inte får någon tilldelning men tillgången har ökat rejält och det är betydligt lättare att få tag i en konsol idag än för bara någon månad eller två sedan så har man bara lite tålamod och följer de stora butikerna (El-Giganten, MM, Netonnet, Power) på sociala medier för att veta när de släpper nya konsoler så är chanserna relativt goda. 😊

https://linktr.ee/elgigantengaming

Screenshot_20210426-122906_Instagram.jpg
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Hej Bullen...jag menar KS.

Jag är en 41-årig tvåbarnspappa som nyligen skaffat PS5 till barnen. Jag har inte spelat TV spel sedan 20-års åldern då jag brukade spela lite FIFA, NHL och Tony Hawk Pro skateboarding med några kompisar. Jag hade även en Nintendo då jag gick på lågstadiet. Nu känns det dock som att jag nästan måste utnyttja det faktum att vi har en PS5 med att prova på att spela lite själv också.

Har testat Astro's Playroom som kom med gratis och även om det kanske inte är något jag orkar lägga tid på, så fick det mig att bli nyfiken på vad annat PS5 har att erbjuda, då allting med det spelet är ljusår ifrån nivån på spelen i min barndom och ungdom. Jag har spelat lite FIFA2021 med 9-åringen men tycker det är lite tråkigt....kanske för att han spöar mig minst 6-0 hela tiden. Dottern spelar Just Dance och det kan jag åtminstone konstatera att inte är min kopp te ;)

Har ni några tips på bra spel jag borde skaffa? Tony Hawk är troligtvis aktuellt även om det inte är utvecklat för PS5, men utöver det är jag helt lost. Jag är inte speciellt intresserad av skjut/krigsspel etc men de är inte heller uteslutna så tips emottages gärna även inom denna kategori om det finns något ni tycker är jävligt bra. Något bilspel kanske? Annat? Extra plus om spelet är billigt eller till och med gratis att ladda ner (kommer nog aldrig att bli en riktig gamer men måste ju ändå ge PS5 en chans).

Tack!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hej Bullen...jag menar KS.

Jag är en 41-årig tvåbarnspappa som nyligen skaffat PS5 till barnen. Jag har inte spelat TV spel sedan 20-års åldern då jag brukade spela lite FIFA, NHL och Tony Hawk Pro skateboarding med några kompisar. Jag hade även en Nintendo då jag gick på lågstadiet. Nu känns det dock som att jag nästan måste utnyttja det faktum att vi har en PS5 med att prova på att spela lite själv också.

Har testat Astro's Playroom som kom med gratis och även om det kanske inte är något jag orkar lägga tid på, så fick det mig att bli nyfiken på vad annat PS5 har att erbjuda, då allting med det spelet är ljusår ifrån nivån på spelen i min barndom och ungdom. Jag har spelat lite FIFA2021 med 9-åringen men tycker det är lite tråkigt....kanske för att han spöar mig minst 6-0 hela tiden. Dottern spelar Just Dance och det kan jag åtminstone konstatera att inte är min kopp te ;)

Har ni några tips på bra spel jag borde skaffa? Tony Hawk är troligtvis aktuellt även om det inte är utvecklat för PS5, men utöver det är jag helt lost. Jag är inte speciellt intresserad av skjut/krigsspel etc men de är inte heller uteslutna så tips emottages gärna även inom denna kategori om det finns något ni tycker är jävligt bra. Något bilspel kanske? Annat? Extra plus om spelet är billigt eller till och med gratis att ladda ner (kommer nog aldrig att bli en riktig gamer men måste ju ändå ge PS5 en chans).

Tack!
Signa upp dig på PSN+, så får kan du njuta dig igenom dessa klassiker

 
  • Like
Reactions: mmh

mmh

Panerai
2-Faktor
Signa upp dig på PSN+, så får kan du njuta dig igenom dessa klassiker

Tack för tipset! Jag är dock inte helt övertygad om att det är rätt väg att gå för mig...jag misstänker att jag inte kommer orka/hinna bekanta mig med en massa olika spel så jag tänkte att jag kanske får mera ut av ett eller två väl valda spel. Men vilka spel det skulle kunna vara har jag ingen aning om :banghead: Tänker också att det kan vara bra att begränsa barnens tillgång till olika spel och istället belöna dem ibland (sällan) med ett nyt spel som tack för gott beteende osv;)
Skall dock fundera på saken.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tack för tipset! Jag är dock inte helt övertygad om att det är rätt väg att gå för mig...jag misstänker att jag inte kommer orka/hinna bekanta mig med en massa olika spel så jag tänkte att jag kanske får mera ut av ett eller två väl valda spel. Men vilka spel det skulle kunna vara har jag ingen aning om :banghead: Tänker också att det kan vara bra att begränsa barnens tillgång till olika spel och istället belöna dem ibland (sällan) med ett nyt spel som tack för gott beteende osv;)
Skall dock fundera på saken.
Rent ekonomiskt så är det i alla fall smartare. Dels för de spelen som du får med är Måste-spela-klassiker, plus att du får ett-två nya spel varje månad, och att ni kan spela online
 
  • Like
Reactions: mmh

Erkkn

Cartier
Tack för tipset! Jag är dock inte helt övertygad om att det är rätt väg att gå för mig...jag misstänker att jag inte kommer orka/hinna bekanta mig med en massa olika spel så jag tänkte att jag kanske får mera ut av ett eller två väl valda spel. Men vilka spel det skulle kunna vara har jag ingen aning om :banghead: Tänker också att det kan vara bra att begränsa barnens tillgång till olika spel och istället belöna dem ibland (sällan) med ett nyt spel som tack för gott beteende osv;)
Skall dock fundera på saken.
Hej,

Min sjuåring gillar KNACK 2 och sen kommer ju Tony Hawk 1+2 remake till PS5 idag/snart :)

Edit: Såg nu att du letade spel till dig själv, har du spelat Red Dead Redemption 2 ?
 
  • Like
Reactions: mmh

mmh

Panerai
2-Faktor
Hej,

Min sjuåring gillar KNACK 2 och sen kommer ju Tony Hawk 1+2 remake till PS5 idag/snart :)

Edit: Såg nu att du letade spel till dig själv, har du spelat Red Dead Redemption 2 ?
Ja precis, till mig själv:cool:
Tony Hawk remake låter ju bra. Aldrig ens hört om Red Dead Redemption...har som sagt ingen koll på något från de senaste 20 åren...men skall ta och kolla upp det.
 

Rulle

Audemars
Ja precis, till mig själv:cool:
Tony Hawk remake låter ju bra. Aldrig ens hört om Red Dead Redemption...har som sagt ingen koll på något från de senaste 20 åren...men skall ta och kolla upp det.
det är ju en stor fördel att kunna spela ps4 spel på femman!

har man dessutom inte spelat aå mycket tv-spel dom senaste åren så har man ju mängder med spel att kunna köpa relativt billigt ifrån ps4 hyllan och lira igenom!

vad gillar du för typ av spel?
 
  • Like
Reactions: mmh
Topp