Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilken billig winder?

Diskussion i 'Diskussion' startad av HWS, 28 september 2015.

1. HWS
    Trådstartare

HWS Torpare

Hej!

Jag tänkte skaffa en billig winder, och eftersom det blir min första tänkte jag höra om era tankar.

Jag har sett ut två stycken från Tutelary: KA002 och KA003. Ka003 är ju klart billigare, och det var det jag letade efter från början, men KA002 verkar stabilare.

KA002 har ju också plats för två klockor, men än så länge har jag bara en automatisk. Dessutom går det inte att välja riktning enskilt, utan båda snurrar alltid åt samma håll.

Finns det någon som kan hjälpa mig att bestämma mig?

2. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

3. HWS
    Trådstartare

HWS Torpare

4. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Näpp, man får förstås det man pröjsar för.
    Lycka till.

Savagear114 gillar detta.
  5. Boogieman

Boogieman Torpare

Det är Länken som tidigare nämns eller Ebay (men det är 500+) jag köpte den för 1549 och är supernöjd :).

6. HWS
    Trådstartare

HWS Torpare

Som sagt, den är säkert bra, men jag har inte råd att lägga 1500-2000 på något sånt just nu.

7. HWS
    Trådstartare

HWS Torpare

Grejen är mer att jag inte kan bestämma mig om det är värt att lägga dubbla priset för att få en som är mer stabil.

8. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Om du bara har en automatare så ser inte jag nåt behov av en winder, förutsatt att du iallafall bär den varje eller varannan dag.
    Fortsätt spara och köp en bättre winder till automatare nummer två. ;)

9. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Dubbelpost.

10. HWS
    Trådstartare

HWS Torpare

Nej så tänkte jag också först, men nu jobbar jag på ett ställe där jag inte kan ha den varje dag, och det händer att den blir liggande längre perioder beroende på vad jag gör, därför känns det onödigt med något dyrt, men vettigt med i ala fall någonting.

11. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Har klockan manuellt uppdrag så kanske du skulle köra på det tills du kan lägga lite extra pengar på en lite bättre winder. Onödigt att lägga pengarna på nåt billigt som kanske håller några månader. Dubbla budgeten iallafall, till exempel denna för under tusenlappen: http://www.klockson.se/watch-winder-for-1-st-klocka/1387-0

12. HWS
    Trådstartare

HWS Torpare

Jag ser det snarare som onödigt att lägga 1000 istället för 300. Går den sönder så får jag en ny, så det är inget problem.

13. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Det är dina pengar, så du gör ju som du vill. Förklarar bara hur jag resonerar. :)
    Osäker på hur lätt du hittar en winder för 300kr, dock. ;)

Mårtenssons ur Brookfield