• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka får minst handledstid eller ingen tid alls i din samling?!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Men som egentligen förtjänar att få bli använda. Har två som inte får någon handledstid alls, egentligen är det lite svårt att förstå, då båda är mycket trevliga klockor i säg tycker jag!

Min Seamaster BOND kommer jag inte ihåg ens när jag bar senast, har en annan Seamaster 223050.00 som jag burit någon gång då och då, men den har stannat helt tyvärr.
DSC_0740.JPG


Och så är det Herr Seiko, 7S36-02E0
DSC_0744.JPG


Och tillsammans.
DSC_0747.JPG


Visst borde dom nyttjas mer.
DSC_0753.JPG


Har några till som inte används frekvent, men det är av naturliga/praktiska orsaker som dom inte gör det.

Så vilken är din eller dina klockor som inte får den tid den förtjänar.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Mina Rolex (BLNR och 16710 Pepsi). Fina klockor som jag gillar att äga men PO'n känns roligare på något vis. Och Speedyn.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Min reverso
Max 1 gång i månaden
image.jpeg

Jag kom att tänka på när jag såg din bild att det säkert också spelar roll hur vi väljer att bära klockorna. Om jag själv hade en Reverso som en utpräglad dressklocka så hade den inte blivit många dagar på armen, men då jag ser den som den ultimata sommar/t-shirt/chinos-klockan skulle den åtminstone få mycket handledstid på sommarhalvåret.

Om jag ska utveckla varför Certinan oftast får vila så beror det på att jag inte vill använda den som vardagsklocka, utan den kallas in endast när det är en solig och riktigt bra dag och jag vill förstärka känslan ytterligare med en färgkaramell på handleden.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Jag kom att tänka på när jag såg din bild att det säkert också spelar roll hur vi väljer att bära klockorna. Om jag själv hade en Reverso som en utpräglad dressklocka så hade den inte blivit många dagar på armen, men då jag ser den som den ultimata sommar/t-shirt/chinos-klockan skulle den åtminstone få mycket handledstid på sommarhalvåret.

Om jag ska utveckla varför Certinan oftast får vila så beror det på att jag inte vill använda den som vardagsklocka, utan den kallas in endast när det är en solig och riktigt bra dag och jag vill förstärka känslan ytterligare med en färgkaramell på handleden.
En sk "fyra gånger om året klocka" i Sverige då.....
Synd på så rara ärtor.
 
Topp