• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Petterh

Breitling
Vi fattar också att du är lite för konflikträdd för att skriva med ditt gamla alias, därav ditt nyskapade.
Diskussionen har pågått i dagar som du vet, köpare får göra sin egen bedömning av klockan helt enkelt. Bara för du anser att värdet är 40 så innebär inte att du har mer rätt än säljaren
Där lyckades du pricka in alla rätt med det inlägget, bra.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag ser vetkligen inte poängen i att ständigt diskutera vad säljare sätter för pris på sina klockor. Det är tydligt att det sällan blir konstruktiva diskussioner och bra nivå på desamma.
Brukar hålla mig från att skriva i denna tråd och framförallt när det handlar om synpunkter på just detta.
Jag är av åsikten att marknadskrafter kommer avgöra huruvida något blir sålt eller ej.
Stundtals är det synnerligen låg nivå på många inlägg och inte sällan påhopp. De som kan anses vara de främsta riddarna för att kunna kommentera prissättning gör det utifrån devisen att det räddar mindre insatta för att göra tokiga affärer.
Jag vill ogärna dra in Speedyn ännu en gång men det ÄR ett riktigt bra exempel på att saker faktiskt inte säljs till mindre vetande när priset är för högt.
De som kan och kommer lägga + 40 000 kronor på den typ av lyxkonsumtion klockor är, är också människor som jag förväntar mig gör en viss hemläxa innan köp. Är priset för högt förblir objektet osålt.
Jag säger inte att klockan är för högt prissatt eftersom den inte tilltalar mig. Men det är väl lätt att konstatera att marknaden anser samma sak. Det är gott nog. Att i tid och otid skriva spaltmeter om den är ju helt utan poäng.
 
Senast ändrad:

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Enligt historien är guld, rökelse och myrra de tre gåvor som de vise männen överräckte till den nyfödde Jesus när de kom på besök. Hur skulle det se ut om han lagt ut dessa giweays på KS?

Låt Julefriden sänka sig så kan vi tjafsa efter 13dagarna

God Jul kamrater.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Enligt historien är guld, rökelse och myrra de tre gåvor som de vise männen överräckte till den nyfödde Jesus när de kom på besök. Hur skulle det se ut om han lagt ut dessa giweays på KS?

Låt Julefriden sänka sig så kan vi tjafsa efter 13dagarna

God Jul kamrater.
Jag och @par känner varandra sen gammalt :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Orkar inte ens läsa vad ni tjafsar om.
Det här forumet heter klocksnack för de personer som missat det. Att prata om klockor och klockrelaterade områden, inklusive priser, är naturligtvis helt ok.

Även om du är en tangentbordsriddare av rang så använder du vårdat språk.
Allt annat är ovärdigt.
Har du kÄkat för många pEPparkakor?
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Jag ser vetkligen inte poängen i att ständigt diskutera vad säljare sätter för pris på sina klockor. Det är tydligt att det sällan blir konstruktiva diskussioner och bra nivå på desamma.
Brukar hålla mig från att skriva i denna tråd och framförallt när det handlar om synpunkter på just detta.
Jag är av åsikten att marknadskrafter kommer avgöra huruvida något blir sålt eller ej.
Stundtals är det synnerligen låg nivå på många i lägg och inte sällan påhopp. De som kan anses vara de främsta riddarna för att kunna kommentera prissättning gör det utifrån devisen att det räddar mindre insatta för att tokiga affärer.
Jag vill ogärna dra in Seedyn ännu en gång men det ÄR ett riktigt bra exempel på att bara för att saker faktiskt inte säljs till mindre vetande när priset är högt.
De som kan och kommer lägga + 40 000 kronor på den typ av lyxkonsumtion klockor är också människor som jag förväntar mig gör en viss hemläxa innan köp. Är priset för högt förblir objektet osålt.
Jag säger inte att klockan är för högt prissatt eftersom den inte tilltalar mig. Men det är väl lätt att konstatera att marknaden anser samma sak. Det är gott nog. Att i tid och otid skriva spaltmeter om den är ju helt utan poäng.
Jag väljer att citera dig bara som exempel på den åsikt som många hävdar, låta marknadskrafterna styra. En marknad fungerar bara om det finns en omsättning och alla har samma info eller åtminstone lätt kan skaffa den. Alltså kan vi sluta att dividera om felprisade subbar, vanliga Speedys och SKX007'or. Men när det kommer till de udda fåglarna som Speedyn som är uppe för debatt just nu och ännu bättre exempel, vintage där skick och orginalitet är a och o för prissättning så är det fullt berättigat att föra en debatt om något sticker ut. Åtminstone om vi vill att KS ska vara en bättre och tryggare handelsplats än Blocket.
Sen håller jag med dig om att kvalitén på debatten lämnar en hel del att önska.
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Jag väljer att citera dig bara som exempel på den åsikt som många hävdar, låta marknadskrafterna styra. En marknad fungerar bara om det finns en omsättning och alla har samma info eller åtminstone lätt kan skaffa den. Alltså kan vi sluta att dividera om felprisade subbar, vanliga Speedys och SKX007'or. Men när det kommer till de udda fåglarna som Speedyn som är uppe för debatt just nu och ännu bättre exempel, vintage där skick och orginalitet är a och o för prissättning så är det fullt berättigat att föra en debatt om något sticker ut. Åtminstone om vi vill att KS ska vara en bättre och tryggare handelsplats än Blocket.
Sen håller jag med dig om att kvalitén på debatten lämnar en hel del att önska.
Bland det klokaste jag läst i denna tråd! +1000
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag ser vetkligen inte poängen i att ständigt diskutera vad säljare sätter för pris på sina klockor. Det är tydligt att det sällan blir konstruktiva diskussioner och bra nivå på desamma.
Brukar hålla mig från att skriva i denna tråd och framförallt när det handlar om synpunkter på just detta.
Jag är av åsikten att marknadskrafter kommer avgöra huruvida något blir sålt eller ej.
Stundtals är det synnerligen låg nivå på många inlägg och inte sällan påhopp. De som kan anses vara de främsta riddarna för att kunna kommentera prissättning gör det utifrån devisen att det räddar mindre insatta för att göra tokiga affärer.
Jag vill ogärna dra in Speedyn ännu en gång men det ÄR ett riktigt bra exempel på att saker faktiskt inte säljs till mindre vetande när priset är för högt.
De som kan och kommer lägga + 40 000 kronor på den typ av lyxkonsumtion klockor är, är också människor som jag förväntar mig gör en viss hemläxa innan köp. Är priset för högt förblir objektet osålt.
Jag säger inte att klockan är för högt prissatt eftersom den inte tilltalar mig. Men det är väl lätt att konstatera att marknaden anser samma sak. Det är gott nog. Att i tid och otid skriva spaltmeter om den är ju helt utan poäng.
Fast har man följt diskussionen från början så handlade det om en NOS-klocka för dubbla Google-priset med riktigt kassa bilder. Säljaren blev galen när dessa bilder kommenterades och har därefter, tills nyligen inte bemödat sig med att visa underlag för klockans ursprung/raritet.

Om man som säljare har inställningen ”sök info själv, kom och kolla på den om du tycker bilderna är kassa eller håll käften”, ja då får man nog förvänta sig respons på ett aktivt klockforum.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Fast har man följt diskussionen från början så handlade det om en NOS-klocka för dubbla Google-priset med riktigt kassa bilder. Säljaren blev galen när dessa bilder kommenterades och har därefter, tills nyligen inte bemödat sig med att visa underlag för klockans ursprung/raritet.

Om man som säljare har inställningen ”sök info själv, kom och kolla på den om du tycker bilderna är kassa eller håll käften”, ja då får man nog förvänta sig respons på ett aktivt klockforum.

Det är ett resonemang jag köper fullt ut. Jag har följt debatten från start och tog just speedyn som ett exempel.
 

GWD

Panerai
Fast har man följt diskussionen från början så handlade det om en NOS-klocka för dubbla Google-priset med riktigt kassa bilder. Säljaren blev galen när dessa bilder kommenterades och har därefter, tills nyligen inte bemödat sig med att visa underlag för klockans ursprung/raritet.

Om man som säljare har inställningen ”sök info själv, kom och kolla på den om du tycker bilderna är kassa eller håll käften”, ja då får man nog förvänta sig respons på ett aktivt klockforum.
Jag blev inte galen. Till dom som tycker och tyckte att bilderna är och var dåliga så har möjligheten att se på den funnits och finns hemma hos mig. Vidare så har jag informerat om att det finns säkert bättre bilder på nätet om man googlar. Beträffande ursprung så har jag hela tiden skrivit samma sak. Läs om den på Speedy Tuesday, klockan gjordes för Ferrari teamet osv men hela tiden misstrotts av ett antal medlemmar. Jag kan inte påminna mig om att jag bett någon hålla käften, samtidigt kan jag inte heller utesluta att du har rätt i ditt påstående.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Om en klocka genererar mer än 30 inlägg i den här tråden borde annonsen raderas av admin och annonstexten ersättas av en fin relevant högtidssrelaterad hälsning.
F n t ex God Jul med bild på högkvalitativ tomte och Jesus.
Vid påsk: kyckling. Och Jesus.
Runt midsommar: Sill, majstång. Och kanske Jesus. För säkerhets skull.
 

Clocksauce

Cartier
Några anekdoter: Minns själv när någon hade en superlimiterad Grand Seiko quartz ute för ca 7500kr och fick den inte såld här. Jag har själv haft en sprillans ny Seiko Astron med nnypris på 4,4K$ ute till försäljning här och fick den såld för 12500kr. Vi skandinavier/Klocksnackare älskar våra sportur/dykare men dressur/nischeklockor kanske enklast säljs på WUS och andra siter.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp