• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
@osverigeo du kan inte jämföra två helt olika modeller med två olika prisbilder.
Jag vet att hulken är eftertraktad, likaså Daytonan.
Men när Hulkens marknadspris är runt 70-80k så är ett pris på 90 för en -2016 väldigt högt.
Att marknadspriset på en 116500 är 150-160k har inte något med saken att göra.
 
Lång väntetid och eftertraktad modell. Har du sett vad keramiska daytonan går för i andrahand?
Hej alla, låg 2 på blocket för 90' respektive 95' och senast jag var inne på Nymans var det 4 års väntetid - därav prissättningen på 90'. Det är helt okej att tycka det är för högt men redan 2 stycken som skrivit till mig och är intresserade så verkar inte varit helt fel ute. Är en i nuläget högt eftertraktad modell med lågt utbud.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kan tänka mig att han släpper den för runt 88 då det står "cirka/runt 90" . Lägger gärna till lite och handlar av en användare på KS än på CH24 men det är ju högst subjektivt :)
Då måste jag tyvärr varna dig som nybörjare att även 88 är för högt.
Men din kompis kanske släpper den lägre än så om du verkligen vill ha den?
Som tidigare sagt, du hittar nya för lägre pris.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Då måste jag tyvärr varna dig som nybörjare att även 88 är för högt.
Men din kompis kanske släpper den lägre än så om du verkligen vill ha den?
Som tidigare sagt, du hittar nya för lägre pris.
Känner inte killen men tycker att priset är motiverbart på grund av den långa väntetiden och extremt eftertraktad modell. Finns värre exemplen
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Men helt ärligt. Om någon läser detta och vill släppa sin för under 80 så är det bara att dra iväg ett PM :)

De exempel du fick av @Fixxxer var från september till november nu i år, så uppenbarligen säljs de regelbundet för de priserna. En smula pinsamt hur du vill försöka få det till som att 90´är normalpris. Har du en som är till salu snart möjligtvis?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp