• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

MrPlow

Rolex
Ang annonsen av @mofo

Idag kostar en SKX009 med jubilee 1926 kr (exkl ev tull).
2016-11-15 11_26_10-Seiko Automatic Diver's 200M Jubilee Bracelet SKX009K2 Men's Watch.png

Uppskattar att kostnaden för ett wjean super oyster är 1000 spänn, Momentum Hardcore Zulustrap är 200 spänn, Brunt lädernato från Royal Straps är 300 spänn, Brunt Hirishläder är 300 spänn, NoName-gummi är 50 spänn och springbars 50 spänn. Plus eventuell frakt från de som tar ut sån. Och frakten skulle ingå i det här paketet.

Så blir det ungefär 4000 i "nypris".

Tänker man sig att man vill ha precis det paketet, att man säkert kan pruta ett par hundra och att man inte vill vänta på att CW och de andra ska skicka grejorna runt jordklotet så är priset kanske inte helt off. Inte så off att det måste hamna i denna tråd. Och när man är föräldraledig håller man ju lite extra hårt i slantarna!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Ang annonsen av @mofo

Idag kostar en SKX009 med jubilee 1926 kr (exkl ev tull).
2016-11-15 11_26_10-Seiko Automatic Diver's 200M Jubilee Bracelet SKX009K2 Men's Watch.png

Uppskattar att kostnaden för ett wjean super oyster är 1000 spänn, Momentum Hardcore Zulustrap är 200 spänn, Brunt lädernato från Royal Straps är 300 spänn, Brunt Hirishläder är 300 spänn, NoName-gummi är 50 spänn och springbars 50 spänn. Plus eventuell frakt från de som tar ut sån. Och frakten skulle ingå i det här paketet.

Så blir det ungefär 4000 i "nypris".

Tänker man sig att man vill ha precis det paketet, att man säkert kan pruta ett par hundra och att man inte vill vänta på att CW och de andra ska skicka grejorna runt jordklotet så är priset kanske inte helt off. Inte så off att det måste hamna i denna tråd. Och när man är föräldraledig håller man ju lite extra hårt i slantarna!
Tänkte själv göra ett upplägg likt detta, men det hade väl gjort att facklorna och högafflarna hade höjts ännu mer.
Jag har själv sagt att priset ligger lite i överkant, om de är intresserade så är jag öppen för bud.
Framförallt är det obegåvat iom att de allra flesta har någolunda koll på prisläget. Men precis som vanligt, än är inte den sista idioten född osv.. :)
Sen att bli kallad idiot för detta tycker jag inte särskilt moget beteende.
 
Senast ändrad:

Hallis

Panerai
2-Faktor
Tänkte själv göra ett upplägg likt detta, men det hade väl gjort att facklorna och högafflarna hade höjts ännu mer.
Jag har själv sagt att priset ligger lite i överkant, om de är intresserade så är jag öppen för bud.

Sen att bli kallad idiot för detta tycker jag inte särskilt moget beteende.

Om du läser igen så ska du se att jag inte kallade dig för idiot. Skulle inte falla mig in, fri marknad osv..
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte själv göra ett upplägg likt detta, men det hade väl gjort att facklorna och högafflarna hade höjts ännu mer.
Jag har själv sagt att priset ligger lite i överkant, om de är intresserade så är jag öppen för bud.

Sen att bli kallad idiot för detta tycker jag inte särskilt moget beteende.
Ja, du kommer förmodligen märka själv att det var ett för högt pris, och om det mot förmodan skulle sälja till utsatt pris, är det väl köparen som kommer bli kallad för idiot, eller bekväm, eller rik och ignorant ;)
 

Fadershan

Patek
Jag trodde att klockor i den prisnivån var lite fredade från allmän girighet och prishets. Lite sådär att man sätter ett schysst pris och säljer snabbt, för att det ändå inte är så mycket pengar..
Nä men precis. Samtidigt kan det enligt mig funka åt andra hållet oxå.. nu diskuterar ni hundralappar och värdet på tillbehören. En säljare kan ju inte alla gånger ha 100% kolla på internets alla olika deals och bör kanske sätta pris i relation till vad han/hon själv gjort för utlägg. Jag tycker sedan att det är köparens ansvar att bedöma ifall det känns rimligt. Det är såklart säljarens ansvar att inte komma med ockerpriser! :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nä men precis. Samtidigt kan det enligt mig funka åt andra hållet oxå.. nu diskuterar ni hundralappar och värdet på tillbehören. En säljare kan ju inte alla gånger ha 100% kolla på internets alla olika deals och bör kanske sätta pris i relation till vad han/hon själv gjort för utlägg. Jag tycker sedan att det är köparens ansvar att bedöma ifall det känns rimligt. Det är såklart säljarens ansvar att inte komma med ockerpriser! :)
ockerpris

  1. högt pris som begärs för någon vara, tjänst, lån etc, där säljaren utnyttjar sin dominerande position för att driva upp priset till oskäliga nivåer.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp